Hier ben ik helemaal mee eens. We weten allemaal wat de regels zijn m.bt. vuurwerk, en we wegen allemaal individueel de risico’s af en in mijn geval accepteer ik dan ook de gevolgen.
Maar stop eens een keer met continu met het vingertje te wijzen en benadrukken dat er regels worden overtreden. Ja we weten dat het gross van ons de regels overtreedt.
Door continu maar dit te benadrukken lok je alleen maar weer reacties uit die het forum het er niet gezelliger op maakt.
Geniet van de tijd die we nog hebben en leef en laat leven.
Zo dat was mijn preek. Nu ga ik weer verder met de voorbereidingen voor de mooiste dag van het jaar. ��
Dat vingerwijzen zou zomaar te maken kunnen hebben met het feit dat er hier nogal wat leden zijn die het heerlijk vinden om bij elk bericht over illegaal vuurwerk vanaf hun high horse met het moraliserende vingertje te wapperen over hoe blij ze zijn met het feit dat er weer iemand gepakt is.
Terwijl tegelijkertijd voor velen van hen Belgisch vuurwerk geen probleem is (snap nog steeds niet hoe VWC hun huisregels rijmt met het promoten van in Nederland verboden producten van Zena België, maar dat geheel terzijde), en de vermaledijde 25kg regel die maar gewoon compleet genegeerd moet worden.
Voor de duidelijkheid: ik constateer slechts deze dubbele moraal. Wat mij betreft doet iedereen lekker wat hij of zij wil, interesseert mij verder niet, zolang jezelf de consequenties maar accepteert.
Echter wanneer iemand kromligt van het leedvermaak wanneer er (illegaal) vuurwerk in beslag wordt genomen, maar tegelijkertijd hier wel enorm gaat lopen miepen over die oneerlijke, ouderwetse 25kg regeling die gehandhaafd wordt, dan lach ik schamper en denk bij mezelf:
'Jahoor, daar gaan we weer'
Beste wensen voor iedereen in 2020.