Mega Vuurwerk Leeuwarden

Ochjee heb ik je vriendje beledigd? Als je zo´n grote zaak runt met zoveel freakbestellingen dan ontkom je er toch simpelweg niet aan dat er wat spul buiten de bunkers staat. Dus ja een beetje begrip voor Gerrit als het aan mij ligt.
Lekker de moraalridder uithangen:frusty:
En sneukoet? Knap gevonden pik
Dan moet je als winkel niet zoveel grote orders aannemen, of zoals al jaren bij andere winkels wordt gedaan; de order in kleinere delen uitgeven. Lekker doosje voor doosje weg laten lopen naar de auto. Eenmaal in de auto kunnen ze de winkel er moeilijk meer op pakken.
Als ik het zo hoor, hadden ze Gerrit op veel meer punten kunnen pakken, maar hebben ze er eentje uitgepikt die een beetje impact geeft. Opzich geen gekke gedachte, hoe zuur het ook mogen zijn voor Gerrit.

Ik weet niet welke winkels jij komt maar ik weet wel dat ik bij heel wat verschillende ben geweest de afgelopen jaren en nergens kreeg ik het in kleinere delen mee of zelfs per doos. Dat is toch gewoon niet realistisch allemaal.

Als iedere bestelling per max. 25 kg meegegeven zou worden dan mag ieder verkooppumt er nog wel 3 afhaalbalies bijmaken. Dan zou je overal mega lange wachtrijen krijgen. Men moet eens niet zo raar doen en de basis veranderen, oftewel de regel wijzigen.

Bij Pronk werd mijn bestelling van 90 kilo netjes in 4 gedeeld. Ben 4x met het karretje naar de auto gereden. Werd netjes aangegeven dat het volgens de regels moest, vanwege een mogelijke dikke boete. Helemaal prima!

In het kader van ‘respect en saamhorigheid’ kan hier niet een slotje op?!

Schaamtelijk hoe hier ‘de zogenaamde braafste’ meisjes uit de klas, reageren!

Man man man...

Jij wil de mensen de mond snoeren? Held... Zo gaat dat niet op een openbaar forum. Het is kut, Gerrit wist wat de risico's waren en iedereen die er haalt ook, en alsnog blijft iedereen het kut vinden. De regels en handhaving zijn gewoon fucked up. That's life.

ik had met mn impulsieve grote mond ook een aandeel in de discussie die ons liefhebbers weer verdeeld nu. dat was niet de bedoeling. ik reageerde persoonlijk op een persoonlijke aanval van een ander lid. ik had beter moeten weten.
ik heb zelf ook een pallet vol vuurwerk. maar het gaat erom dat we met z'n allen donders goed weten wat de regels zijn. wij hebben het ook niet bedacht maar hebben er wel mee te dealen. het enige wat we kunnen doen is anticiperen op de situatie. Gerrit en team veel sterkte!

Het is toch zo dat inderdaad iedereen dit risico neemt, inclusief mezelf. Echter had ik en denk ik de rest niet verwacht dat er op een actieve manier gecontroleerd zou worden. Dat dit triest is staat buiten kijf, maar is een andere discussie.

25 kilo is gewoon zwaar achterhaald dat weet iedereen en geen regel voor deze huidige tijd.Gewoon zielig dat ze daar op controleren vind ik het.Als je bijvoorbeeld 3 compounds in de auto hebt liggen ben je al zwaar de sjaak met alle gevolgen van dien...te idioot voor woorden.:bonk:

Punt was dat de politie heeft aangegeven, ik dacht in dat filmpje met pipos4life, niet te streng te zullen controleren op de 25KG regel maar te focussen op zwaar illegaal spul. De politie heeft al te weinig capaciteit om illegaal vuurwerk op te lossen, of inbraken en straatovervallen. Als ze dan vervolgens gemakkelijk een ondernemer en wat liefhebbers die met de beste bedoelingen handelen, maar door de strikte regels iets over de schreef gaan, kunnen pakken doen ze dat toch. Dat is gewoon niet slim, zo bouw je geen respect op. Een waarschuwing had ook best gekund nu kan, als het even tegenzit, Gerrit een groot deel van zijn winst na een jaar hard werken zien verdampen. Staat dat echt in verhouding tot de overtreding die hij heeft begaan? Ik neem het vaak op voor de overheid maar dit is gewoon triest. De 25KG komt uit de tijd voor de compound en is gewoon een verouderende regel.

Juist bonbridge1, ben het met je eens.

Het probleem met de 25kg regel creëert zichzelf doordat er maar 3 dagen per jaar verkocht mag worden.
Stel je zou het hele jaar door kunnen kopen dan hoef je ook niet met belachelijke aantallen in te slaan. En hoeft een Freak winkel de regels niet te overtreden.

Het was gister gewoon overduidelijk dat de politie opdracht had gekregen
om dit te doen en was zeker geen toeval.Dat kon je ook zien op de punten
waar ze bezig waren met patrouilleren.Het is gewoon frustrerend dat ze de focus
nu verleggen naar mensen die in principe legaal bezig zijn (op het aantal kilo`s na
maar wat dus een belachelijke regel is)

ik had met mn impulsieve grote mond ook een aandeel in de discussie die ons liefhebbers weer verdeeld nu. dat was niet de bedoeling. ik reageerde persoonlijk op een persoonlijke aanval van een ander lid. ik had beter moeten weten.
ik heb zelf ook een pallet vol vuurwerk. maar het gaat erom dat we met z'n allen donders goed weten wat de regels zijn. wij hebben het ook niet bedacht maar hebben er wel mee te dealen. het enige wat we kunnen doen is anticiperen op de situatie. Gerrit en team veel sterkte!

Hier ben ik helemaal mee eens. We weten allemaal wat de regels zijn m.bt. vuurwerk, en we wegen allemaal individueel de risico’s af en in mijn geval accepteer ik dan ook de gevolgen.

Maar stop eens een keer met continu met het vingertje te wijzen en benadrukken dat er regels worden overtreden. Ja we weten dat het gross van ons de regels overtreedt.

Door continu maar dit te benadrukken lok je alleen maar weer reacties uit die het forum het er niet gezelliger op maakt.

Geniet van de tijd die we nog hebben en leef en laat leven.

Zo dat was mijn preek. Nu ga ik weer verder met de voorbereidingen voor de mooiste dag van het jaar. 😁

Je reactie was gewoon gepast hoor , zeker als iemand zonder inhoud alleen maar persoonlijke aanvallen doet.

ik vind wel dat er onderscheid kan worden gemaakt tussen het risico voor de freak zelf en het risico wat de winkel neemt. Ben benieuwd hoe Gerrit dit voor volgend jaar gaat oppakken... Groter bufferruimte ? In delen meegeven ?

Jammer dat de politie hier de prioriteiten legt. De boetes zijn vaak erg hoog en dat is voor een normaal werkende burger of winkelier niet te bevatten.
Uiteindelijk zijn veel freaks hier ook de dupe van. En dit zijn juist degenen die het echt om het vuurwerk gaat en niet degenen die rotzooi schoppen en andermans spullen opblazen. Bovendien genieten velen met hun mee van het vuurwerk wat zij de lucht in schieten. Daarnaast zal Gerrit dit toch ergens weer moeten terug verdienen en genieten wij toch allemaal van die geweldige aanbiedingen. Het is toch prachtig dat zij dit doen voor de hobbyist. En gezien alle regels zal het niet mee vallen om extra ruimte creëren lijkt mij.

Bij Pronk werd mijn bestelling van 90 kilo netjes in 4 gedeeld. Ben 4x met het karretje naar de auto gereden. Werd netjes aangegeven dat het volgens de regels moest, vanwege een mogelijke dikke boete. Helemaal prima!
Ook dan ben je fout spuit 11.

Punt was dat de politie heeft aangegeven, ik dacht in dat filmpje met pipos4life, niet te streng te zullen controleren op de 25KG regel maar te focussen op zwaar illegaal spul. De politie heeft al te weinig capaciteit om illegaal vuurwerk op te lossen, of inbraken en straatovervallen. Als ze dan vervolgens gemakkelijk een ondernemer en wat liefhebbers die met de beste bedoelingen handelen, maar door de strikte regels iets over de schreef gaan, kunnen pakken doen ze dat toch. Dat is gewoon niet slim, zo bouw je geen respect op. Een waarschuwing had ook best gekund nu kan, als het even tegenzit, Gerrit een groot deel van zijn winst na een jaar hard werken zien verdampen. Staat dat echt in verhouding tot de overtreding die hij heeft begaan? Ik neem het vaak op voor de overheid maar dit is gewoon triest. De 25KG komt uit de tijd voor de compound en is gewoon een verouderende regel.

Mooi verwoord. Ik zie veel liefhebbers/freaks door dit soort praktijken, van de politie, overstappen op illegaal vuurwerk in de toekomst. Zelf had ik dat ook vroeger, maar de hoogte van de straffen zijn mij toch iets te veel geworden, en dat is prima. Dat risico wil ik niet meer lopen, maar dan wil ik wel met een gerust hart LEGAAL vuurwerk kunnen kopen. Zit je op het juiste pad en hou je je aan de regels... heb je dit. Dan is het risico om mijn centjes kwijt te raken en gezeik met politie en justitie te hebben ook opeens aanwezig. Geef mij dan maar liever illegaal vuurwerk als dit zich vaker voor gaat doen in de toekomst, want één ding is zeker: die kofferbak zit vol met LEGAAL vuurwerk en dat hou ik ook graag zo.

Back
Bovenaan