Moeilijk om positief te blijven over deze hobby

Ik heb net wel iets bedacht om positief over te zijn. Als het kabinet straks besluit geen verbod in te stellen dan geven ze daarmee eigenlijk ook een duidelijkk statement dat het best mee valt met het aantal gewonden e.d. :yes:

Ik ben een beetje angstig voor de uitkomst als er wél een verbod komt. Want ik denk dat het aantal serieuze vuurwerkgewonden gelijk blijft of stijgt, maar de pleistergevallen zullen er minder zijn. En laat dat nou het meerendeel van de geregistreerde slachtoffers zijn. Met andere woorden; zoals het nu tegen ons wordt gebruikt in de cijfers, zal dat bij een daling wederom gebeuren.

Daarnaast ben ik bang dat de media eenzijdig zullen berichten. Het wordt uiteraard de rustigste jaarwisseling in jaren, simpelweg omdat de kroegen dicht zijn en nagenoeg iedereen het thuis zal vieren. Dus de chaos die je vaak in wijken ziet zal meevallen, maar niet door het verbod.

Ik hoop dus écht dat het verbod er niet doorheen komt, want anders is het echt niet voor een jaartje.

Nou dat verbod staat al vast vrees ik, enigste pijnpunt zal de compensatie voor de handelaren zijn.

Kom op man, Toch een verbod? Dan dit jaar lekker illegaal bezig met het spul wat overgebleven is van vorig jaar... en anders zijn er de komende weken opties genoeg om wat in huis te halen... koop desnoods een vracht cat.1 Maar gestookt zal er worden... Een verbod laten we toch niet zomaar over ons heen gaan?!

De handhaving zal niet veel anders zijn dan anders, we wonen nog niet in een politiestaat, kans genoeg om ongezien onze hobby te verdedigen.. Come on pyro's.. Heads Up!!

Ik mag het niet zeggen, maar ik hoop, mocht het verbod doorgaan, dat het 1 grote teringzooi gaat worden, met rellen, brandstichting, plunderingen etc

Kom op mensen de strijd is nog niet gestreden. Schrijf politici aan, vertel ze de waarheid, probeer ze te overtuigen van de onzin van het verbod en de risico's van illegaal die er aan vast zitten.

Als ik het zo begrijp gaan een aantal partijen echt niet zo 1,2,3 akkoord met het verbod. Kijk naar het eis van bewijs dat het daadwerkelijk de zorg verlicht, en dat de handelaren gecompenseerd moeten worden.

Denk ook dat het verbod er voor dit jaar zeker komt. Gelukkig door de mist van vorig jaar genoeg over.
En Duitsland is ook redelijk dichtbij. Bewaar wel 100 euro voor een eventuele boete en zal wel iets minder stoken als normaal, maar er Oud en Nieuw pakken ze mij niet af.

In de media hebben ze over een tijdelijk
verbod, maar als er dit jaar een tijdelijk verbod komt, dan komt er in 2021 een algeheel verbod. Van mij mag het verbod er komen, ik ben er helemaal klaar mee.
Ik ga wel de illegaliteit in of boek een vuurwerkreisje zonder al dat gezeik!

Indien vuurwerk verbod, dan naast mijn Overgebleven restvoorraad Zal ik ook de vuurwerkbieb filmpjes gaan streamen. Een soort COVID balcony party:idea:

Bij een verbod zal het in de kleine dorpjes waarschijnlijk rustig blijven.
Maar de grote steden zal 1 grote chaos worden ben ik bang.
Mensen hebben dan namelijk echt helemaal niets,geen kroeg,geen feesten enz.
Naar mijn idee is de roep om wel vuurwerk af te steken nu alleen maar groter onder de bevolking.
Laat de mensen zelf hun verantwoording nemen,verplicht een bril voor iedereen die naar buiten gaat.
Let nog beter op,en giet jezelf niet vol met drank.

Desnoods alleen van 0.00 tot 01.00 maar gun de mensen dat ene stukje plezier aub.

Ik sluit helemaal geen compromis, vinke t*ring kunnen ze krijgen, spuugzat dit Calimero land met hun betutteling ten top bestuur. Gooi die topics maar weer open met de 2> grams knallers, lawinepijlen, Shells, etc. Maken we er een weer volledig vuurwerkforum van, net zoals vroeger. Waarin alles bespreekbaar is. Geen regels meer om aan vast te houden, all the way. Dat is wat ze willen toch.

Ik sluit helemaal geen compromis, vinke t*ring kunnen ze krijgen, spuugzat dit Calimero land met hun betutteling ten top bestuur. Gooi die topics maar weer open met de 2> grams knallers, lawinepijlen, Shells, etc. Maken we er een weer volledig vuurwerkforum van, net zoals vroeger. Waarin alles bespreekbaar is. Geen regels meer om aan vast te houden, all the way. Dat is wat ze willen toch.

Leuk idee, maar dan ligt het forum er na een week uit, dat besef je je he?

Gisteren in Rotterdam alvast een voorproefje wat de stad te wachten staat de komende jaarwisseling en dan nog een tikkeltje uitbundiger verwacht ik..

Feyenoord-supporters steken massaal vuurwerk af in Rotterdam

Feyenoord-supporters hebben donderdagavond voor onrust gezorgd in het centrum van Rotterdam. De supporters liepen rond met fakkels en zouden zwaar vuurwerk richting agenten hebben gegooid. Er zijn zeker drie aanhoudingen verricht.

https://www.nu.nl/284192/video/feyenoord-supporters-steken-massaal-vuurwerk-af-in-rotterdam.html

Waar kan ik overigens de Europese regelgeving vonden omtrent cat 1 vuurwerk? leg ik die alvast op tafel. Als meneer agent komt, hier heb je wat leesvoer..kopje koffie erbij?? vanaf vandaag ga ik iedere avond stoken op het pleintje...ben er klaar mee.

Leuk idee, maar dan ligt het forum er na een week uit, dat besef je je he?

In zo’n situatie zitten we dus al, dat zelfs het bespreken daarvan al niet meer mogelijk is. Maar echt ik mag hopen, dat minstens 10 procent van het land zich niet aan die opgelegde flauwekul regeltjes gaat houden en gewoon lekker hun ding blijft doen. Ik ben er in elk geval wel klaar mee, met het continu aanpassen aan, rekening houden met en het proberen te voldoen aan de belangen van een ander.

Waar kan ik overigens de Europese regelgeving vonden omtrent cat 1 vuurwerk? leg ik die alvast op tafel. Als meneer agent komt, hier heb je wat leesvoer..kopje koffie erbij?? vanaf vandaag ga ik iedere avond stoken op het pleintje...ben er klaar mee.

Ik denk dat de aanbieders van cat.1 vuurwerk nu al massaal hun voorraden aan het opplussen zijn om de grote vraag straks aan te kunnen..

In zo’n situatie zitten we dus al, dat zelfs het bespreken daarvan al niet meer mogelijk is. Maar echt ik mag hopen, dat minstens 10 procent van het land zich niet aan die opgelegde flauwekul regeltjes gaat houden en gewoon lekker hun ding blijft doen. Ik ben er in elk geval wel klaar mee, met het continu aanpassen aan, rekening houden met en het proberen te voldoen aan de belangen van een ander.
En dan wat?
99% heeft geen vuurwerk in huis liggen en is afhankelijk van de verkoop op 29/30/31
Daarnaast staan we nou niet bekend als een volk wat in opstand komt zoals in de VS/Engeland/Frankrijk dusja.

Back
Bovenaan