Minister wil af van vuurwerk overdag.

Willen we nog iets beginnen, dan moeten we het nu doen! Alleen is ons groepje dat op een verstandige manier met vuurwerk om wil gaan, veel te klein en al helemaal de mensen die het goed kunnen formuleren. Als ik op school (middelbaar) de verhalen aanhoor over vuurwerk houden ze allemaal wel van een beetje vandalisme zowat. :angry:

De media is gewoon veel en veel te machtig in ons land! :frusty:

De media is gewoon veel en veel te machtig in ons land! :frusty:

Nee, het grootste gedeelte van de dropkoppen gelooft alles wat de pers beweert.
Stel, er staat morgen in de Telegrof met van die grote chocolade letters 1 + 1 = 3.
Dan zal een gedeelte van de lezers zeggen, hup snel de kattenbak in met die troep.
Maar een gedeelte van die lezers zal zeggen, zo hebben we het jaren verkeerd gedaan.
En dat is nou het gevaarlijkst, waarom is er zoveel wantrouwen tegen bepaalde bevolkingsgroepen.
Gewoon omdat de mening van de journalisten worden opgeschreven en niet de waarheid.
Geldt ook voor vuurwerk...

Laatst bewerkt:
Het gaat er niet om wat er gezegd of geschreven word,het gaat om de waarheid naar buiten te brengen,en als ik de kans zou krijgen daag ik die bonten op camera uit voor een gesprek, op camera dan wel te verstaan. En ik snap dat de media alles verdraaid en het hooft waarschijnlijk nu ook weer zal doen maar als je daar door laat afschrikken hebben we ook geen regering meer nodig en alles aan de media over laten. Waar ik op hoop is een ketting reactie,een klein groepje begint en krijgt de aandacht,de rest word wakker en volgt om toch wat voor elkaar te krijgen. Dus bij deze zoek ik jongens die ook B zeggen en niet alleen A.

Nou zeg er zijn wel veel mensen die er graag iets aan willen proberen te veranderen,niemand die ook B zegt ??? alleen maar form Vullers,???

Nou zeg er zijn wel veel mensen die er graag iets aan willen proberen te veranderen,niemand die ook B zegt ??? alleen maar form Vullers,???

dat we te matig naar buiten getreden word ben ik met je eens .
dat er wat gebeuren moet begrijp ik sterker nog .
maar hoe komt B doen er volgens jou uit te zien .
als je met zo veel mogelijk mensen B wilt doen moet je wel een plan hebben waar we met zo veel mogelijk mensen achter staan .
naast dat je een eventuele manifestatie moet aanvragen moet je ook gaan bedenken wie je allemaal mee wil laten doen in je manifest
denk aan de mensen van VWC FPM vuurwerktradite .
wat is volgens jou een goed plan .

En door dat gezeik met die cobras ed hebben we nu mede te danken dat het nu 18:00 is geworden!!!

Als dat de reden is dat we nu pas om 18.00 mogen stoken dan zijn ze dus nog dommer dan veel mensen denken daar in Den Haag. Dat soort vuurwerk mocht al niet, en was al illegaal. Toch zijn er veel mensen die het kopen. Met deze nieuwe maatregel gaat dat er écht niet minder op worden. En er gaat ook niet minder afgestoken worden.

Ik vind het jammer dat mensen die wat vuurwerk afsteken nu zo zwaar worden vercriminaliseerd. Dat hele zware vuurwerk dat niet in een woonwijk thuis hoort hoeft voor mij ook niet. Maar deze maatregelen slaan nergens op. Ben écht oprecht benieuwd hoe oud en nieuw er straks uit gaat zien. Volgens mij blijft het gewoon hetzelfde. Want hoe dichter we tegen de 31ste aan komen, hoe meer vuurwerk er afgestoken wordt. Ik denk dat het allemaal geen klap uit maakt.

Persoonlijk ben ik toch wel iemand die pas 's avonds met wat vuurwerk gaat staan, omdat ik overdag lekker oliebollen bak, maar ik vind het heel jammer voor de mensen die wel plezier beleven aan de hele dag stoken, zoals ik dat vroeger ook heb gedaan toen ik jonger was.

Nou, ik zat zo te denken.
Tuurlijk baal ik ervan dat er overdag niets meer de lucht in mag, en vind het zelfs een beetje beangstigend. want tja, niemand van ons weet waar het schip straks zal stranden met het oog op die verrekte regeldrift van onze fijne regering.

Maar ik ga er het beste van maken! Ik ga proberen mezelf aan die nieuwe regelgeving te houden, en alle lol van overdag samenproppen in een massieve stooksessie vanaf 18:00 tot 02:00! Met her en der een oliebollen pitstop uiteraard :p daar ga ik zonder twijfel ook voldaan van raken! :D

Misschien idd een idee dat iedereen maar dan ook iedereen massaal om 18 uur begint en er geen pauze meer vallen. Gewoon de ene cake na de andere afsteken dat de mensen er helemaal zat van worden. Dan denkt de regering misschien wel anders en gaan ze dat relateren aan de verkorte afsteektijd en misschien weer terugbrengen zoals het was. :)

Misschien idd een idee dat iedereen maar dan ook iedereen massaal om 18 uur begint en er geen pauze meer vallen. Gewoon de ene cake na de andere afsteken dat de mensen er helemaal zat van worden. Dan denkt de regering misschien wel anders en gaan ze dat relateren aan de verkorte afsteektijd en misschien weer terugbrengen zoals het was. :)

Ik weet niet wat voor budget jij hebt, maar 8 uur lang massaal stoken gaat mij zelfs niet lukken, en ik heb volgens mij nog een aardig budget! :wink:

Geintje natuurlijk! Ergens hoop ik dat je gelijk krijgt en dat de regering denkt: woow, er zijn nu zoveel mensen tegelijk die aan het stoken zijn, dat is ook ongevaarlijk! Volgend jaar weer 10.00-02.00! :)

Tuurlijk jongens dat zullen ze echt denken,ik denk eerder zo ze hebben gewacht tot 18:00 jaar er op eens kijken of ze ook wachten tot 22:00 want het is nu goed gegaan. En zo beetje bij beetje er vanaf zien te komen.

natuurlijk gaan ze dat niet denken! maar ik weiger gewoon mijn lol te laten bederven door onze fijne Roverheid. ik ben allang blij dat het niet vanaf 22:00 tot 02:00 stoken is geworden! en vuurwerk is zoiezo leuker als het donker is, en dat is toch pas vanaf 17:00, dus ik zie nog alle reden o positief te blijven.

vind het alleen heel spijtig voor de kleintjes. want de hele 31e vanaf s'ochtends vroeg tot het donker werd aanklooien met het kleine spul had toch altijd iets magisch..

strikt genomen mogen de kleintjes zelf niet aan*****n met vuurwerk en veranderd er dus volgens de regel niets. Dat het in werkelijkheid anders is dat weer ik ook wel. MAar ik hoor wel meer geluiden over de het jammer is voor de kinderen dat ze niet meer mogen stoken overdag, maar dat mocht al niet.
greetzz

Wat ik vooral jammer vind, is dat hier in Kampen de traditie van het melkbusschieten misschien dan ook wel op de kop gaat. 's Nachts melkbusschieten is natuurlijk geen ruk aan, dus ben benieuwd wat ze daar mee doen!

strikt genomen mogen de kleintjes zelf niet aan*****n met vuurwerk en veranderd er dus volgens de regel niets. Dat het in werkelijkheid anders is dat weer ik ook wel. MAar ik hoor wel meer geluiden over de het jammer is voor de kinderen dat ze niet meer mogen stoken overdag, maar dat mocht al niet.
greetzz

Je mag onder de 16 geen vuurwerk aanschaffen maar gebruik onder de 16 jaar is dat ook niet toegestaan? En waarom al die jaren dan wel gedoogd en als 1 ouder erbij staat wat vaak gebeurd onder toezicht mag er dan wel afgestoken worden?

De discussie zal wel de laatste weken van December echt goed los komen en dan gaat men pas nadenken over hoe te handelen en hopelijk volgen er meerdere de lijn van Zeewolde.

Misschien moeten we het ook zien dat het is zoals openbare dronkenschap. Echt diegene die er een potje van maken zoals wij fans worden dan aangepakt. Als je continue op 1 plek staat te stoken de hele dag door dat is er niet meer bij

strikt genomen mag het niet afgestoken worden onder de leeftijdsgrenzen. Dat werkt hetzelfde als met alcohol. Het is min of meer gedoogd en door de ene agent wat beter dan de andere. MAar het mocht eigenlijk al niet. Ik hoop dat er meer gemeenten gaan doen als zeewolde inderdaad. Zou een heleboel gezeur schelen.
greetzz

Heilige boontjes,in principe mag je ook maar 25 kilo in huis hebben. Volgens mij is er niemand hier die zich daar aan houd.

Ik vind het de taak van de ouder of een kind wel of geen vuurwerk afsteekt, ik vind het belangrijk dat mijn kleine op vroege leeftijd weet wat vuurwerk is en wat de gevaren er van zijn. Als ze 12 zijn nemen ze niks meer van je aan en kan je ze ook niet leren hoe ze het moeten doen,en zo geburen de ongelukken.
De mijne staat om 10 uur buiten te stoken naast mij.

wat jij vindt moet je helemaal zelf weten. ik weet niet wie je beschouwt als heilig boontje, maar ik ben het in ieder geval niet. Alleen ik vind ook dat je niet moet zeuren als je wel gepakt wordt als je weet dat je dingen doet die niet mogen. simpelzat.
greetzz

Wie de schoen past trekt hem aan,en ik zeur niet want heb al eerder gezegd dat als ik een verbaal krijg geef ik daar geen k*t om. Koop wel een blokje minder. :D

strikt genomen mag het niet afgestoken worden onder de leeftijdsgrenzen. Dat werkt hetzelfde als met alcohol. Het is min of meer gedoogd en door de ene agent wat beter dan de andere. MAar het mocht eigenlijk al niet. Ik hoop dat er meer gemeenten gaan doen als zeewolde inderdaad. Zou een heleboel gezeur schelen.
greetzz

Maar dit is dus inderdaad vreemd. Als een kind drugs gebruikt zoals wiet dan vinden wij dat normaal en niemand belt de politie. Maar als je een rotje afsteekt dan wordt je hard aangepakt in dit land.

Back
Bovenaan