LET OP : vuurwerkwinkelduitsland.eu - oplichting

Bekijk bijlage 1818633

Nou ik was we bijna ingetrapt heb gelukkig niks betaald, ik krijg nu dus aanmaningen van hem. Ik heb hem geappt en ze naam genoemd zijn verblijfplaats en flink gewaarschuwd hier mee te stoppen zo niet dan weet hij wat hem te wachten staat

Tevens woont hij in belgie en zijn er mensen naar hem opzoek voor mij dus wordt vervolgd ik laat mij door hem niet oplichten de mafklapper zit bij mij op een verkeerd adres

Het is wel een ziek doordachte scam met alle facetten eraan. Misschien contact zoeken met Moneybird? Dat ze samenwerking zsm stoppen.

Het is inderdaad een heel goed georganiseerde scam, met alles erop en eraan. Vandaag blijft de whatsapp op 1 vinkje staan bij hem. Telefoon staat waarschijnlijk uit.

Laat ik voorop stellen dat het echt heel zuur is voor iedereen die hiermee de boot in is gegaan en ik hoop dat het goed komt en iedereen z'n geld terug krijgt.... echter... als iets te mooi is om waar te zijn dan is dat meestal ook zo, hoop dat niemand hier meer in trapt!

Ik zat op factuur nummer 855514 , jij op 855545, Er zijn dus onderhand alweer meer dan 30 man de sjaak. Dat gaat hard zo.
Gelukkig heb ik niet betaald. Ik doe altijd bij iedere winkel betalen bij afhalen en dit was hier niet mogelijk en nu krijg ik dus deze mail vandaag binnen dat ik moet betalen.

Nou ik betaal niks en dat zal hij weten ook hoop voor jou dat jij je geld nog terug krijgt hij is gewoon heel makkelijk te vinden hij woont met zijn gezin in belgie in balen

Dus ik zou zeggen ga er op af en ga je geld halen hij heeft meer dan 150 websites op naam staan wie weet hoeveel gedupeerde er nog meer zijn, plus hij is in 2016 al bij tros opgelicht geweest de man

Mensen.. ik heb me geld terug gekregen. Dit is via stichting Mollie gegaan. Uitstekend werk! Dus gewoon pislink worden en volgas ergens tegen in gaan heeft wel zin. Heb gelijk maar de temptation willow van magnum en Sydney China red besteld. Dit moest gevierd worden, haha.

€194,99. Gewoon terug gevorderd. Hopelijk gaat iedereen in beklaag😂🚔
Ook ik heb me vergist in het kopen bij vuurwerk. Ik had op 2 november besteld, toen deed de betaallink met Mollie nog gewoon. Welke stappen heb jij precies ondernomen om je geld terug te krijgen?

Ook ik heb me vergist in het kopen bij vuurwerk. Ik had op 2 november besteld, toen deed de betaallink met Mollie nog gewoon. Welke stappen heb jij precies ondernomen om je geld terug te krijgen?
Ik heb vandaag ook aangifte gedaan bij de politie en bij Mollie het verzoek ingediend bij de verkoper om geld terug te laten storten. Ik heb ook even een korte mail naar de verkoper gestuurd verzoek de bestelling te annuleren en geld terug te storten.

Bekijk bijlage 1818633

Nou ik was we bijna ingetrapt heb gelukkig niks betaald, ik krijg nu dus aanmaningen van hem. Ik heb hem geappt en ze naam genoemd zijn verblijfplaats en flink gewaarschuwd hier mee te stoppen zo niet dan weet hij wat hem te wachten staat

Tevens woont hij in belgie en zijn er mensen naar hem opzoek voor mij dus wordt vervolgd ik laat mij door hem niet oplichten de mafklapper zit bij mij op een verkeerd adres
@ricotje073 ik hoop dat je achternaam verhoeven is..

@ wimpie. Jij hebt waarschijnlijk betaald toen de iDEAL koppeling op die site nog werkte. Dus kun je beklag doen bij Mollie. Bij mij werkte de koppeling niet, er was zogenaamd storing. Ik kreeg netjes een factuur en moest handmatig overboeken. Waarschijnlijk had hij door dat er geld teruggevorderd werd en heeft ie die iDEAL koppeling eruit gehaald. Bij handmatige overschrijving kan de bank niets voor je doen.

Hmm wat vervelend. Dit kan inderdaad wel kloppen. Echter blijft het verstandig bij de betreffende instanties aan te kloppen. Veel geluid maken! Wat ik vanuit deze topic lees zijn er hier al minstens 10 gedupeerden. Maak er werk van.. hoe meer mensen hun verhaal neer leggen bij de politie, Mollie, helpdesken etc etc. Gewoon doen we maken het hem met z’n allen zo moeilijk mogelijk.

Misschien zelfs het programma opgelicht benaderen. Ik hoop echt dat die man een nare kerst heeft met z’n scams.

De website ligt eruit: vuurwerkduitsland.eu. Die is nu offline. Ook de meeste subdomeinen, zoals vuurwerkwinkel, zijn grotendeels uit de lucht.
Echter heeft deze webshop een groot aantal domeinregistraties van Nederlandse plaatsnamen, zoals vuurwerkwinkeldelft.nl, vuurwerkwinkelveldhoven.nl, vuurwerkwinkelhaarlem.nl, etc. Deze zijn nog wel actief, maar wanneer je wilt betalen, word je doorgestuurd naar vuurwerkduitsland.eu, die nu offline is.

Er zullen flink wat mensen gedupeerd zijn, vooral door die achterlijke Black Friday-actie van hen met 60% korting, met prijzen die zelfs nog lager dan de inkoopprijs zijn. Hopen dat ze offline blijven.
Net nog gechecked, bij mij werkt vuurwerkduitsland.eu nog gewoon.

Vanaf morgen zou hij "open" moeten gaan met zn verkoop. Ik heb inmiddels 2 mensen gesproken die daar in april daadwerkelijk zijn geweest in Nettetal, DE. Deze mensen hebben toen wel vuurwerk meegekregen, maar niet wat ze besteld hadden. Deze man doet zich grootschalig voor maar uiteindelijk heeft hij niks. Zijn er hier ook mensen daadwerkelijk op het adres geweest?

Vandaag deze reactie gekregen op de vraag dat ik mijn bestelling wilde annuleren en het geld laten terug storten.
Ik heb er een hard hoofd in, dat ik mijn geld terug zie en/of product krijg wat ik heb besteld.

1764505449838.png

De wet recht op aankoop is geldig.
Bij een product gaat de bedenktijd van 14 dagen pas in nadat het product is geleverd, niet na betaling.

Maar goed, het is bekend dat de sites van een oplichter zijn.
Volhouden met reactie terug geven. Aangeven dat je weet dat er bedrog achter zit en dat men verplicht is om het geld te retourneren. Zo niet, dan aangifte doen.

Ook melding doen

En de kop even veranderen in Vuurwerkduitsland.eu, niet vuurwerkduitsland.com. Laatst genoemde is wel legit zover ik weet.
Voor de zekerheid aangezien ook een bestelling bij vuurwerkduitsland.com (Kranenburg) heb lopen, deze is met zekerheid wel legitiem? Hebben mensen hier ervaring mee?

Voor de zekerheid aangezien ook een bestelling bij vuurwerkduitsland.com (Kranenburg) heb lopen, deze is met zekerheid wel legitiem? Hebben mensen hier ervaring mee?
.com is inderdaad betrouwbaar (meerdere locaties waar ze echt verkopen).
.eu is bedrog. Alsmede de 300+ andere sites die in dit topic al benoemd zijn.

Onder artikel 5.1 mag je de bestelling annuleren als de artikelen nog niet zijn opgehaald.

Maargoed dat weet ie waarschijnlijk zelf niet eens.

Bijlagen

• Screenshot_2025-11-30-14-05-10-00_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2025-11-30-14-05-10-00_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    612,6 KB · Weergaven: 19
Back
Bovenaan