Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
er zou eigenlijk een regel moeten zijn van max 10 kg kruid. wan in al die cake's zit klei en en dik opgerold karton dat en dat maakt het zo zwaar
Het is en blijft een vreemde regel. Veel pakketten mag je officieel niet eens in huis hebben omdat ze 10+ kg zijn. Ook mag je uiteraard niet met vrienden/familie O&N vieren als iedereen een beetje (of veel) vuurwerk heeft. 10 kg per huishouden max.
En eigenlijk mogen we al helemaal geen kartonnen kopen, want dan zijn de winkelier en wij boefjes.
Waar gaat dit heen?
Bets niet dan mag je maar 3KG vuurwerk hebben per woning. ;(
Jha maar das weer 3 KG NEQ Nette KruidinhoudDus netto gewicht en niet bruto. Dus bruto mag je in belgie zoveel als je wilt als het totale kruitgewicht maar max 3 kg is
.
Daarnaast blijf ik erbij dat in de wet niet staat omschreven dat je max 10 Kilo in huis mag hebben. Je mag alleen maximaal 10 kg vervoeren.
@san. Je mag wel meer dan 10 kg in een auto hebben.het is altijd belangrijk goed te lezen. Vind ik zelf wel lastig. In die regel staat ook: anders dan voor eigen gebruik.
Dus als het voor jezelf is mag het wel, maar niet meer dan 10 pp.
Als ik het toch mis heb hoor ik het graag.
Greetz
Trouwens. Heb ook wel eens gezeik gehad ivm 10kg. Toen heb ik een overdoos ter plekke van het vuurwerk gehaald en de potten los meegenomen. Toen woog het slechts 8,5kg. Zoiets moet ook gelden voor buurtassortimenten en china by night denk ik. Je legale 100k ter plekke uit die achterlijke doos halen moet ook helpen. Altijd wel mogelijkheden om je "draaglast" iets te verlichten.
Intressant dit. Daar zat ik ook mee.. Ik heb in totaal voor 18,5 kg aan vuurwerk besteld, ( doos voordeel)Dus ik had ook een mailtje gestuurd naar de winkel waar ik het zou ophalen en zij zeiden dat er wel een paar jongens met mij mee zouden lopen naar de auto ivm. de hoeveelheid, en dus kan ik het gewoon wel alleen ophalen.
Maar als ik nu zo dit topic zie, en de reacties weet ik het ook niet meer....
Een winkel mag niet meer dan 10 kilo vuurwerk verkopen aan 1 persoon. Echter. Wanneer een persoon meer dan 10 kilo vuurwerk koopt en bijvoorbeeld jij met 10 kilo de winkel uit loopt en een jongen van de winkel met 9 kilo van jou, dan is het voor de winkel goed, omdat je niet meer dan 10 kilo hebt. Als jij thuis meer dan 10 kilo heb liggen, dan is het verboden, maar dat heeft verder niets met de winkel te maken.