Moeder ontdekt illegaal vuurwerk en geeft zoon aan

Vol blijven houden lolz. Een geweer hoeft ook niet levensgevaarlijk te zijn als je er goed mee omgaat, maar is het toch echt wel? Een handgranaat idem dito:wink:

Maar je hebt gelijk idd, dit hoort niet in handen van kinderen, maar ook zeker niet in een woonwijk.
Hier in de straat zie je kinderen jonger dan 10 met dit spul rondlopen. De vader staat dan op een afstandje te kijken:S Nee sorry, van mij mag dit spul van het straatbeeld verdwijnen.

Met papieren of iets dergelijks en op een openveld/weiland tijdens het carbidschieten heb ik geen problemen mee. Maargoed, oneindige discussie dit. Iedereen heeft er een andere kijk op.

Als jij dat ziet is het jou als Nederlandse burger een plicht om dit de politie te meldden, anders ben jr ook medeplichtig

Dubbele gevoelens hierbij... Dat spul is geen grapje, wie weet wat hij ermee doet, meenemen naar school? Doorverkopen? Spullen opblazen? In dat opzicht snap ik volledig dat een moeder schrikt en direct de politie belt, het beruchte 'c6 = handgranaat' verhaal. Dus wat dat betreft is het voor veiligheid.

Wel jammer dat het direct zo gaat, want je kan je kind inderdaad goed in de problemen brengen ivm werk en later leven. En ik snap dat je wilt straffen, maar dat wens je toch niet je eigen kind toe.

Gewoon afblijven vanat soort spul. Niet waard en scheelt een hoop gedoe, risico en jezelf danwel anderen in gevaar brengen.

Als jij dat ziet is het jou als Nederlandse burger een plicht om dit de politie te meldden, anders ben jr ook medeplichtig

Wat een onzin haha, ben alleen medeplichtig als ik er bij sta lijkt me:)
Maar de manier waarop je denkt is leuk. Echter is dat een taak voor de politie, maargoed jij belt dus om elk ding de politie? Een overbuurman die dubbel geparkeerd staat een buurman die een feestje heeft en na 10 nog iets teveel geluid produceert? De hond los heeft lopen? Je iemand onder de 18 drank ziet kopen (ga zo maar door)???

Nee sorry, die praktijken begin ik niet aan.

Hoevaak heb jij dan al niet aan de telefoon gehangen bij elk nitraatje of cobra die je afgestoken ziet/hoort worden?

Even ter verduidelijking van de discussie, zie namelijk wel erg jonge leeftijden voorbijkomen:
- Voor kinderen die jonger zijn dan 12 jaar wordt niets geregistreerd (strafblad). Kinderen tot 12 jaar kunnen namelijk nooit vervolgd worden.

Voor de rest is het zonde voor dit kind als hij hier een strafblad voor krijgt, dit blijft namelijk een zeer lange periode staan... ook na zijn 18de. Met een vechtpartij in een discotheek erbij en je kunt fluiten naar de VOG :bonk:

Maarja een moeder in paniek... was er niet een spreekwoord... iets met een kat in het nauwe

Ik ben absoluut geen moraalridder zo als jou worden spreken. Als oe kind word getroffen door een rond vliegend projectiel reageer je dan nog zo, als jij ziet dat iemand illegaal bezig is dan hoor jij er melding van te maken. Heeft niks met mij ofzo te maken, want ik heb bijna alles al gezien.

Ach zijn er al genoeg in de buurt die de politie bellen, ik stap gewoon op die vader af direct, vind ik persoonlijk beter. Niet iedereen heeft even goede ervaringen met politie (dingen waar ze gebeld worden maar niks voor je kunnen betekenen) en nog een stukje erger dan illegaal vuurwerk. Nee ik begin er niet aan, ik spreek de vader erop aan. Uiteindelijk word er wel geluisterd en of rekening mee gehouden, doen ze dat niet kan ik alsnog bellen.

Ik laat het hierbij, volgende keer reageer ik al geneens meer in zulke topics. Ben je pro illegaal en laat je dat weten ben je verkeerd bezig, ben je anti illegaal idem dito. Vind het wel prima zo:)

Laatst bewerkt door een moderator:
Leef en laten leven, maar dat zie je amper meer anno 2018, als mijn buurman een dikke Bentley rijdt door de wiet, coke, ect, lof voor hem, chapeau, je doet het beter dan ik. Maar verlinken, nee doe ik niet aan, vanzelf lopen ze een keer tegen de lamp, zo niet, dan heeft die geluk.

Mbt vuurwerk, zwaar (knal) vuurwerk hoort niet in handen thuis van de jeugd, wat een volwassen ermee doet, moet hijzelf weten. Risico dat je gepakt wordt is er altijd, als je (illegaal) vuurwerk (vroegtijdig) afsteekt, maar dat is het risico van de persoon zelf, mocht er een agent net de hoek omrijden, dan heeft diegene pech, maar zelf de politie bellen hiervoor, nou nee. Dat verlinken van elkaar zie je in deze tijd steeds meer, niemand gunt elkaar meer wat.

Om het over het onderwerp van het topic te houden, zoals ik in een eerder bericht al aangaf, het zou je moeder wezen.. Al zou het gaan om een problematische situatie thuis, zal dit de band tussen moeder en kind dan verbeteren? Ik denk het niet.

Edit: nou gaan er natuurlijk berichten volgen, over wat ik zou doen met bijv hele heftige vergrijpen, lees: verkrachting, moord, roof, etc, dan geef ik dit natuurlijk wel door aan de politie.

Haha er is ieder jaar wel een bericht zoals als dit: vader/moeder die zoon aangeeft bij de politie.

Misschien is het wel de taktiek om een burger te beinvloeden dat dit de juiste manier van handelen is.

Hoe dan ook het zorgt voor een aardige verdeling hier op het forum...

aantal berichten gewist / aangepast die onnodig op de persoon gingen...let er op...

lees elk jaar wel dit verhaal moeder geeft zoon aan ivb met vuurwerk, ik geloof het allemaal niet meer gewoon een stukje fake news.

lees elk jaar wel dit verhaal moeder geeft zoon aan ivb met vuurwerk, ik geloof het allemaal niet meer gewoon een stukje fake news.

200 stuks aan Cobra 6 vuurwerk gevonden op kamer in Helmond
HELMOND - In een woning op de Wildenborchlaan in Helmond zijn maandag 200 stuks aan Cobra 6 vuurwerk gevonden. Dit is gebeurd na een melding van een moeder die een dag eerder bij haar zoon op de kamer enkele stuks aan Cobra 6 vuurwerk had gevonden.

Uit onderzoek van de politie bleek dat deze jongen het vuurwerk van een schoolgenoot uit Helmond had gekocht. Zo kwam de politie bij het adres aan de Wildenborchlaan. Op de kamer van de 16-jarige Helmonder werd de voorraad met Cobra 6 dozen aangetroffen.

Al het vuurwerk is in beslag genomen en wordt vernietigd. Er wordt ook onderzoek gedaan naar de herkomst van het vuurwerk.

https://www.ed.nl/helmond/200-stuks-aan-cobra-6-vuurwerk-gevonden-op-kamer-in-helmond~a464de64/

Wat een smerige NSB actie van die moeder. Zij weet echt niet hoe ze een kind moet opvoeden! Alles wat hij wilde was een beetje geld verdienen met de verkoop van CE gekeurd knalvuurwerk... Daar is toch helemaal niks mis mee? Moet gewoon kunnen.

In alle serieusheid prima gehandeld door die moeder. Zij kent haar kind en de afspraken die ze gemaakt hebben. Zij maakt haar keuze en daar mag je in Nederland vrij in zijn. Zijn leven is niet kapot nu :)

Hmm moeder was vast bang en wist niet wat ze ermee moest...wordrn toch als bommen in de media gepresenteerd en met al die fakes tegenwoordig is haar angst niet ongegrond. Maar ze had ze ook in de sloot kunnen gooien... Jongens, we kennen te weinig achtergronden. Misschien had ie 't al eerder gehad en hadden ze afspraken gemaakt ofzo...

Laatst bewerkt:
Wat een smerige NSB actie van die moeder. Zij weet echt niet hoe ze een kind moet opvoeden! Alles wat hij wilde was een beetje geld verdienen met de verkoop van CE gekeurd knalvuurwerk... Daar is toch helemaal niks mis mee? Moet gewoon kunnen.

In alle serieusheid prima gehandeld door die moeder. Zij kent haar kind en de afspraken die ze gemaakt hebben. Zij maakt haar keuze en daar mag je in Nederland vrij in zijn. Zijn leven is niet kapot nu :)

Helaas komt deze jongeman de komende 8 jaar lastig aan het werk. Steeds meer werkgevers eisen tegenwoordig een VOG. Die zal nu vaak geweigerd gaan worden.

Als hij springstof meester, militair, agent of bewaker wil worden wellicht. Maar verder niet. VOG is gericht op de functie waarop je hem aanvraagd.

Rijden onder invloed is bij personenvervoer reden tot geen vog. Maar als adviseur zul je er geen last mee krijgen

Helaas komt deze jongeman de komende 8 jaar lastig aan het werk. Steeds meer werkgevers eisen tegenwoordig een VOG. Die zal nu vaak geweigerd gaan worden.

Studeren tot je 24e en niet te moeilijk werk hebben of lekker bij je ouders en hun geld blijven :p

Waarom 8 jaar eigenlijk? Zijn jongeren hun strafblad niet kwijt na twee of 4 jaar?

Back
Bovenaan