Mega Willows [Compound]

Viva la Bang

VWC Moderator
Forumleiding
Artikelnummer: 2624
Artikelnaam: Mega Willows
Bruto Gewicht: ... kg
Netto Kruitgewicht: 1499 gram
Aantal Schoten: 81 schoten
Effectomschrijving: Volgt
Tube diameter: 30 mm
Kartoninhoud: 11/1
Tijdsduur: 40-50sec
Stijghoogte: 40-45m
Adviesprijs 2024: € 229,00
Voorverkoop 2024: € 209,00
Onlineprijs 2024: € 189,00

O.a. te koop bij: Evolutionvuurwerk.nl

Wij danken GBV-WECO voor de informatie
Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en/of bronvermelding.

Laatst bewerkt door een moderator:
Jeetje.. waar zijn ze in hemelsnaam mee bezig?? :shocked:
Ik dacht eerst al aan de prijs, dat die al wat duurder is geworden, maar... nu zie ik ook nog eens dat het aantal schots niet meer 108 is en dat het ook nog eens minder kruit is. Hier is gewoon 1 hele cake eruit gehaald, dat kan je toch niet maken? Als dit voor alles geldt dan laat ik dit soort boxen echt gewoon links liggen, ik hoop niet dat dit mij ertoe dwingt om naar de illegaliteit te gaan. :sad:

Geef het dan ook gewoon een andere naam. Dit voelt bijna als oplichting. Minder gewicht minder schoten is gewoon een ander product.

Dit bericht kan ik denk ik onder elk product wel zetten trouwens want alles is aangepast.

Adviesprijs 2023: € 229,00
Voorverkoop 2023: € 209,00
Onlineprijs 2023: € 179,00

Hoe kan het zijn dat deze prijzen zo absurd hoog zijn de container prijzen liggen weer op niveau voor de corona pandemie ik snap enig zins dat arbeiders en grondstoffen iets zullen stijgen maar deze prijzen lopen wel een beetje uit de hand.

Hoe kan het zijn dat deze prijzen zo absurd hoog zijn de container prijzen liggen weer op niveau voor de corona pandemie ik snap enig zins dat arbeiders en grondstoffen iets zullen stijgen maar deze prijzen lopen wel een beetje uit de hand.

Hallo Boosje,

Dat is niet helemaal kloppend, de containerprijzen zijn nog bijna 50% hoger dan voor de corona pandemie. Daarnaast zijn inderdaad grondstoffen en lonen ook erg ruim gestegen de afgelopen drie jaar.

Hallo Boosje,

Dat is niet helemaal kloppend, de containerprijzen zijn nog bijna 50% hoger dan voor de corona pandemie. Daarnaast zijn inderdaad grondstoffen en lonen ook erg ruim gestegen de afgelopen drie jaar.

Nog bedankt voor je bericht ik begrijp dat alle kosten stijgen maar deze prijzen schieten wel echt door het dak ik neem aan dat je zelf ook geen €179 neerlegt voor een 80 shots blokje.

Hallo Boosje,

Misschien kan jij me dan uitleggen waarom de prijzen in de vs al wel flink omlaag zijn gegaan? Dit terwijl hun eerder levering hebben gekregen? Volgens een aantal importeurs daar zijn zowel de inkoop en transport allebei flink gedaald.

Misschien kan jij me dan uitleggen waarom de prijzen in de vs al wel flink omlaag zijn gegaan? Dit terwijl hun eerder levering hebben gekregen? Volgens een aantal importeurs daar zijn zowel de inkoop en transport allebei flink gedaald.
Bulk korting :P

Dat kan ik :wink:

De prijzen in verscheping zijn in beide gevallen omlaag. Verschil is, dat de VS vorig jaar ook al F2 vuurwerk heeft geïmporteerd, en Nederland niet.

Wij vergelijken dus met een laatste import van F2 artikelen in 2020, en toen was de prijs nog lager. VS vergelijkt met import in 2022, en dan is 2023 inderdaad lager.

Kortgezegd, als je in 2022 F2 in Nederland had geïmporteerd was het toen duurder dan dit jaar. Wij hebben die tussenstap niet gehad, omdat er nog voorraad stond bij alle importeurs in Nederland door corona.

Wij hebben het liefst ook zo goedkoop mogelijk vuurwerk voor iedereen. Maar als de kosten hoger zijn dan normaal, moeten we die wel doorberekenen. Dat is bij elk bedrijf zo.

Hoop dat mijn antwoord je meer duidelijkheid heeft gegeven. :thumbup:

Laatst bewerkt:
Dat kan ik :wink:

De prijzen in verscheping zijn in beide gevallen omlaag. Verschil is, dat de VS vorig jaar ook al F2 vuurwerk heeft geïmporteerd, en Nederland niet.

Wij vergelijken dus met een laatste import van F2 artikelen in 2020, en toen was de prijs nog lager. VS vergelijkt met import in 2022, en dan is 2023 inderdaad lager.

Kortgezegd, als je in 2022 F2 in Nederland had geïmporteerd was het toen duurder dan dit jaar. Wij hebben die tussenstap niet gehad, omdat er nog voorraad stond bij alle importeurs in Nederland door corona.

Wij hebben het liefst ook zo goedkoop mogelijk vuurwerk voor iedereen. Maar als de kosten hoger zijn dan normaal, moeten we die wel doorberekenen. Dat is bij elk bedrijf zo.

Hoop dat mijn antwoord je meer duidelijkheid heeft gegeven. :thumbup:
Dank voor je antwoord :)
Dus als ik het goed begrijp, is het omdat we dus een jaar geen import hebben gedaan,dat ons vuurwerk percentueel veel duurder geworden als in andere landen?
Bedoel ik zie ook Duitse importeurs oa die ook maar een 10% hoger zitten dan jaren ervoor.
De Nederlandse en Belgische importeurs zijn best wel de uitzonderingen met zulke hoge verhogingen.
Het zij zo, en dit is ook geen persoonlijke aanval naar jou toe. :)

Je moet wel verschil maken in verhogingen, en per welk jaar, en de huidige prijzen. VdElst specificeert naar jaarverschillen

Geen probleem :thumbup:

Dus als ik het goed begrijp, is het omdat we dus een jaar geen import hebben gedaan,dat ons vuurwerk percentueel veel duurder geworden als in andere landen?
Bijna, omdat we in Nederland pas voor het eerst weer F2 vuurwerk importeren sinds 2020, is bij ons alles duurder in verhouding. Als wij door geïmporteerd hadden de afgelopen jaren, had je de piek van de prijzen in 2021/2022 gehad, en zou 2023 weer lager zijn. Nu is 2023 je eerste jaar met nieuwe producten, dus vergelijk je met 2020. In andere landen heeft men die hogere prijzen in verhouding met 2020 al gehad in het voorgaande jaar.

Bedoel ik zie ook Duitse importeurs oa die ook maar een 10% hoger zitten dan jaren ervoor.
Duitsland is wederom een totaal andere vuurwerkmarkt. Daar loopt veel via contracten met grootwinkelbedrijven, en die hebben een andere looptijd dan in Nederland. Dat is slecht te vergelijken.

Het zij zo, en dit is ook geen persoonlijke aanval naar jou toe. :)
Gelukkig :p

Back
Bovenaan