Luik 18-9-2009 Opening Treinstation (Liège-Guillemins)

opening treinstation

opening treinstation

Hej
zijn er nog mensen die er zeker naar toe gaan wil wel weten wat voor feest het gaat worden en of mensen elkaar nog gaan zien. mail anders ff
[email protected]

Zo even een updateje tussendoor:

Vanmiddag hebben we een doorloop\repetitie gehad van de show. Ik kan je zeggen dat gaat er erg spectaculair uitzien. Er gaan zelfs paarden mee doen in de show. En die gaan niet rustig wat op en neer lopen. Maar in volle draf gaan die op muziek over het peron galloperen. Verder veel vuuracts, en natuurlijk het slotvuurwerk.

Vanavond is er een generale repetitie, en camera repetitie met al wat vuurwerk :D

Thanks voor de update, 10 Kudo's voor jou

Worden die paarden niet schijt nerveus van het vuurwerk, althans dat zou je toch denken

Zie net dat in de LIMBURGS DAGBLAD !
Op de voor pagina een artikel en grote foto staat van het station in Luik!
Zie ook pagina A22/23 !

Koste van het nieuwe station = 455 miljoen euro !

Foto's station Luik

http://www.limburger.nl/apps/pbcs.d...EGIONIEUWS08&ObjectClass=19&Params=Id=1688887

Tja wat dacht je.. ze zijn ook al een tijdje bezig.. Al vanaf 1996:shocked:
Het is dan ook een architectonisch hoogstandje in Belgie.

Weet trouwens iemand een goeie plaats om te parkeren daar?

gr.
Rembo

Ik heb zo juist de Arcitect gezien die vergezeld ging van de Waalse Minister president.

Hier trouwens nog een bijzondere foto van de reptetitie van vanmiddag.

Ooit wel eens een mine uit iemand zn achterwerk zien vertrekken? wel... wij wel vanmiddag:

IMG_0219.JPG

De arme man (geen pop!) hing meters boven ons in de lucht. Vanavond nog een keer tijdens de generale repetitie :D

ik heb in de buurt (Place de Bronkart) een parkeergarage gevonden. Is dit handig of zijn er genoeg plaatsen in de omgeving waar je je auto kan parkeren?

Door de geboorte van mijn zoontje ben ik helaas verhinderd. Ik denk dat het wel een super spektakel gaat worden. Iedereen veel plezier

Voor de satelliet kijkers nu op RTBF SAT!

Diffusion sur le satellite HOTBIRD 7A :
· Position orbitale : 13°E
· Fréquence du canal de diffusion : 11240 MHz
· Polarisation : Verticale

Voor de mensen die niet geweest zijn JULLIE HEBBEN NIKS GEMIST!!!! het vuurwerk duurde nog geen zes minuten

Voor de mensen die niet geweest zijn JULLIE HEBBEN NIKS GEMIST!!!! het vuurwerk duurde nog geen zes minuten

het gaat tenslotte om het goevoel.
tja het vuur werk bleek echter maar een kleine rol te hebben
helaas ook geen echte hoogte punt shells zo als torbilion enzv alleen willows peonys rings en een of andere flash ding enzv
wel was de timing erg mooi.
maar zo als ik al zij te weinig vuur werk!
neemt niet weg dat het geen slechte show was hoor:wink:

Het mag ook zonder hoofdletters hoor? Ik heb hier ergens ook gezegd dat het een finale show zou zijn van 6 minuten. Met ervoor enkele pyrotechnische effecten in het gebouw zelf. Verder was de opening met vuurwerk op de brug rechts van Station!

Maar goed, ik vond het zelf een geslaagde show. Zo iets zie je gewoon nooit hier in deze regio.

Hier alvast een paar prachtige fotos gemaakt door Gerdo!

IMG_9016.JPG

IMG_9032.JPG

IMG_9046.JPG

IMG_9049.JPG

IMG_9053.JPG

IMG_9057.JPG

was wel geinig, maar had er meer van verwacht. ook in het algemeen de show, maar ik houd persoonlijk niet zo van ballet, met de paardjes en de fakkels was leuk.

het vuurwerk speelde gedurende de optredens maar een hele kleine rol terwijl ik daar juist meer van verwachte. ik vond het jammer dat de post links een beetje buiten het geheel viel. in het begin waren er rechts ergens mines welke voor een groot gedeelte achter een gebouw wegvielen, terwijl wij (denk ik) nog redelijk gunstig stonden. geen hele aparte effecten, maar de effecten die ze lieten zien waren wel goed. verder gingen die drie posten mooi tegelijk, al viel de middelste wel een beetje weg achter het toch wel mooie station.

wat me opviel is dat het station daar niet mooi ligt tussen de oude gebouwen van luik. het is er te modern en leek me er een beetje tussengepropt...

Had wel verwacht dat over deze show wat negatieve reacties kwamen.
Dit soort shows zal bij VWC en FPM niet echt hoog scoren.

We praten hier over een zeer strak geregisseerde multimedia show.
In deze show moet je onderscheid maken tussen het GV en het PSE gedeelte. We praten over een uur theatershow waarin het PSE gedeelde ondersteuning bied aan het beeld wat de regisseur wil.
Het GV daarin tegen is het hoogtepunt van de show en de absolute afsluiter. Heellaas hebben veel mensen die centraal stonden de opening niet kunnen zien door de oude gebouwen ( wij ook niet ). Tevens had de muziek 1 of 2 tandjes hoger gemogen dan had je iets meer gevoel met de show kunnen hebben.

Ooit ben ik zelf met dit soort shows begonnen in de 10 jaar die ik bij Ron de Koster heb gewerkt. Neem van mij aan dat de voorbereiding ( men was zondag al begonnen ) het meeste tijd heeft gevergd in het PSE gedeelte. De bommen bouwen was in dit verhaal bijzaak in verhouding.

Over de show het volgende. Net wat ik al eerder aangaf was het een zeer strak getimede multi media show waar diverse PSE effecten die bedoeld zijn voor kleine publieke afstanden en theater. In de show werden SilverJets, Mines , Gerbs , Airburts toegepast op zeer ludieke wijze. Mines werden getimed op hun kop afgeschoten wat eigenlijk nooit iemand snel zou doen was zeker een verrassend effect. Wat jammer was dat de confettibommen die geschoten werden niet goed uitgelicht waren waardoor het effect eigenlijk een beetje wegviel. Wat wel jammer was dat er 1 fout inzat. Tijdens het schieten van de gouden Gerbs ( fontein ) zag ik een gat en hoorde een knal. En waar de knallen gingen ging er die ene gouden Gerb. In de theater wereld neemt met dat de pyrotechnicus zeer kwalijk want op da moment zou in de show wel is iemand kunnen staan en of iets kunnen hangen. In dit geval kon het geen kwaad maar het beeld voor de regisseur is verpest. Tevens werden er op het gebied van FlyingFX leuke stunt gedaan. Een koorddanseres op haar kop over het draad lopen een manneke die een ventilator in ze handen heeft en van de ene naar de andere kant vliegt. Wat bij het publiek het meest in de smaak viel waren de Bungieartist net voor het einde van de show. Wat mij het meest in de show boeide was het FlameFX gedeelte. Door de mensen is zeer goed gebruik gemaakt van de mogelijk heden die je heb om vlammen te maken zelf met gewoon gloeiend vuur en door mechanisch vuur ( Flame Master ). Hiermee werden grote vlamwolken gemaakt. Puur vlam theater op zijn best.

De finale top met 2 kleine kanttekening dat ik persoonlijk de single shots wel zeer mooi van kleur vond maar die Ricasa en Cabaler krachtiger vind overkomen. Als je die in stepper gebruikt dan hoor je ze ook echt gaan deze kracht miste ik. En vind het jammer ( zie ook de foto's ) je mist linker beeld van het GV stond niet synchroon ( zal waarschijnlijk ook technisch niet gekend hebben ).

Nogmaals.......Het was geen vuurwerkshow zoals jullie gewend zijn maar echt een zeer professionele theater multimedia show..... En vergis je niet alles word door een regisseur ( het creatieve brain )en neem van mij maar aan dat die ook nog eens weet wat vuurwerk is en wat je er mee kan en jij als bedrijf moet het maar gewoon doen terwijl je zelf zo iets heb ja maar het kan toch ook zo. Nee hier bepaald de regisseur ( zolang de veiligheid niet in gevaar komt ).

En dit soort shows moet je liggen en je moet er van houden......Nou tref je ook nog eens slecht want Luik is de stad van de Opera en Operette en dat vond je dus danig terug in deze show....

Jullie zullen wel denken wat een verhaal...... Maar dit is nou echt mijn ding..............

Laatst bewerkt:
Ik heb me de videos bekeken en de reacties aangehoord dan kan ik maar een ding zeggen blij dat ik niet gegaan ben.

Over de show zelf leuke 6 min show goed getimed, leuke rows singleshots.
Maar dit geheel is ook never maar dan ook never 2 vrachtwagens vol met vuurwerk.

En verder het is zoals Dieter zegt je moet ervan houden.

:bye:

Back
Bovenaan