Helaas, de show heeft mijn verwachtingen niet voldaan. Het was inderdaad een erg bijzondere opening met een strak schema. Erg netjes uitgevoerd.
Er gingen verhalen door de ronde dat dit vuurwerk het grootste vuurwerk in België zal zijn sinds de opening van het Atonium in Brussel een goede 50 jaar terug, voor mijn belevenis heeft het dat niet waar gemaakt.
Zoals al eerder is gezegt, jammer dat er een confettibom af ging bij de fonteinen en bij de confettibommen ging dan die ene fontein nog af, dat zag je direct.
Ik vond het gedeelte met de vlam effecten erg spectaculair! Dit zat erg goed in elkaar. Ook met de paarden was erg knap (deze paarden moeten toch flink getraind zijn)
Over het vuurwerk zelf, ik snap niet dat het nog niemand is opgevallen. Maar ik heb dus het idee dat er aan de linkerkant van het stadion een gehele post met vuurwerk niet is af gegaan.
Zoals al eerder is gezegt:
Het is een totaal spektakel van 90 minuten, met veel dans, zang, theater en meer. Tussen door zijn er stukken met vuurwerk enzo. Het slot zaal bestaan uit een 6 minuten durende mega finale van vuurwerk. Op het dak van het station heb ik vandaag veel vuurwerk zien staan.. Dus dat beloofd wat. Er zijn 3 grote posten mortieren welke 100en meters uit elkaar staan achter het station.
Nou vraag ik mij dus af... Waar was die 3e post dan? Ja links maar daar ging niks de lucht in...
Op de beelden die ik terug kijk zie je het ook, er mist een verhouding. Het hele station is architectonisch in verhouding, maar de vuurwerkshow niet.
Dit haald natuurlijk niet weg dat de show niet goed was. Integendeel het was een goede show, het gebruik van de singleshots op het dak vond ik erg spectaculair. Ik had persoonlijk ze nog wel eens over het dak op een rustiger tempo van links naar rechts of in X shape over het dak zien gaan. Het ging allemaal zo snel (wel spectaculair natuurlijk).
Groeten,
Rembo