Lesli vuurwerk in het nieuws

10.000, 50.000, 100.000 en 500.000 zijn in China geluksgetallen. Dit zegt niks over het aantal knallers of grootte van de rol. Als er daadwerkelijk een mat zou bestaan met 100.000 knallers met de grote van een Chinese Rol-knaller, dan konden we aanhangers gaan huren. De grootte van de rol is wellicht indirect af te leiden van het getal, maar nogmaals: het zijn slechts geluksgetallen.

Mag aannemen dat elke freak dit wel stiekem wist :wink:

Dit is natuurlijk helemaal niet waar! 100.000 staat voor het aantal knallers dat de rol zou bevatten! Het is niet de aanduiding van de grootte van de rol, maar van de aantal knallers dus!

Daarbij vind ik het volgende een provocerende opmerking,

volgens mij kan je dit ook gewoon op een leuke en gezellige manier melden! :)

Insinueren dat iedere importeur ons op het verkeerde been zet, dat vind ik provocerende opmerking.

Laten we nou niet kleinzerig gaan doen, als je zulk soort dingen beweerd kan je daarop een reactie verwachten.

Ik vind het antwoord van anaconda nog het meest compleet, het klopt dat chinezen geluksgetallen hebben. Omdat ik daar niet aan doe zie ik het maar als een maat aanduiding. Dat het niet het aantal rotjes betreft moge toch duidelijk zijn, zo niet; neem een dagje vrij en ga de rotjes eens tellen. Overtuig jezelf maar.

Ronde getallen zijn geluksgetallen voor chinezen, des te hoger het getal des te meer geluk het zou moeten brengen.

Maargoed, blijf maar in de gedachte dat importeurs ons stiekem in de maling nemen door er niet echt 100 000 rotjes aan te knopen :bonk:

8inches

jongens....
waar gaat dit nu over!
waar moet dit nu naar toe gaan?

Goed gezegd Tom!!!
Een eindeloze discussie wat hier bovenstaat wat betreft de rollen met aantallen waar eerder dit jaar al eens is op gereargeerd door Lesli vuurwerk, om verdere discussies te voorkomen zal ik het bericht opnieuw plaatsen en daarna graag weer ontopic.

Hoi Marco,

Een korte reactie van onze kant.

Allereerst, wij hechten waarde aan de meningen van de liefhebbers en wij hopen van harte dat ze allen op de VWC dag aanwezig zal zijn om met ons verder over deze materie te discussiëren. 500 gram is nooit 500 gram, er zal altijd een marge in zitten. Deze marge begon echter steeds extremere vormen aan te nemen en waarschijnlijk zal het erop neer komen dat een artikel met een kruitgewicht van 450 tot 500 gram in de 500 gram categorie gaat vallen. (En niet meer een pot met 449 gram, en al helemaal geen pot met 280 gram). Ons probleem is dat wij marktleider zijn en dat wij het ons niet kunnen veroorloven om concurrenten marktaandeel van ons af te laten snoepen met dit soort trucjes. Want dat de meeste van onze collega-importeurs hetzelfde doen moge duidelijk zijn. 500 gram werd steeds meer een beeldmerk voor de meest krachtige categorie consumentenvuurwerk, en dat het accent daarop lag en niet meer op het netto kruitgewicht. Feit blijft dat wij terecht teruggefloten zijn en dat wij deze klachten zeer serieus zullen nemen. Dit betekent tegelijkertijd dat wij afscheid gaan nemen van de 100.000, 50.000 en 25.000 rollen. Iemand die ooit de moeite heeft genomen te tellen moet tot de conclusie zijn gekomen dat deze aantallen ver van realistisch zijn. Ten slotte, wij nemen de liefhebbers zeer serieus en wij hebben dit jaar zeer ons best gedaan op de collectie. Wij zijn heel benieuwd naar jullie eerlijke meningen en wij hopen dat de ledendag een enorm succes zal worden.

Uiteindelijk zijn wij (het vuurwerkteam van Lesli) ook liefhebbers.
Met vriendelijke groeten,
Mit freundlichem Gruß,
With best regards,
Barnt Masselink

Graag weer ontopic alstublieft!!!

Dat buurtpakket moet maarliefst € 349,50 gaan kosten... Veels te duur vind ik zelf. Maar ja, weet natuurlijk niet precies wat er in dat pakket zit...

Dat buurtpakket moet maarliefst € 349,50 gaan kosten... Veels te duur vind ik zelf. Maar ja, weet natuurlijk niet precies wat er in dat pakket zit...

Volgens de foto zit er wel een hoop moois in, maar 350 euro!? thats a lot of money...:shocked:
Vraag me af of dit soort pakketten veel verkocht worden. Voor de gemiddelde consument is dit toch een behoorlijk hoog bedrag...

Wat je dan wel weer vaak zit is dat een aantal mannen uit een buurt wat geld bij elkaar leggen en dan zo'n pakket kopen voor de buurt.
Je hebt dan een leuk pakket, hoeft er geen moeite voor te doen qua uitzoeken en je bent zo klaar in de winkel.
Niet iedereen zoekt alles nauwkeurig uit van te voren:wink:

Jongens, jongens, zien jullie niet dat het een geintje was deze foto, Lesli heeft niet zo'n buurtpakket

Facebook Vuurwerkplanet:

Nieuwe Zodiac-lijn:

297033_254742704544890_165152563503905_946738_6979466_n.jpg

Bijschrift:

Vuurwerkplanet is weer eens geniaal bezig geweest (al zeggen we het zelf). De hele zodiac lijn komt dit jaar met 'Glow in the dark' lont!

Zodat ie makkelijk te vinden is 's nachts om 12 uur ;)

Iemand anders ook nog vette ideeën? Laat ze horen!

Laatst bewerkt:
Een teken in glow in the dark op de zijkant van een cake?
En dan elke cake een ander teken:) denk aan doodshoofd o.i.d.

Dat lont lijkt me vet om te zien

Wie heeft het hier over een glow in the dark teken op de zijkant?
Ik zie toch enkel staan dat het lont glow in the dark is hoor:)

Edit: en doodshoofden etc zullen er niet komen want deze gehele lijn is gericht op horoscopen

Jij vroeg: Iemand nog andere vette ideeën?
Maar dan doe je het teken van een horoscoop op de zijkant :)

Al denk ik dat dit misschien een beetje duur word. Heb geen idee wat de kosten hiervan zijn.

oooooh op die fiets:p begrijp je nu pas:p

Het bericht waarin die vraag gesteld wordt is afkomstig van Facebook en daarmee van Vuurwerkplanet.. zij vragen dus om de nieuwe ideeen, niet ik:)
Maar inderdaad,, het zou wel een leuk idee zijn wat je daar aandraagt!

Back
Bovenaan