Ik ben ook van jongs af aan bezig met vuurwerk. Denk dat ik mijn eerste pakket kreeg toen ik een jaar of 6 was. Dat was elk jaar hetzelfde pakket, zo'n pakket met enkele grondbloemen, van die goedkope fontijnen die niks wegen en van die draaiende zonnen die je aan een boom moest spijkeren. De jaren erop zat ik telkens te loeren op het grootste pakket van Diamond-collection, althans, ik dacht altijd dat dit de grootste en duurste was, 75 gulden moest die dacht ik kosten en zat vol met fontijnen. Ik kan het me niet zo goed meer herinneren, maar volgens mij bleven de paketten elk jaar hetzelfde, echt van die fontijn paketten. Wel kwamen er meer grondbloemen, astro's en babypijltjes bij. Ook zijn we een keer naar Alpeco geweest en m'n ouders hebben toen iets van 20 doosjes Pirats meegenomen. Kan me nog vaag een grote knaller herinneren die ik daar heb gezien. Het leek wel een dynamietstaaf...
Anyway, tot m'n 14/15de jaar vonden m'n ouders het altijd wel best. Maar ik wilde toch iets groter vuurwerk en destijds had je een assortiment van Diamond-Collection van zo'n 90 euro, toen kwam dus de tijd dat ik echt uren/dagen, soms weken moest proberen m'n ouders om te praten zodat ik dit pakket mocht kopen. Jaar daarop werd het pro-line en ging ik losse potten kopen...Dan heb je dus je lijstje klaar en liet je het zien aan je moeder en natuurlijk werd het afgekeurd...Te duur en te veel was het antwoord keer op keer

Dat ging door tot m'n 18de toen ik eindelijk mijn eigen salaris verdiende

En dan begint het echt mooi te worden, maar helaas had ik dat jaar een vuurwerkdip en wilde ik geen vuurwerk kopen. Een week voor oud & nieuw door het zien van de foldertjes en het nieuws horen dat mijn neefje ook weer vuurwerk had gekocht kon ik de verleiding niet weerstaan en het begon, gelukkig nog op tijd weer te kriebelen en kocht voor zo'n 300 euro aan vuurwerk waaronder de gehele 'Vuurwerkreus-Collectie'. Boeide me ouders helemaal niks, het was toch mijn geld
Dit jaar is het een ander verhaal...
Ik ben weer eens naar België geweest (Alpeco, Ertbrand), de laatste keer dat we zijn geweest was ik een jaar of 11 dus het werd weer eens tijd.
De persoon waarmee ik was had een eigen bedrijf, dus KvK en we hebben gelijk flink wat inkopen gedaan. Daarna nog een keer geweest en de persoon met KvK ook nog een keer en ligt het totale bedrag zeker over de 1000 euro heen. Misschien voor de eerste échte keer België iets te veel van het goede...
Nu wordt er dus door mijn ouders gezegd ''Dit is één keer en nooit meer anders laat ik het bad vollopen en ben je alles kwijt!'' Maar goed...Nu moet ik dus mijn oude oml u l kwaliteiten weer uit de kast halen en ze een beetje ''bijpraten''
Plannen voor volgend jaar zijn immers 'groter'' dan dit jaar

Maar als ze echt niet willen dat ik zwaar vuurwerk in hun huis opsla dan respecteer ik dat aan ga ik uiteraard op zoek naar een andere opslag.
Edit: Wat ik wel strontvervelend en hypocriet vind is het volgende:
Je koopt voor zoveel geld aan vuurwerk en dan is het van; ''Wat zonde van je geld'' , ''Leuk, 100 euro binnen 2 minuten weg'' , ''Kan je net zo goed een briefje van 10 euro in de fik steken'' en ''Wat kidnerachtig'' .....Maar hypocriet dat ze zijn staan ze wel elk jaar naar MIJN vuurwerk te kijken, van ''Wat mooi dit en Ohoooo dat''...Nou, schiet mij maar lek, daar snap ik dus niks van