Meerderheid Tweede Kamer blijft tegen totaal vuurwerkverbod

De tijd van dealtjes sluiten is aangebroken, CDA zegt wel vaker iets, maar als het er op aan komt hebben ze geen ruggengraat. Maar ik laat me graag positief verrassen.

Precies ja, "meerderheid van de kamer is nu tegen een verbod" nou leg dat dan vast.
Maar neeeee pappen en nat houden, zodat we zoals elk jaar weer die leugens moeten aanhoren.

Ik meen dat D66 tegen was en eerst de cijfers af wilden wachten t.a.v. het eerste jaar met deelverbod. Zijn die cijfers er al? Walgelijk populistische club is het.

Mocht er ooit een verbod komen, iets wat zeer waarschijnlijk is de komende jaren. Dan hoop ik dat de ellende kwa herrieschoppers gelijk blijft ben benieuwd waar ze het dan op af schuiven...

Ben er ook wel klaar mee dat onderzoeken gedaan worden en dat er vergeleken wordt met de jaren met een verbod.. die jaren zijn niet met elkaar te vergelijken. Toen er Corona heerste met lockdowns was er ook niet veel te doen buiten de deur geen grote feesten etc. Veel minder mensen bij elkaar. Logisch dat dingen dan minder snel uit de hand lopen.

Maar toch wordt het regelmatig vergeleken met deze jaarwisseling of die van 2019. Soms vraag ik mij af hoe deskundig bepaalde onderzoekers en politici zijn als ze appels met peren vergelijken....

Ik meen dat D66 tegen was en eerst de cijfers af wilden wachten t.a.v. het eerste jaar met deelverbod. Zijn die cijfers er al? Walgelijk populistische club is het.
Dat is de truc van GL/Pvdd; snel motie deze maand erdoor drukken voor officiële verslag over de jaarwisseling er is, febr/mrt, voor die tijd op de emotie spelen niet op de feiten (maar wel net doen alsof ze die al hebben). Valse politiek.

Even in perspectief.

#Citaat uit AD:
"GroenLinks-leider Jesse Klaver: ,,Hoeveel slachtoffers gaan we nog accepteren? Oud en nieuw is voor veel mensen allang geen feestje meer. Artsen, politieagenten, de brandweer: allemaal willen ze een verbod op vuurwerk omdat het aantal slachtoffers veel te hoog is, en het geweld rondom vuurwerk enorm. Een oliebol, een glas champagne en met je buren genieten van een professionele vuurwerkshow, dat is pas een feest.”"

#Citaat NU.nl:
"Verkeersdoden en ongelukken met elektrische fietsen.
Volgens voorlopige cijfers zijn er vorig jaar 578 verkeersongevallen(=1,58/dag) met minstens één dodelijk slachtoffer geteld. Naast de 578 verkeersongevallen met minstens één dodelijk slachtoffer waren er ook 21.457 ongevallen (=58,78/dag) met minstens één gewonde."

Ben ik de enige die bang is dat CDA gaat draaien ?

Zelf hou ik een slag om de arm of er wel of niet een verbod komt nu durf ik niet te zeggen komt er niet. Maar ze draaien heus niet als ik de verhalen van DHR Knops lees van het CDA hij houd standvastig vast aan wat hij vorig jaar zei en het cda voelt er ook niks voor. RTL meldt dit dan zou het ergens zo zijn dat het niet komt. Dat van D66 dat dacht ik wel hun liepen zo te draaien maar van het CDA verwacht ik het eerlijk gezegd niet ondanks de druk.

En zelfs al draait het cda dan is nog steeds een kamermeerderheid tegen een verbod toch? Of het SP moet ook in eens van mening veranderen

Of heb ik dit mis?

Laatst bewerkt:
Ze moeten gewoon eens echt neutraal en objectief kijken wat er nu allemaal gebeurt op oudjaarsavond....mensen drinken veel en gebruiken drugs.....dit leid tot geweld, agressie en ziekenhuisopnames. Hét vuurwerk krijgt dan ook nog eens de schuld als dat als middel wordt gebruikt om geweld toe te passen. Maar er gaat zoveel de lucht in dat 99,99% goed gaat wat vuurwerk betreft. Daar moeten ze heen kijken. Daarnaast het geweld in den haag en andere steden keihard aanpakken! Wat ook dit zeggen ze komt door vuurwerk hahaha

En zelfs al draait het cda dan is nog steeds een kamermeerderheid tegen een verbod toch? Of het SP moet ook in eens van mening veranderen

Of heb ik dit mis?

Nee want hoe het er nu voorstaat hebben we 86 zetels die tegen een verbod is, als CDA draait die heeft 15 zetels komen we op 71 zetels te staan dus is een het klaar !!

Oke hopen maar dan dat het CDA bij hun standpunt blijft. Maar RTL meld dit niet voor niks lijkt me. Dus ik blijf positief ��

Back
Bovenaan