Mega Vuurwerk Leeuwarden

Hoezo zou een consument met meer dan 25kg een boete moeten krijgen vanuit de WED? Wilt iemand mij dit uitleggen want dat snap ik niet zo goed. Dat je het krijgt als verkoper, dat snap ik (vanwege oneerlijke concurrentie) maar een consument? Kan toch niet?

Hoezo zou een consument met meer dan 25kg een boete moeten krijgen vanuit de WED? Wilt iemand mij dit uitleggen want dat snap ik niet zo goed. Dat je het krijgt als verkoper, dat snap ik (vanwege oneerlijke concurrentie) maar een consument? Kan toch niet?
As je hem vanuit de WED krijgt, is dat prima te bestrijden voor een schikking vnuit Vuurwerkbesluit. Kan nogsteeds pittig zijn, maar beter behapbaar dan vanuit de WED.

Helaas de Garden Party 1 niet meegekregen, meegenomen door die !#^@^!. Jammer, want had er 2 in me show gepland. Nu de mega pangu box 1 mee kunnen nemen, omdat ik daar vorig jaar zo van genoten had. De laatste, die in de showroom stond haha. Sample? :no: het gezicht van de bezoekers toen ik die box meenam naar buiten was priceless:shocked:.

Gerrit bedankt voor de service en veel plezier nog met de verkoopdagen! Tot volgend jaar.

Laatst bewerkt:
Gerrit,je wordt weer bedankt,topservice weer van jou en het team,mortar kings was niet compleet,maar netjes opgelost,en om mij tot volgend jaar!

Echt bizar dat Gerrit en Pascal na alle commotie het nog flikken om een order van begin januari compleet af te leveren. Logistieke reuzen die alles doen voor de service. 100% vertrouwen. Mijn dank is groot!

Hier ben ik helemaal mee eens. We weten allemaal wat de regels zijn m.bt. vuurwerk, en we wegen allemaal individueel de risico’s af en in mijn geval accepteer ik dan ook de gevolgen.

Maar stop eens een keer met continu met het vingertje te wijzen en benadrukken dat er regels worden overtreden. Ja we weten dat het gross van ons de regels overtreedt.

Door continu maar dit te benadrukken lok je alleen maar weer reacties uit die het forum het er niet gezelliger op maakt.

Geniet van de tijd die we nog hebben en leef en laat leven.

Zo dat was mijn preek. Nu ga ik weer verder met de voorbereidingen voor de mooiste dag van het jaar. ��

Dat vingerwijzen zou zomaar te maken kunnen hebben met het feit dat er hier nogal wat leden zijn die het heerlijk vinden om bij elk bericht over illegaal vuurwerk vanaf hun high horse met het moraliserende vingertje te wapperen over hoe blij ze zijn met het feit dat er weer iemand gepakt is.

Terwijl tegelijkertijd voor velen van hen Belgisch vuurwerk geen probleem is (snap nog steeds niet hoe VWC hun huisregels rijmt met het promoten van in Nederland verboden producten van Zena België, maar dat geheel terzijde), en de vermaledijde 25kg regel die maar gewoon compleet genegeerd moet worden.

Voor de duidelijkheid: ik constateer slechts deze dubbele moraal. Wat mij betreft doet iedereen lekker wat hij of zij wil, interesseert mij verder niet, zolang jezelf de consequenties maar accepteert.

Echter wanneer iemand kromligt van het leedvermaak wanneer er (illegaal) vuurwerk in beslag wordt genomen, maar tegelijkertijd hier wel enorm gaat lopen miepen over die oneerlijke, ouderwetse 25kg regeling die gehandhaafd wordt, dan lach ik schamper en denk bij mezelf:

'Jahoor, daar gaan we weer'

Beste wensen voor iedereen in 2020.

Zowel de 1kg als de 25 kg zijn gewoon niet meer van de tijd. Je zit echt heel snel aan de 25kg. 2 of 3 (grote) boxen en je zit hier overheen. En dan hebben we het niet over een pallet, dit kan ik op mijn bakfiets meenemen....

De regel is max 25 kilo per persoon mee geven per keer ,als iemand 10 keer in de winkel komt of 10 verschillende personen t laat halen en het daarna in 1 auto stopt,is het de verantwoordelijkheid van de koper, of kopers ,niet voor de verkoper.

Al het vervelende gedoe daargelaten. Ik neem mijn petje toch wel diep af voor gerrit en zijn team dat de meeste mensen nog gewoon hun bestelling compleet hebben meegekregen en waar dat niet kon omdat het in beslag was genomen is dat goed opgelost. Ook de wachttijden bleven binnen de perken en hebben de meeste klanten volgens mij niets doorgehad over wat er op de 28ste in de ochtend was gebeurd. Dit terwijl je als ondernemer net voor een vermogen aan handel bent kwijtgeraakt en er ook nog een fikse boete boven je hoofd hangt.
Als ik dan over andere (freak)winkels lees dat het er een chaos was, veel niet geleverd enz zonder dat daar iets noemenswaardigs is voorgevallen blijft het voor mij de moeite om ook volgend jaar weer richting Leeuwarden te trekken, ook al is dat 4 uur reistijd voor mij.

Kan niet wachten totdat de winkel weer opengaat met aanbiedingen mooi dat het op fietsafstand zit je bent al jaren een van de goedkoopste van Nederland met je acties echt top.

Wat een baas is dit zeg,service zelfs na wat er zich heeft afgespeeld. Enkel al daarom zal ik hier mijn vuurwerk kopen. Ook ik kan niet wachten tot de site weer opengaat!
Arend

Top zaak, ondanks de ellende van Gerrit 95% uitgeleverd aan mij. :thumbsup:
Tijd voor een praatje en meedenkend.Top!!

Gr. De Buurman

Back
Bovenaan