Luik 18-9-2009 Opening Treinstation (Liège-Guillemins)

ik kreeg net volgende foto doorgestuurd. Het is een artist impression van wat Luso van plan is met het trein station:

belgicaLiege.jpg

" Inauguration of the Train Station of Liège.

Will take place on September 18, the inauguration of Guillemins Station, designed by the architect Santiago Calatrava, with an enormous show. Graphic and circus arts and a great firework at the top of the station and spread by the city will mark the difference."

:D:D:D:D

Zo he, en dat gaat 10 minuten hier vandaan plaats vinden. :D Ik kan al niet meer wachten tot 18 September. :p

Bedankt voor het op de hoogte houden RedBaron.

Hier nog wat fotos van het station:

800px-Guillemins-4-Janvier-2006.jpg

station in aanbouw

2496658812_e2d96ff9c5_b_d.jpg

IMG_7393.JPG

Er is kennelijk al eerder een vuurwerkje afgeschoten bij het station!

dethier_01.jpg

hier nog een architecten tekening

Nog een leuk weetje,

Het station is ontworpen door de befaamde spaanse architect Santiago Calatrava (1 van mijn favoriete architecten)

Hij staat er om bekend zijn gebouwen wit te kleuren, en de meest onmgelijke overspanningen te realiseren. (station in Luik heeft een terminal van 200 meter lang, waar geen enkele kollom staat die het dak ondersteunt, het is zo geconstrueerd dat het dak zichzelf draagt)

Een bezoek aan het station is dus zeker ook een aanrader.

De fallas gangers zullen ongemerkt in Valencia de speciale architectuur daar hebben opgemerkt. Dit zijn ook allen ontwerpen van Calatrava. (de meeste ontwerpen van Calatrava staan in Valencia, volgens mij woond hij er ook maar dat weet ik niet zeker)

Enkele andere gebouwen van Calatrava:

calatrava.jpeg

CalatravaCiutadValencia.jpg

3348510749_6dc7d6e7a3.jpg

Ik denk pal voor het station. Maar ik zal aankomende week eens ff een kijkje nemen daar en de situatie verkennen. Ik wil mezelf ook de perfecte staanplaats garanderen.

De fallas gangers zullen ongemerkt in Valencia de speciale architectuur daar hebben opgemerkt. Dit zijn ook allen ontwerpen van Calatrava. (de meeste ontwerpen van Calatrava staan in Valencia, volgens mij woond hij er ook maar dat weet ik niet zeker

Klopt inderdaad, hij is zelf Valenciaan:cool:

Wat mij betreft 1 van de beste architecten op dit moment, je herkend zijn werk altijd meteen.

http://www.calatrava.com/

:bye:

Van de week tijdens de Vuelta is dit station ook nog in beeld gebracht en zag er idd zeer indrukwekkend uit.

Als ik alles mag geloven, wordt dit een bizar goede show. Helaas dat mijn vader verjaart en dat ik dus niet richting Luik kan.

Zeg tegen je pa dat ie dan maar een dagje later ouder word. Vind een man op leeftijd vast geen probleem.

Kan iemand bevestigen dat het vrijdag de 18e is, want er wordt ook over zaterdag de 19e gesproken?

Kan iemand bevestigen dat het vrijdag de 18e is, want er wordt ook over zaterdag de 19e gesproken?

waar zie jij dat dan?

laatste nieuw ontrent de show van Luik:

Twee vrachtwagens vol met vuurwerk vanuit Portugal zijn deze avond gearriveerd in België. Morgen (zaterdag) komen de eerste mensen van Luso aan op vliegveld Zaventem. Zondag starten de eerste voorbereidingen voor het vuurwerk.

2 vrachtwagens vol met vuurwerk en 6 dagen kwijt aan voorbereidingen. Pff.. dan moet het wel groots worden denk ik zo.

yep heel bekend station

:bonk:ik zou toch naar het vw gaan silberblitz,want de jeugd van tegenwoordig trouwen toch meerdere keren in hun leven .ga je gewoon naar zijn volgende bruiloft:devil::devil:

Nouja jeugd hij is inmiddels 31 en gaat voor de 1e keer trouwen haha, ik ben nog een nakomertje.

Maargoed je kent niet alle spectaculaire shows bezoeken he:wink:

Back
Bovenaan