Met wie vier jij de Feestdagen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kerst met de familie... Oud en Nieuw wordt dit jaar rustig beetje buiten stoken. Vrouwtje is dan hoogzwanger en die wil dan liever geen mensen uitnodigen.. helemaal prima. Papa staat buiten! :)

Kerst met de familie... Oud en Nieuw wordt dit jaar rustig beetje buiten stoken. Vrouwtje is dan hoogzwanger en die wil dan liever geen mensen uitnodigen.. helemaal prima. Papa staat buiten! :)
Zolang je je kiddo maar niet op 1 januari krijgt. Ik kan je uit ervaring vertellen dat dat heel brak en heel moe taart en koffie uitdelen is :)

Zolang je je kiddo maar niet op 1 januari krijgt. Ik kan je uit ervaring vertellen dat dat heel brak en heel moe taart en koffie uitdelen is :)
Haha! Zou wel mixed feelings zijn.. puffen terwijl je weet dat de freaks allemaal aan het rammen zijn buiten! Begin februari uitgerekend dus ik zit denk ik wel veilig! *afkloppen*

Haha! Zou wel mixed feelings zijn.. puffen terwijl je weet dat de freaks allemaal aan het rammen zijn buiten! Begin februari uitgerekend dus ik zit denk ik wel veilig! *afkloppen*
Hahah, een dag heeft 24 uur he? Ze wachten maar ff totdat jij uitgestookt bent :P

Hahah, een dag heeft 24 uur he? Ze wachten maar ff totdat jij uitgestookt bent :P
De eerste knalde er ook zo uit... dus zou ergens wel een gaatje moeten vinden! Komt ze terug met de vraag of ik vuurwerk belangrijker vind dan mijn gezin. Dan moet ik met een strak gezicht keihard liegen dat mijn gezin belangrijker vind toch? ;)

De eerste knalde er ook zo uit... dus zou ergens wel een gaatje moeten vinden! Komt ze terug met de vraag of ik vuurwerk belangrijker vind dan mijn gezin. Dan moet ik met een strak gezicht keihard liegen dat mijn gezin belangrijker vind toch? ;)
Haha, dat wordt nooit meer een poging voor een derde als ik het zo lees :)

Dit jaar met de kerst wordt het 3 dagen werken.
O&N vier ik of bij mijn oudste (heeft een heel mooi plein met in het midden een grasveldje voor de deur) of bij mijn kameraad (waar je vanuit de tuin een groot open speelveld oploopt).

Kerst wordt altijd uitgebreid gevierd met de familie. Mooi 3 avonden zoet mee, heerlijk! Met de jaarwisseling waarschijnlijk met zijn tweeën. Zit wat dat betreft in eenzelfde schuitje als Stuifie hierboven. Eind januari komt er een kleine bij. Dit jaar in ieder geval nog een keertje lekker uitpakken, want er gaat de komende jaren wel wat budget af. Die baby spullen zijn verrekte duur allemaal. Kun je een mooi stapeltje compounds van kopen. :p

Kerst wordt gevierd met het gezin, (schoon)familie en dan hopelijk nog 2 dagen/avonden met vrienden. Maar dat moet nog gepland worden. De locatie van oud&nieuw wordt nog gezocht, wegens verhuizing helaas niet meer op mijn oude stooklocatie maar genoeg ideeën voor een andere. Wordt waarschijnlijk met minder vrienden, gezien mijn oude locatie goed bereikbaar was en dit jaar mogelijk bij schoonfamilie wordt. Maar we gaan het zien, hopelijk weer met een fijne groep mensen.

Kerstavond met de schoonfamilie eten en daarna de kroeg in. 1e kerstdag altijd met mijn familie eten en 2e kerstdag weer met de schoonfamilie. Tussendoor nog wat leuke dingen met vrienden doen en oud en nieuw ook altijd met vrienden. Na middernacht vaak even langs bij ouders en schoonouders lopen, die wonen in hetzelfde dorp dus dat is mooi makkelijk.

Kerst met de gehele familie, inclusief tantes, ooms, grootouders etc. Oud en nieuw normaal veelal met vrienden, maar dit jaar gekozen om met het gezin te doen.

Kerstavond was in het verleden nog wel eens met vrienden maar sinds de komst van kinderen bij een aantal is dat niet meer.
Dat is nu ingeruild als extra mogelijk voor wanneer er 1e of 2e kerstdag familie niet kon ivm andere schoonfamilies.

Normaal gesproken 1e en 2e kerstdag met familie en schoonfamilie, oud en nieuw wordt al jaren met vrienden gehouden.

Moet wel zeggen dat hoe erg ik ook van de kerstdagen en sfeer hou, ik evenredig veel hekel heb aan de verplichtingen en de planningen maken

Komend jaar hetzelfde recept, kerst met de familie, met als uitzondering 1e kerstdag: dan krijgen we nog een stel op bezoek. Gezien ik mijn kookkunsten altijd ten toon spreid tijdens de feestdagen een extra drukke voorbereiding dus :D. Maar met de top2000 erop is het heerlijk ermee bezig te gaan. Lekker sfeervol.

Oud en nieuw zoals door Wesley gezegd samen vieren met Mike erbij. Dat wordt me een topdag. Poah!

Deze dagen komen nu alweer erg dicht bij. De eerste boodschappen zijn alweer gedaan. Ik heb er zin in en vindt het gelukkig niet voelen als een verplichting.

De kerstdagen zijn altijd de enige dagen van het jaar dat ik me een beetje eenzaam voel zonder familie. Iedereen is er maar druk mee en zelfs je vrienden hebben meestal geen tijd voor je. Vroeger probeerde ik er voor mijn zoon nog wel echt wat van te maken en wist ik de kerstdagen altijd wel aardig vol te plempen, vaak met mensen die ik amper kende. Inmiddels echt te lui voor en geniet ik gewoon samen met met zoon van veel eten en cocktails 💜

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan