Luik 18-9-2009 Opening Treinstation (Liège-Guillemins)

Wel of geen goede show ga ik aan de hand van de beelden niet beoordelen maar het decor, het totaal plaatje zoals op de foto's is te zien is geweldig! Dat zijn nog eens mooie foto's zeg een erg mooi contrast tussen het verlichte station, de mensen die er staan en het vuurwerk wat er geschoten wordt.

Ik heb me de videos bekeken en de reacties aangehoord dan kan ik maar een ding zeggen blij dat ik niet gegaan ben.

Over de show zelf leuke 6 min show goed getimed, leuke rows singleshots.
Maar dit geheel is ook never maar dan ook never 2 vrachtwagens vol met vuurwerk.

En verder het is zoals Dieter zegt je moet ervan houden.

:bye:

2 vracht wagens ja wel hoor
en stond op het dak om de meter sigelshots/ fontijnen dus dat was al een vragtwagen vol:wink::p
al snap ik je reactie

Ik heb me de videos bekeken en de reacties aangehoord dan kan ik maar een ding zeggen blij dat ik niet gegaan ben.

Over de show zelf leuke 6 min show goed getimed, leuke rows singleshots.
Maar dit geheel is ook never maar dan ook never 2 vrachtwagens vol met vuurwerk.

En verder het is zoals Dieter zegt je moet ervan houden.

:bye:

Pcies,

Net als jou ben ik heel erg blij dat ik niet gegaan ben. Had ik hier 450 + kilometers voor gereden, gekken werk. En red baron deze show maar aan lopen prijzen, ja moet je gaan dit dat zus zo.... ga me steeds meer afvragen wat je nu werkeliijk weet van echte shows vriend... dit was 3x niks kwa grote show...

gr

Helaas, de show heeft mijn verwachtingen niet voldaan. Het was inderdaad een erg bijzondere opening met een strak schema. Erg netjes uitgevoerd.
Er gingen verhalen door de ronde dat dit vuurwerk het grootste vuurwerk in België zal zijn sinds de opening van het Atonium in Brussel een goede 50 jaar terug, voor mijn belevenis heeft het dat niet waar gemaakt.

Zoals al eerder is gezegt, jammer dat er een confettibom af ging bij de fonteinen en bij de confettibommen ging dan die ene fontein nog af, dat zag je direct.

Ik vond het gedeelte met de vlam effecten erg spectaculair! Dit zat erg goed in elkaar. Ook met de paarden was erg knap (deze paarden moeten toch flink getraind zijn)

Over het vuurwerk zelf, ik snap niet dat het nog niemand is opgevallen. Maar ik heb dus het idee dat er aan de linkerkant van het stadion een gehele post met vuurwerk niet is af gegaan.

Zoals al eerder is gezegt:
Het is een totaal spektakel van 90 minuten, met veel dans, zang, theater en meer. Tussen door zijn er stukken met vuurwerk enzo. Het slot zaal bestaan uit een 6 minuten durende mega finale van vuurwerk. Op het dak van het station heb ik vandaag veel vuurwerk zien staan.. Dus dat beloofd wat. Er zijn 3 grote posten mortieren welke 100en meters uit elkaar staan achter het station.

Nou vraag ik mij dus af... Waar was die 3e post dan? Ja links maar daar ging niks de lucht in...
Op de beelden die ik terug kijk zie je het ook, er mist een verhouding. Het hele station is architectonisch in verhouding, maar de vuurwerkshow niet.

Dit haald natuurlijk niet weg dat de show niet goed was. Integendeel het was een goede show, het gebruik van de singleshots op het dak vond ik erg spectaculair. Ik had persoonlijk ze nog wel eens over het dak op een rustiger tempo van links naar rechts of in X shape over het dak zien gaan. Het ging allemaal zo snel (wel spectaculair natuurlijk).

Groeten,
Rembo

Laatst bewerkt:
Helaas, de show heeft mijn verwachtingen niet voldaan. Het was inderdaad een erg bijzondere opening met een strak schema. Erg netjes uitgevoerd.
Er gingen verhalen door de ronde dat dit vuurwerk het grootste vuurwerk in België zal zijn sinds de opening van het Atonium in Brussel een goede 50 jaar terug, voor mijn belevenis heeft het dat niet waar gemaakt.

Zoals al eerder is gezegt, jammer dat er een confettibom af ging bij de fonteinen en bij de confettibommen ging dan die ene fontein nog af, dat zag je direct.

Ik vond het gedeelte met de vlam effecten erg spectaculair! Dit zat erg goed in elkaar. Ook met de paarden was erg knap (deze paarden moeten toch flink getraind zijn)

Over het vuurwerk zelf, ik snap niet dat het nog niemand is opgevallen. Maar ik heb dus het idee dat er aan de linkerkant van het stadion een gehele post met vuurwerk niet is af gegaan.

Zoals al eerder is gezegt:

Nou vraag ik mij dus af... Waar was die 3e post dan? Ja links maar daar ging niks de lucht in...
Op de beelden die ik terug kijk zie je het ook, er mist een verhouding. Het hele station is architectonisch in verhouding, maar de vuurwerkshow niet.

Dit haald natuurlijk niet weg dat de show niet goed was. Integendeel het was een goede show, het gebruik van de singleshots op het dak vond ik erg spectaculair. Ik had persoonlijk ze nog wel eens over het dak op een rustiger tempo van links naar rechts of in X shape over het dak zien gaan. Het ging allemaal zo snel (wel spectaculair natuurlijk).

Groeten,
Rembo

dan heb jij vast ergens anders gestaan als ik,want links van het station ging hetzelfde vuurwerk de lucht in als op en achter het station ik heb het goed kunnen zien ik stond halverwege het plein in het midden van het station

aan de rechterkant van mij waren aan het begin van de avond wat mines te zien en de rest van de avond is daar niks meer gebeurd ik vermoed dat daar iets is misgegaan

Dieter, bedankt voor je extra toelichting, leuk om te lezen. :)

Zie hier toch wel mindere reacties, het ging echter om een "show" en niet direct een vuurwerkshow dus. Was vooraf al bekend, wij hebben er door werktijden en een enorme afstand voor gekozen om thuis te blijven, films komen dan toch wel. :wink:
Wat ik zo zie, het ziet er strak uit, mooie opening, brug staat in brand soms, gewoon vet. De opening van de Olympische Spelen is ook niet constant vuurwerk, ook dat is een show waar vuurwerk een onderdeel van is. Ik kan dit wel waarderen, zou het zeker niet als slecht hebben ervaren als ik er was geweest, maar ben nu wel blij dat ik het ook op film kan zien, scheelt behoorlijk wat tijd en km's haha.

Ben benieuwd naar de film van Jack, lekkere opbouwfilms erbij, al hoop ik dit keer op wat minder fly-overs haha, die kennen we inmiddels wel. :wink: Foto's van Gerdo zijn weer fenomenaal, grote complimenten!

Nou ik vond het ook niet bijzonder :sad:
Had er meer van verwacht als ik het topic zo door lees !
Die show in Düren Duitsland was 10x beter :wink:
Vraag me af waarom ze die mensen helemaal uit portugal laten komen :shocked:
Al die kosten ???
Is er geen BE vuurwerkbedrijf die dit kan kan doen ?
Zal toch ook wel minder kosten neem ik aan !

wat me opviel is dat het station daar niet mooi ligt tussen de oude gebouwen van luik. het is er te modern en leek me er een beetje tussengepropt...

Ja dat vond ik ook al :shocked:
455 miljoen euro heeft dat mooie treinstation gekost !
Wordt het geplaatst in de ghetto wat Luik heet :frusty:

Lees dit maar eens :wink:

Belgen verbolgen over nominaties Belgische steden.

http://www.volkskrantreizen.nl/redactie/lelijksteplek/artikel10076187/belgen_verbolgen_over_nom

Ik vind dit een waardige opening. Zo hoor je volgens mij ook iets als een station te openen. Het vuurwerk is erg goed op de muziek geschoten en kwa geheel ziet het er ook strak uit. Ook zie ik mooie bommen voorbij komen.

Aan de reacties zie je dat heel veel mensen nog veel moeten leren wat betreft vuurwerkshows. Dit is geen show zoals in Valencia, Dúren, Bonn of wat dan ook. Dit is een netjes geregisseerde opening met een dikke finale.

Erg netjes gedaan van Luso.

Ik vind dit een waardige opening. Zo hoor je volgens mij ook iets als een station te openen. Het vuurwerk is erg goed op de muziek geschoten en kwa geheel ziet het er ook strak uit. Ook zie ik mooie bommen voorbij komen.

Aan de reacties zie je dat heel veel mensen nog veel moeten leren wat betreft vuurwerkshows. Dit is geen show zoals in Valencia, Dúren, Bonn of wat dan ook. Dit is een netjes geregisseerde opening met een dikke finale.

nou tony het vuurwerk was zeker mooi, daar zeg ik niks van. Het was alleen veel tekort op het moment dat je in de gaten had dat het vuurwerk was begonnen was het alweer voorbij en dat is gewoon erg jammer!!! zeker voor de mensen die erg ver hebben gereisd

Nou ik vond het ook niet bijzonder :sad:
Had er meer van verwacht als ik het topic zo door lees !
Die show in Düren Duitsland was 10x beter :wink:
Vraag me af waarom ze die mensen helemaal uit portugal laten komen :shocked:
Al die kosten ???
Is er geen BE vuurwerkbedrijf die dit kan kan doen ?
Zal toch ook wel minder kosten neem ik aan !

Ja dat vond ik ook al :shocked:
455 miljoen euro heeft dat mooie treinstation gekost !
Wordt het geplaatst in de ghetto wat Luik heet :frusty:

Lees dit maar eens :wink:

Belgen verbolgen over nominaties Belgische steden.

http://www.volkskrantreizen.nl/redactie/lelijksteplek/artikel10076187/belgen_verbolgen_over_nom

Ik denk zeker dat een bedrijf als Dewico dit ook gekunt hadden.
Maar de regiseur kiest nou eenmaal voor Luso.

Beste members jullie moeten eens leren dat er nog andere soorten vuurwerk zijn.
Niet aleen de bommenshows.
Ben het helemaal met je eens in deze Toon....

Maar misschien had Jack ook wel van duidelijker mogen zijn over het gebeuren.....hij had kunnen weten dat dit soort shows niet als vuurwerk aangemerkt mag worden..... Hij had hier een teluurstelling bij vele members ook FPMers kunnen voorkomen.....

Vuurwerk is niet alleen vuurwerk.......

Laatst bewerkt:
Ik geef dieter daarin gelijk!

Hier alvast 2 foto's van mijn kant:

3934081076_e9747e2e8a_b.jpg

3933298243_1def8770e5_b.jpg

Groeten

zo te zien heb jij bij mij in de buurt gestaan rembo, des te vreemder vind ik het dat jij die post niet hebt gezien?

zijn er mensen die die linker post ook hebben gezien?

zo te zien heb jij bij mij in de buurt gestaan rembo, des te vreemder vind ik het dat jij die post niet hebt gezien?

zijn er mensen die die linker post ook hebben gezien?

Als ik het goed begrijp was de afstand tussen de linker post en de middenpost groter dan de afstand tussen de rechterpost en de middenpost?

Het is mogelijk dat we het niet hebben gezien omdat er links van ons een gebouw staat. Wat je links op mijn foto ziet is ook echt het berijk wat me wet het oog tot links hebben gezien.

Toch vind ik het raar dat me die post dan helemaal is ontgaan. En jammer dat de post niet symetrisch met de rechterpost stond opgesteld. Dit was misschien niet mogelijk met de infra structuur.

Gr.
Rembo

Als ik het goed begrijp was de afstand tussen de linker post en de middenpost groter dan de afstand tussen de rechterpost en de middenpost?

Het is mogelijk dat we het niet hebben gezien omdat er links van ons een gebouw staat. Wat je links op mijn foto ziet is ook echt het berijk wat me wet het oog tot links hebben gezien.

Toch vind ik het raar dat me die post dan helemaal is ontgaan. En jammer dat de post niet symetrisch met de rechterpost stond opgesteld. Dit was misschien niet mogelijk met de infra structuur.

Gr.
Rembo

dat klopt helemaal de linkerpost lag iets voor het station

en valt ook net buiten de foto :P

ik zeg niet dat ik deze vorm van vuurwerk niet kan waarderen, maar ik vond de lovende verhalen veel te overdreven voor wat er ner is gezet. het was mooi het was goed, maar zoals ik al aangaf had ik meer tussendoor verwacht. ik heb er ook geen spijt van dat ik gegaan ben, alleen mijn verwachting lag net wat hoger.

en valt ook net buiten de foto :P

ik zeg niet dat ik deze vorm van vuurwerk niet kan waarderen, maar ik vond de lovende verhalen veel te overdreven voor wat er ner is gezet. het was mooi het was goed, maar zoals ik al aangaf had ik meer tussendoor verwacht. ik heb er ook geen spijt van dat ik gegaan ben, alleen mijn verwachting lag net wat hoger.

Toch jammer.. Het plaatje was toch compleet geweest als de linkerpost gespiegeld was aan de rechterpost..

Maar inderdaad zoals je zegt, ik heb er ook geen spijt van.

wat 'n gezeik weer hierzo , de show was kort , maar gewoon op 'n geniale manier geschoten .
ik heb van elke seconde genoten en ben blij dat ik er bij was .
mischien wel iets te groot aangekondigt en iets te weinig informatie .
maar groot was de show zeker , boven het station en ernaast zat constant de hele lucht vol .
perfecte kwaliteit bommen gezien en alles erg mooi ondersteunt met single shots .
grupo luso heeft 'n top show neergezet , en ik had het voor geen goud willen missen .

foto's komen morgen .

edit : heb het erg druk met van alles en nog wat , foto's komen 22 september .
2e edit : zal 23 september worden .
3e edit : , erg slordig dit , foto's zijn ook zoals gezegt op 23 september online gezet , maar ik ben totaal vergeten om ze hier te plaatsen .
nouja , kijk hier maar : http://www.thundershow.nl/album/thumbnails.php?album=35

Laatst bewerkt:
Van wat ik gezien heb daarvan heb ik genoten,dat het volgens sommige freaks wat minder was ben ik het ook wel eens.Achja ik heb weer een dvd in de kast staan met een leuke show van belgie.

weet iemand btw waar ik een filmpje kan uppen waarbij de kwaliteit niet verkracht wordt.Ik heb het full hd gefilmd maar youtube laat dat niet HD zien.

Back
Bovenaan