Les Masters de Feu à l'Hippodrome de Compiègne (FR) 2023 21-09-2024

Added to Calendar: 21-09-24

Die volgorde is een apart verhaal dan ik dacht ook dat de volgorde van de shows hetzelfde was als de aankondigingen. Maar goed ik heb ervan genoten, mooie shows prima organisatie en de locatie was ook goed voor zo'n evenement. Best comfortabel om op je gemak te gaan zitten en zo 5 shows op een avond te kijken. Ik had ook al gehoord dat de rijen bij de foodtrucks tot aan Parijs staan en had gelukkig vooraf gegeten. De rijen bij het eten, drinken en de wc's waren echt wel te lang dus op dat punt kan het wel beter.

Geen must om te bezoeken maar zeer zeker de moeite waard en als het in de agenda past ga ik volgend jaar weer.

Wat enorm verwarrend dan dat de voorstel films ter plaatste niet in volgorde van schieten was. Wij zijn de hele tijd in de veronderstelling geweest dat het Finland, Italie, Engeland was en waren dan ook verbaasd dat 'Italie' niet had gewonnen..bleek die show dus toch Finland te zijn. Dan klopt de uitslag wel ja haha.

Al met al deel ik de mening van mijn reisgenoten (mike, wesley, djaimy) goed te doen kwa afstand, hotelletje en locatie. Op een stoeltje zitten heeft wel wat al denk ik toch dat ik meer een staande kijker ben, toch een andere beleving. Wat mij ook enorm stoorde aan de zitplekken is het feit dat je te laag zit, er zitten elementen van de show gewoon op de grond (fonteinen, flash etc) maar doordat er een heg voor de mensen zit en de plek waar je zit ook nog eens schuin naar beneden loopt zie je gewoon niets van alles dat laag gaat. Zelfs fonteinen van 3 meter hoog zie je niet, vind dit zonde en zou dan zelf zeggen investeer in de huur van een echte tribune, er komt genoeg geld binnen volgens mij.

Mocht het volgend jaar in de planning passen, ja dan kan het maar zo zijn dat ik er weer ben maar zal zeker niet alles er aan doen om hier bij te moeten zijn.

Echte tribunes zou inderdaad wel een mooie toevoeging zijn zodat de heg geen enkele belemmering meer is. Van de fonteinen zagen we af en toe net het bovenste stukje.

Kwaliteit shows: als echte pyromusicalliefhebber konden de shows naar mijn mening absoluut beter. Er werden wel mooie producten gebruikt, maar vond de effecten en de timing op de muziek niet optimaal. Ook de muziekkeuzes snapte ik niet helemaal. Weinig pakkende emotionele soundtracks, veel dertien-in-een-dozijn liedjes.
Ik vond zelf de eerste show (Pyrotex) het leukst om te zien met wat specialere creatieve effecten erin (ground salutes etc) en iets meer aansprekende muziek met mogelijkheid tot ritme-effecten. De tweede (JoHo Pyro) was kwalitatief goed synchroon geschoten, maar kon mij iets minder bekoren vanwege de nietszeggende (Franstalige) liedjes. De laatste (Martarello) was echt een aanfluiting, weinig luchtvulling, matige effecten en rare muziekkeuzes.

Al met al, leuk festival. Goed aan te rijden, veel vuurwerk gezien, heerlijke kruitluchten opgesnoven, mooie omgeving, prima champagne, goede sfeer. Schietlocatie ook prima. Kwaliteit shows kan wellicht met een ander muziekthema en andere schieters beter.

Dit evenement is te gek, supermooi geregeld en mooi opgezet. Zeker een aanrader. Vanaf Brabant ongeveer 4/5 uurtjes rijden. Shows waren goed, mooie plekken om te zitten en sfeer was ook goed. Locatie is ook echt heel mooi. Wij zaten op de voorste rij en het is heerlijk om die dreunen van die shells te voelen.

Foodstands was beter geregeld dan vorig jaar. Toen waren er een stuk of 6. Nu waren het er beduidend meer, maar het was er nog steeds érg druk. Daarnaast was de locatie van de foodstands niet zo top. Er was een smalle wandelroute om naar je stoeltjes te komen en iedereen zat op het veld om de show te zien. Het was wat chaotisch aan het begin.

Verder was de avond tip top in orde. We waren snel binnen, we werden goed geholpen naar onze stoeltjes en de show sprak boekdelen. Ik vond de tweede show evenals de finale het best, de derde show kon mij niet boeien. De eerste show en de opener waren prima shows! Al met al een enorm fijn evenement voor 50,- en deze staat dan ook zeker, mede door de locatie en het relatief korte rijden voor veel shows, weer op de lijst. Qua weer hebben we ook niets te klagen gehad, ik zat met een t-shirtje aan tot de laatste show. Vorig jaar was er té weinig wind, dit jaar was het eigenlijk perfect!

Al met al een topweekend gehad. Feit dat pyrogenie (winnaar 2023) volgend jaar op de line-up staat, evenals JoHo pyro (mijn persoonlijke favoriet van dit jaar) maakt dat volgend jaar een zekerheidje is.

Kwaliteit shows: als echte pyromusicalliefhebber konden de shows naar mijn mening absoluut beter. Er werden wel mooie producten gebruikt, maar vond de effecten en de timing op de muziek niet optimaal. Ook de muziekkeuzes snapte ik niet helemaal. Weinig pakkende emotionele soundtracks, veel dertien-in-een-dozijn liedjes.
Ik vond zelf de eerste show (Pyrotex) het leukst om te zien met wat specialere creatieve effecten erin (ground salutes etc) en iets meer aansprekende muziek met mogelijkheid tot ritme-effecten. De tweede (JoHo Pyro) was kwalitatief goed synchroon geschoten, maar kon mij iets minder bekoren vanwege de nietszeggende (Franstalige) liedjes. De laatste (Martarello) was echt een aanfluiting, weinig luchtvulling, matige effecten en rare muziekkeuzes.

Al met al, leuk festival. Goed aan te rijden, veel vuurwerk gezien, heerlijke kruitluchten opgesnoven, mooie omgeving, prima champagne, goede sfeer. Schietlocatie ook prima. Kwaliteit shows kan wellicht met een ander muziekthema en andere schieters beter.
Hier wel deels mee eens, vorig jaar schoten ze echt on point op het thema Opera. Dit jaar was het thema misschien ook niet heel goed om op te schieten.

De filmische muziek in de finale paste dan wel weer enorm goed bij de show.

Ik heb een machtig weekend gehad met de oudjes van de “zonnebloem”. 2 shows die er voor mij persoonlijk dik boven uit staken. De show van Johopyro en de eindshow. Ons huisje was top, zit plaatsen top en de gezelligheid was top.

Ik wil m’n reisgenoten bedanken voor dit fantastische weekend. Er zullen een aantal uitspraken zijn die nog wel even bij blijven:
- BRUG!!!
- ROTONDE DILDO!!! ROTONDE!!! JA WAAR?!?!
- Kom hier toch nooit meer

Voor de mogelijke gangers van volgend jaar de line-up lijkt veel belovend.

Duitsland - Pyrogenie
Zwitserland - Sugyp SA
Finland - JohoPyro

Ik heb een machtig weekend gehad met de oudjes van de “zonnebloem”. 2 shows die er voor mij persoonlijk dik boven uit staken. De show van Johopyro en de eindshow. Ons huisje was top, zit plaatsen top en de gezelligheid was top.

Ik wil m’n reisgenoten bedanken voor dit fantastische weekend. Er zullen een aantal uitspraken zijn die nog wel even bij blijven:
- BRUG!!!
- ROTONDE DILDO!!! ROTONDE!!! JA WAAR?!?!
- Kom hier toch nooit meer

Voor de mogelijke gangers van volgend jaar de line-up lijkt veel belovend.

Duitsland - Pyrogenie
Zwitserland - Sugyp SA
Finland - JohoPyro
Jammer dat we elkaar niet tegen zijn gekomen, ik heb nog wel even gekeken of ik ergens een groepje van de Zonnebloem kon spotten maar helaas. Als het goed is zaten jullie toch in het vak recht voor mij. Even brullen in de shout hier op het forum of via Discord zat er helaas ook niet in. Ik denk dat er daar in de buurt ergens een afgedankte GSM paal uit de tijd van Ben Hur stond die al over de zeik ging als er 5 telefoons tegelijk verbonden waren.

Maar dat maken we dan denk ik 22 november bij Vuurwerkfeestje wel goed of eerder...

Jammer dat we elkaar niet tegen zijn gekomen, ik heb nog wel even gekeken of ik ergens een groepje van de Zonnebloem kon spotten maar helaas. Als het goed is zaten jullie toch in het vak recht voor mij. Even brullen in de shout hier op het forum of via Discord zat er helaas ook niet in. Ik denk dat er daar in de buurt ergens een afgedankte GSM paal uit de tijd van Ben Hur stond die al over de zeik ging als er 5 telefoons tegelijk verbonden waren.

Maar dat maken we dan denk ik 22 november bij Vuurwerkfeestje wel goed of eerder...
Gaan we zeker doen! Vianen staat ook in de planning. Bereik daar was drama, telefoon ook niet gebruikt was trouwens ook niet nodig dus niet aan gestoord verder.

Zeker jammer! Heb nog wel rondgekeken maar zeker toen t donker was was ik al blij dat ik mn stoeltje kon vinden.
Bereik was idd ook niet aanwezig.
We zaten idd recht voor de heg eerste rij in t vak voor jullie.
Geweldig genoten van t hele weekend. Show 2 stak er voor mij echt bovenuit. Derde show vond ik beduidend minder. Weinig vaart er in en liep niet lekker op de muziek
Maar goed, geen klagen verder.
Wel blij dat we al gegeten hadden. Een rij van 150 man voor je voor een patatje is niet zo relaxed.

Maar wacht ff, ik lees hier nu dus dat het niet deze volgorde was:

Finland
Italië
Engeland

Nu wordt ik gek want die 2e shows zat bom vol voor mijn gevoel Europese/Italiaanse ballen.

Finland
Italië
Engeland

Nu wordt ik gek want die 2e shows zat bom vol voor mijn gevoel Europese/Italiaanse ballen.

Dat was inderdaad ook onze mening, die voelde echt Italiaans aan qua manier van schieten ook.

Finland
Italië
Engeland

Waren idd ook vnl Italiaanse hoorden wij einde van de avond maar wel geschoten door Finland.

Finland
Italië
Engeland

De 2e show was geschoten door JohoPyro Finland met italiaanse en spaanse producten.

Back
Bovenaan