minder aanbod

bij osn zijn 3 van de 5 vuurwerkverkopers weg gegaan :cry:

de 2e duurste zijn er nog :cry:
maarjah dit jaar voor eerst naar belgie dus :mad: heb er geen last meer van.

In de regio alkmaar waren er 13 verkooppunten en nu nog maar 5.Ik haalde altijd in Egmond a/d Hoef me siervuurwerk (Dynasty) en in derp (Egmond aan Zee) me knal en pijltjes.Die uit derp is weg dus nu moet ik naar Alkmaar om knal te halen en daar is het weer heel duur :frusty: :frusty: .
Misschien ga ik naar Nieuw Vennep (vuurwerkreus) Proline halen maar dat weet ik nog niet zeker.

@Steelpan je kan toch ook naar de zwarte markt gaan in beverwijk (dat ga ik dit jaar ook doen).

Idd. Ik ga dit jaar ook rond 05.30 op pad met de auto en ff wat zaken langsgaan om me volledige lijst compleet te maken. Ga ik om een uurtje of 10 weer verder slapen :p

Hier is het trouwens ook best wel snel gedaald, maar niet vorig jaar zoals voorspeld. :wink:

Wij hebben hier een Dynasty-dealer, maar die verkoopt de laatste 3 dagen ook enkele producten van andere merken. We hebben een Hubo die Diamond en American Dream verkoopt en voor de rest is alles weg tegenwoordig.

Eerst, nog vóór die strenge aanpak dus van vorig jaar, hadden we nóg een Diamond-dealer, een Diamond/Merurius-dealer, een Crown-dealer en de Scapino verkocht vuurwerk. We zijn dus van 6 naar 2 winkels terug gevallen.

Nou is er vorig jaar wel een winkel "bij gekomen", die verkoopt Crown, maar dan kon je daar wél bestellen, maar afhalen moest in Bussum..... Ik had geen rijbewijs dus dat was dan weer ff jammer, kga niet zo'n stuk fietsen. :D

Dus ja, minder aanbod, maar gelukkig was het meerendeel Diamond en hebben we er daar nog eentje van over. De Dynasty-dealer krijgt toch echt de voorkeur aangezien die de zaakjes zeer goed regelen en het vuurwerk een betere prijs-/kwaliteitsverhouding heeft.

:bye:

Wij hebben niks in ons dorp.
Maar een plaatsje verder hebben ze een hele grote Vuurwerkzaak,
Met de Line 31.12. collectie en nog meer... in totaal hebben ze 3 verschillende vuurwerkfolders!

site5.JPG

Dat was er al 1'tje meer hebk niet meer :sad:

GrtZ :bye:

ik heb hier nergens last van (regio land van cuijk) (nijmegen)
heb binnen een straal van 1 km 2 winkels zitten.
Ik ga naar de boerenbond. Voor mij toch dé winkel waar ik alles naar mijn wensen kan halen.

Hier werd 2 jaar terug op 3 plaatsen verkocht, Intertoys,Boerenbond en nog een snoepwinkeltje

Vorig jaar en dit jaar verkoopt alleen de boerenbond nog vuurwerk :shocked:
En ze waren vorig jaar de 29e om 2 uur al uitverkocht :angry:

jeroen13 zei:
bij mij is alleen de winkel met het domste vuurwerk weggegaan :D en voor de rest zit het wel goed met de winkels hier in de buurt :cool:

Later bleek ook mijn star en lidu dealer weg te zijn. Mooi vuurwerk, wat ze nog gratis thuis bezorgden ook. 1 jaar van de star en lidu collectie kunnen genieten, en nu is hij weg. :cry:

Hier in Arnhem Zuid zijn er genoeg vuurwerkwinkels in de buurt die allerlie verschillende merken verkopen Proline Ferro Limit Diamond en nog een aantal
Genoeg om uit te kiezen dus... :D
:bye:

Nou, hier zijn er maar 2 in de buurt.
k woon in santpoort-noord maar het vertrouwde verkoop punt is gesloopt maar dat bedrijf huurt nu gelukkig een gebouw af en verkoopt het daar. ( tuinsuper of tuincentrum wat is het.. )
En dan is er ook nog de vis-sport winkel Herman's Marine.
Die hebben als ik me goed kan herrineren de Diamond collectie. Meer weet ik niet.
Maar in ieder geval heeft herman's marine een veel groter arsortiment dan de andere, en daarom is het daar ook veel en veel drukker. En bij die tuinsuper moet je al zo'n 30 min w8en ( soms langer, soms korter )
Maar khaal gewoon bij tuinsuper, dichterbij en kortere wachttijd.
Grtz.

ik moet zeggen dat ik hier in hilversum wel aardig aan me trekken kom kwa vuurwerk inkopen. het is niet zo dat je in 1 winkel je collectie compleet kan maken.
maar we hebben de zeven klapper hubo hornsveld en in bussum zit nog kluuck goeie crown dealer is dat... denk dat iederen wel de stad even rond moet om zijn ideaale collectie compleet te maken

In hoeverre hebben de mensen er last van dat er minder verkooppunten in Nl zijn en dat de assortimenten krimpen? Lukt het vuurwerk kopen bij 1 winkel nog of moet je meerdere winkels af om je lijstje een beetje compleet te hebben? Vertel hier de ervaringen die je in de loop der jaren op hebt gedaan...

Hier in het Gooi (Hilversum en directe omgeving) hebben we circa 15 verkooppunten. Het probleem wat zich bij ons voordoet is de geringe aanwezigheid van diverse merken.
Diamond (6) Crown (4) Dynasty (3) Proline (1) Ferro (1) zijn vertegenwoordigd.
Helaas geen LIDU/STAR, Lesli,Brilliant en Skyline.
Als je in het bezit wilt komen van deze merken zul je dus een eindje verder op moeten.

:cool:

Hier in het Gooi (Hilversum en directe omgeving) hebben we circa 15 verkooppunten. Het probleem wat zich bij ons voordoet is de geringe aanwezigheid van diverse merken.
Diamond (6) Crown (4) Dynasty (3) Proline (1) Ferro (1) zijn vertegenwoordigd.
Helaas geen LIDU/STAR, Lesli,Brilliant en Skyline.
Als je in het bezit wilt komen van deze merken zul je dus een eindje verder op moeten.

Jij hebt het nog mooi, Omg. Veenendaal alles BKV of GBV :mad:

In Rotterdam en heb je ook diverse winkels, maar het merendeel beslaat dus Diamond. Voorheen had je ook nog een zooi winkels met BKV, maar die worden nu langzaamaan verdreven door Pro-line en in mindere mate de spullen van Cafferata (titaan serie). Maar het is vooral Diamond en pro-line wat hier de klok slaat, Cafferata spullen, BKV, Lesli zijn in veel mindere mate vertegenwoordigd terwijl er van Skyline en Crown slechts een enkele winkel is. En die zijn dan nog aan de andere kant van de stad. B&W, Hardix, Wolff zie je hier al helemaal niet.

In Den Haag is het aanbod wat dat betreft nog wat diverser, daar heb je enkele zeer grote winkels die spullen van diverse merken verkopen en heb je enkele winkels die spullen verkopen die je nergens anders ziet, zoals spullen van Wolff, B&W en hardix. Ook in Den Haag heb je erg veel winkels die Diamond verkopen en ook een aantal winkels die voor pro-line en crown gaan. Lesli ben ik daar vooralsnog alleen tegengekomen bij de Rijswijkse vuurwerkhal. Wat Skyline betreft is er een enkele winkel gevonden en van cafferata heb ik nog niets gezien. Als je het aanbod van deze 2 steden combineert heb je dus erg veel keuze om uit te kiezen. Als je een auto hebt, zal je zeker slagen als je in de omgeving Rotterdam/Den Haag gaat shoppen. Tevens heb ik het nog niet gehad over de dorpen en stadjes om deze 2 grote steden heen, ook daar zal je natuurlijk het 1 en ander kunnen vinden.

MAAR, vergeleken met enkele jaren geleden is het aantal verkooppunten wel behoorlijk gedaald.

Laatst bewerkt:
Njah hier in maastricht kan ik alleen tussen GBV en BKV kiezen.
Wanneer ik iets anders wil moet ik even naar lanaken(10minuutjes rijden) en daar Crown of Lidu en Star kopen.

Crown wordt verkocht bij Vangelabbeek en de prijzen daar zijn vaak wat overdreven.. Ook wordt er pyroboy verkocht maar dat trekt me niet echt.(Bezoek de winkel ook nooit. Klantvriendelijkheid moeten ze daar echt nog leren.)

Wat je dan zou moeten doen is eigenlijk met zn 2en op de trein stappen (NS wintertoer)en naar een regio met veel winkels gaan (bv Den Haag, echt veel keuze) en dan een mooie grote tas meenemen en daar gaan shoppen ;)

Wat je dan zou moeten doen is eigenlijk met zn 2en op de trein stappen (NS wintertoer)en naar een regio met veel winkels gaan (bv Den Haag, echt veel keuze) en dan een mooie grote tas meenemen en daar gaan shoppen ;)

Ja, dat zou een idee zijn. Maar als je keuze bestaat uit grote potten dan is je tas gauw vol. Maar het is voor onze hobby he. Ik moet echt ver wil ik LIDU hebben bijvoorbeeld. maar ik heb het er voor over.

Ik weet dat je een auto hebt, dus tegen jou zou ik helemaal zeggen doe eens een dagje Den Haag ;)

En wat betreft voor beperkte meeneem capaciteit, dat is wel waar. Maar grote sporttas of koffer doet wonderen :)

ik haal het altijd wel in 1 winklen...
pro-line: met 50 artikelen.

dit jaar ( 2007) ga ik naar mijn andere dealer, als deze weer gaat verkopen: pro0line 75 artikelen, deze heeft meer dingen en dus meer kans van slagen :)

Back
Bovenaan