Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Het zal me niets verbazen dat het hier weer uit de handel wordt gehaald. Ik hoop alleen dat het niet waar is.
Ik ben dol op dit soort vuurwerk. Helaas las ik ergens dat men in Nederland stopt met het importeren van stijgtollen. Klopt dit? En zo ja, worden de in 2020 en 2021 bestelde en als bestelling doorgeschoven exemplaren nog geleverd, of is het ineens uit de handel gehaald nu? Graag meer info gewenst.
Dat klopt inderdaad. Stijgtollen, zoals deze categorie vuurwerk heet, zullen verdwijnen. Wel werd er toen nog vanuit gegaan dat we afgelopen Oud & Nieuw geen verbod zouden hebben, dus de plannen die er waren schuiven weer een jaartje op als het om (rest)voorraden gaat. Maar nieuwe productie 2022 wordt niet meer voor NL gemaakt. Net zoals de F1/CAT.1 Grondbloemen.
Deze info maar in het achterhoofd houden met bestellen dit jaar. De bijtjes van vroegâh waren al wat link, maar de grotere stijgtollen hebben daarin toch een kwaliteitsslag gemaakt.Dat klopt inderdaad. Stijgtollen, zoals deze categorie vuurwerk heet, zullen verdwijnen. Wel werd er toen nog vanuit gegaan dat we afgelopen Oud & Nieuw geen verbod zouden hebben, dus de plannen die er waren schuiven weer een jaartje op als het om (rest)voorraden gaat. Maar nieuwe productie 2022 wordt niet meer voor NL gemaakt. Net zoals de F1/CAT.1 Grondbloemen.
Dat klopt inderdaad. Stijgtollen, zoals deze categorie vuurwerk heet, zullen verdwijnen. Wel werd er toen nog vanuit gegaan dat we afgelopen Oud & Nieuw geen verbod zouden hebben, dus de plannen die er waren schuiven weer een jaartje op als het om (rest)voorraden gaat. Maar nieuwe productie 2022 wordt niet meer voor NL gemaakt. Net zoals de F1/CAT.1 Grondbloemen.
grondbloemen komen niet meer terug als categorie 1 vuurwerk, serieus!?
Deze komen terug als cat.2
Deze komen terug als cat.2
Er zijn al CAT2 grondbloemen, die hebben wat meer kruit dan CAT1.
Dus er komt niks terug als CAT2, want het is er al.
Waarom gaan ze CAT1 grondbloemen uitbannen? Zelfs dit soort vuurwerk mag geeneens meer. :/
Dus ze draaien dan langer,
Sneller en met meer kleur
En zijn groter??
Daar staat weer tegenover dat als je er echt kwaliteit in stopt en/of iets unieks maakt, de prijs weer zodanig wordt, dat een hoop mensen afhaken en kiezen voor de bulkproductie van minder kwaliteit
Bij ons liefhebbers wel ja, bij de 80-90% reguliere consumenten toch wat minder. Daar is het gewoon meer voor minder, met af en toe een uitzondering die groter dan de buurman wil.Mwa, en de kleine spullen van Funke dan, bij allemaal top kwaliteit maar wat duurder. Volgens gaan die spullen best hard…
Diverse uiteenlopende reacties op de grondbloemen. Ik zal proberen alles te beantwoorden:
Waar het op neer komt is dat bij de Grondbloemen niet te garanderen is dat ze, zoals gesteld als CAT.1, binnen een maximale draaicirkel van 1 meter blijven. Naast dat dit als gevaarlijk uitgelegd kan worden door het anti-kamp: komen ze bij een IL&T-test buiten die ene meter, wordt de volledige Batch afgekeurd, krijg je een boete en moet je de partij vernietigen. Dat kost veel meer dan dat het oplevert. Dat risico wil geen enkele importeur lopen. In plaats van nog meer in te leveren op lading en dus in te leveren op kwaliteit, is ervoor gekozen alleen nog CAT.2 Grondbloemen te voeren. Daar mag dan inderdaad ook meer mee qua lading.
Dan wordt er ook iets gezegd over de lage prijs: "zo goedkoop mogelijk op de markt" staat er, maar dat zal lastig worden. Alle prijzen zullen zowieso stijgen dit jaar door oplopende kosten in China, schaarste van grondstoffen, de wereldwijde containerproblematiek, oplopende kosten, inflatie, enz. Dat is nu al te zien bij het inkopen van CAT.1 vuurwerk, sommige CAT.1 artikelen zijn nu soms al 30 tot 50% duurder om in te kopen dan begin vorig jaar...
Ik doel dam ook vooral op het afgelopen decennium. Het was een actie-artikel en dat zag je ook af aan de afwerking en uitwerking.
De meeste haalden het niveau niet van 'de originele' roze en oranje met bloemen erop uit de jaren 80/90
Dus als je CAT1 grondbloemen wilt, zit er niets anders op dan proberen iets van de restvoorraden van afgelopen jaar en eerder te bemachtigen?
Maar het slaat toch nergens op, die 1 meter voor grondbloemen. Hebben andere EU landen deze regel ook voor CAT1 vuurwerk of is Nederland weer eens het wiel aan het uitvinden?