Mega Celebration XXL

Tony van FPM heeft GBV een mail gestuurd hierover en kreeg als antwoord dat de rol gewoon weer in de winkel zal liggen met deze inhoud. ze hebben gewoon een CE keurmerk gekregen.

CE nummer kan heel goed,maar moet ook voldoen aan het RACT zolang deze nog geldt.

Als Nederlandse importeur kun je zelfs cake's laten maken met 1000gram volgens het CE,maar deze zijn niet geschikt voor nederland.......

Die vraag heb ik begin van het jaar ook gesteld aan GBV/WECO.

Hun Antwoord:

Geachte meneer Happiness,

De rollen die wij in 2011 nieuw op de markt gebracht hebben zijn natuurlijk 100% legaal op de markt.
Deze zijn namelijk ook gewoon voorzien van een CE-markering en getest door TNO etc.

Zoals met alle dingen zullen er vernieuwingen op de markt verschijnen, deze rollen zijn hier een goed
voorbeeld van, de meeste leveranciers kiezen ervoor om een Rol op de markt te zetten die groot is,
laat zeggen een meter of 12 lang maar niet super knalt.

Wij hebben ervoor gekozen om een iets compactere rol te produceren waardoor we ons beter konden
richt op de uitwerking van deze Rol.

Hopende je voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Verkoop binnendienst

GBV-WECO Vuurwerk B.V.

DSC_2450.jpg

Zal binnenkort even contact opnemen.
Als ze daadwerkelijk weer zo zijn ga ik even met Gilbert overleggen over de inkoop aantallen.

Zal binnenkort even contact opnemen.
Als ze daadwerkelijk weer zo zijn ga ik even met Gilbert overleggen over de inkoop aantallen.

Dan zou ik maar wat extra kartonnen inkopen pyromaniac, reserveer voor mij ook maar wat exemplaren dan ;-) dag 1 testen en hoppa bestellen die dingen. Kan een goudmijn zijn!

Als ik de eerdere plaatjes van deze rol bekijk en ik zag dat er een zilverkleurig kruit inzat inplaats van zwart, snap ik gewoon niet dat deze legaal is!?

Kan iemand me dat uitleggen, want waarom word het dan niet in meerdere producten gebruikt?

xxl rol

xxl rol

ben ook zeer benieuwd:)

deze rol is er gewoon weer heb bij de geldersevuurwerkhal in dieren gevraagd en hebben ze gewoon weer in de verkoop straks.
was inderdaad de beste rol tot nu toe die er verkocht werd.
komt ook in een speciale actie.

Geen kunst aan.
Als ik de plaatselijke dealer bel of ze deze rol weet verkopen zecht hij ook JA.
Maar dat betekend niet dat er de zelfde (flash) vulling in zit.
Die vraag kan alleen GBV voor ons beantwoorden.
En tuurlijk zecht een importeur dat zijn rollen weer als vanouds knallen.
Een importeur gaat echt zijn producten niet afkraken of zeggen dat zijn type kruit is aan gepast.
De importeur wil tenslotte verdienen.
Dus als de bunkers bebooraad zijn kunnen we pas een eerlijk antwoord krijgen.
De winkelier kan een rotje doorbreken om te zien of er zilver/flash kruit in zit.

ok dat kan maar bij de vorige zat ook geen fl kruit in.

en die ze hier verkopen is zowieso een voorraad van vorig jaar waren bijbesteld toen ze erachterkwamen dat dit goede rollen waren.
dus dit jaar zowieso de zelfde rollen met de verkoop hier,heb ze ook zelf gezien grote partij hadden ze hier van staan.
maar ga er maar van uit dat de rollen van dit jaar ook nog van vorig jaar zijn.
maar we zullen zien.

het zou best eens kunnen dat hier gewoon vootaan altijd flash is zal zitten en dat andere importeurs hierin mee zullen gaan.
nederland wil zich graag gaan houden aan de CE keuring en laat het nou in europa legaal zijn flash in rollen te verwerken :D
kijk ook maar eens naar doorlonten en de 25 grams regeling nu de vuurpijlen nog :P
die knallers hoeven van mij niet zo maar de rollen zeker wel.

gr sander

Inderdaad, wie wil er €60,00 betalen voor een 2-3 minuut durende pruttel.
Kan beter dag ervoor bruine bonen eten...

Dus een beetje tempo, en een lekkere knal zou al meegenomen zijn.
Flash of hele goede kwaliteit BP zou wonderen doen.
Ook al betaal je iets meer, voor kwaliteit betaal ik dat maar niet voor "Troep" Als ik het zo even mag noemen.

En als de mat ook nog snippert, is het helemaal mooi meegenomen.
Een leuke prijs/actie is ook leuk.
Daar is deze Mega Celebration van GBV een goed voorbeeld van.

Een langere versie zou fantastisch zijn.
En een verbeterde versie van de eindbom. Nu heb ik niet echt door dat er een afsluiting is.

Werk aan de winkel importeurs :p

En om terug te komen op de mail.
Tot op heden niks terug gekregen. Als ik wat binnen krijg laat ik het jullie horen.

-Tristen-

ik vond net een mooie uitleg van DeeJayTim op fpm over de regelgeving kwa flash in knallers en matten..

ik post het hier want ik zie ineens ook mogenlijkheden!

(alle credits gaan dus na DeeJayTim van FPM!)

In de EU-Defaultlist (EN15947-4) worden grondknallers met buskruit Bangers genoemd en grondknallers met flashkruit Flashbangers genoemd.
Volgens de EU-defaultnorm mogen Bangers uit [categorie 2] maximaal 6 gram buskruit bevatten en Bangers uit [categorie 3] maximaal 10 gram buskruit.
Knallers met flashkruit, ofwel Flashbangers volgens de defaultlist, mogen in [categorie 2] 1 gram nitraat/metaal flash hebben of 0,5 gram perchloraat/metaal flash (standaard type flash).
In [categorie 3] mogen knallers 10 gram nitraat/metaal flash hebben of 5 gram perchloraat/metaal, dus de sterkste flashvariant. De hardste knallers die je dus legaal in de Europese Unie kunt kopen zijn knallers als Fenix of Bomb Bon-vlinders. Echter houden veel landen de ADR-norm aan voor veiligheidsclassificatie, dus zul je in veel Europese landen geen knallers vinden met meer dan 2 gram flash per stuk.

Zie voor de hele Europese defaultlist deze link: http://www.scribd.com/doc/103902776/...els-universeel

Terugkomend op het knalvuurwerk in Nederland: de RACT (Nederlandse beperkingen voor vuurwerk) geeft aan dat er voor losse knallers enkel Bangers zijn toegestaan met maximaal 2,5 gram kruit, dus alleen losse knallers met buskruit.
Echter staat er in de RACT voor matten de term "Bangerbatteries", maar deze term staat nergens in de EU-defaultlist genoemd en beschreven. Wel staat er in de EU-Defaultlist dat combinaties van knallers met flash voor [categorie 2] niet meer mag bedragen dan 25 gram explosieve massa per unit en voor [categorie 3] niet meer dan 250 gram explosieve massa. Voor combinaties van knallers met buskruit geldt resp. 100 en 1000 gram als maximum.

Dit betekent in de praktijk dus dat er voor [categorie 2] naast buskruitmatten, matten tot en met 25 gram kruit zijn toegestaan, en voor [categorie 3] matten tot en met 250 gram flashkruit zijn toegestaan volgens de EU.

->In de RACT worden formeel wel beperkingen gesteld aan het soort kruit in matten of rollen (volgens de RACT "bangerbatteries"), maar de term "Bangerbatteries" is nergens in de EU-defaultlist terug te vinden, waardoor er de mogelijkheid bestaat voor importeurs om naast matten t/m 100 gram buskruit voor [categorie 2] en 1000 gram buskruit voor [categorie 3] ook matten tot en met 25 gram flashkruit voor [categorie 2] en tot en met 250 gram flashkruit voor [categorie 3] te importeren.

Voor de Nederlandse importeurs bestaat er dus officieel de mogelijkheid om matten te laten fabriceren of importeren met flashkruit.

Ik had dit ook al een keer gelezen. Ik heb er best vertrouwen in dat deze rol dit jaar dezelfde kruit inhoud bevat. Ik ben dan zeer bereid om er een karton ( karton inhoud 2/3 stuks? ) van aan te schaffen.

Back
Bovenaan