Lelystad, Muzikale vuurwerkshow 25 juni 2011

Ik was hier gisteravond ook. De regen heeft zeer in het nadeel van de show gewerkt. Als je de regen niet had gehad was de rook wat beter weggetrokken.

De rook klemde zo heerlijk aan het vocht. En tja... Ik heb het idee dat die halve minuten dat het zwart, waar killerdome het al over had, was dat ze de rook lieten wegtrekken om het nog een beetje te zien te houden. En ook denk ik dat die niet de volledige show was. Puur omdat het zo regende+de rook.

Toen ik aankwam heb ik de opbouw kunnen zien door de lens van een camera, en dat was toch echt waar meer dan er is afgestoken. En over de effecten ga ik niks zeggen. Ik heb de helft van de show niet gezien door kruit in mijn ogen.

Nee, dit had echt niets te maken met weinig budget.
Ze hadden zelfs minder in kunnen zetten en een schietsysteem kunnen huren b.v., of in elk geval een goed script doorspreken waarbij de mannen precies wisten wanneer ze wat aan moesten steken.
Voor deze wanvertoning kan ik me geen goed excuus indenken.

Vond het wel goed om te zien dat ze vanaf 2 pontons werkten waarvan 1 bestemd was voor grotere kalibers, waar ook niet gefakkeld werd.
Daar kwamen salvo's vanaf, dus of met schietsysteem gewerkt, maar gezien de timing leek het meer alsof alles was doorgelont met time-fuse en clocks.

Wagenvoort, Schiet gewoon dorpsfeest en kermis-shows, want die zijn prima.
Laat het grotere werk over aan bedrijven die dit wel kunnen, want met dezelfde mooie producten kunnen anderen wel shows bouwen.

Weinig budget?

En voor advies mbt veel spektakel in een kort tijdsbestek moet je bij de tentenbouwers zijn ;)

Dit stuk kwam ik net nog tegen.
Nogal lachwekkend achteraf:

Bataviahaven Dagen en Artifest: Symfonisch vuurwerk wordt ,,adembenemend''
Geplaatst door redactie op 19/06, 11:41 uur.

LELYSTAD – Op zaterdag 25 juni is de zevenentwintigste uitvoering van het unieke symfonisch vuurwerk. ,,Een indringend, kleurrijk en volumineus gebeuren als slot van de eerste dag van de Bataviahaven Dagen & Artifest. Tienduizenden bezoekers komen van heinde en verre om Flevoland naar het spektakel kijken, een absoluut feest bij het scheiden van de dag en het aanbreken van de nacht'', aldus William van der Meulen van ECL.
Het vuurwerk wordt afgestoken vanaf pontons afgemeerd in het Markermeer voor de haveningang van Bataviahaven aan de Suyderzeeboulevard. In samenwerking met vergunninggevers Provincie Flevoland en gemeente Lelystad is er gewerkt aan de realisatie van dit evenement, dat aan strenge voorschriften voldoet. Ditmaal zijn het de Noordersluis Bouwgroep en ABN AMRO die het vuurwerk (mede) mogelijk maken.
Het vuurwerk begint om 23.00 uur, zoals gebruikelijk, met het sfeervolle ,,Imagine” van de vader van de hedendaagse popmuziek, John Lennon. Dat in het donker gespeelde stuk is de traditionele opwarmer voor wat volgen gaat. Van der Meulen: ,,Alsof de hemel openscheurt. In duizenden kleuren, in een kakofonie van geluid. Een bijna een half uur durend spektakel dat velen in vervoering brengt. In een afwisselend staccato van vuurpijlen en kanonslagen, van bommen, mortierslagen en fonteinen, voltrekt zich een zeldzaam ritmisch schouwspel. Zo wordt de avondhemel boven Lelystad een mengeling van kleuren als op het mooiste schilderij.''
Het vuurwerk is gebaseerd op een vermaard evenement aan de andere kant van de wereld, ,,down under”, Australië. Jaarlijks wordt daar in Perth op Australian Day (onafhankelijkheiddag) een groots vuurwerk afgestoken dat wordt uitgezonden via de radiozenders in de staat West Australia. Duizenden kijken ademloos toe, langs de oevers van de Swan River. De Lelystadse opzet stond eerder model voor een vuurwerkspektakel in de Franse stad Clermont- Ferrand. De muziek wordt vanaf 23.00 uur rechtstreeks uitgezonden via Radio Lelystad. Ditmaal is gekozen voor muziek van de vermaarde Britse rockgroep ‘Queen', omdat 40 jaar geleden de band werd opgericht en 20 jaar geleden leadzanger Freddy Mercury overleed.
En als de stilte het wint, de nacht zijn territorium verlegt, de toeschouwers huiswaarts zijn gekeerd, heeft Lelystad een opwindend hoogtepunt van het Zomerfestival achter de rug. Een hoogtepunt dat ieder jaar meer belangstelling krijgt. Een hoogtepunt dat diepe indruk maakt op ieder die het heeft aanschouwd. De toegang is gratis.

Een leuke demo hoor, veel verschillende blokken gezien.
.......................................................

Owh.. was het geen demo, het was een show?
Heb de films gezien en ik liep er niet bepaald warm van, het is blok na blok schieten met hier en daar shells erbij. Helaas. Maarja, dit is mijn mening, van de film he..

mja vuurwerk met\op muziek, muzikale vuurwerkshows enfin geef het maar een naam zoals ze dat bij Wagenvoort noemen. Je mag toch anno 2011 toch wel verwachten dat er toch wel een beetje synchronisatie inzit. En een vuurwerkshows dat met\op muziek is wegfakkelen??

Ik heb gefilmd, maar is niet al te best.eerste keer namelijk en regen. Toch zal ik even kijken of ik hem kan plaatsen. Greetz

Dit stuk kwam ik net nog tegen.
Nogal lachwekkend achteraf:

Bataviahaven Dagen en Artifest: Symfonisch vuurwerk wordt ,,adembenemend''
Geplaatst door redactie op 19/06, 11:41 uur.

LELYSTAD – Op zaterdag 25 juni is de zevenentwintigste uitvoering van het unieke symfonisch vuurwerk. ,,Een indringend, kleurrijk en volumineus gebeuren als slot van de eerste dag van de Bataviahaven Dagen & Artifest. Tienduizenden bezoekers komen van heinde en verre om Flevoland naar het spektakel kijken, een absoluut feest bij het scheiden van de dag en het aanbreken van de nacht'', aldus William van der Meulen van ECL.
Het vuurwerk wordt afgestoken vanaf pontons afgemeerd in het Markermeer voor de haveningang van Bataviahaven aan de Suyderzeeboulevard. In samenwerking met vergunninggevers Provincie Flevoland en gemeente Lelystad is er gewerkt aan de realisatie van dit evenement, dat aan strenge voorschriften voldoet. Ditmaal zijn het de Noordersluis Bouwgroep en ABN AMRO die het vuurwerk (mede) mogelijk maken.
Het vuurwerk begint om 23.00 uur, zoals gebruikelijk, met het sfeervolle ,,Imagine” van de vader van de hedendaagse popmuziek, John Lennon. Dat in het donker gespeelde stuk is de traditionele opwarmer voor wat volgen gaat. Van der Meulen: ,,Alsof de hemel openscheurt. In duizenden kleuren, in een kakofonie van geluid. Een bijna een half uur durend spektakel dat velen in vervoering brengt. In een afwisselend staccato van vuurpijlen en kanonslagen, van bommen, mortierslagen en fonteinen, voltrekt zich een zeldzaam ritmisch schouwspel. Zo wordt de avondhemel boven Lelystad een mengeling van kleuren als op het mooiste schilderij.''
Het vuurwerk is gebaseerd op een vermaard evenement aan de andere kant van de wereld, ,,down under”, Australië. Jaarlijks wordt daar in Perth op Australian Day (onafhankelijkheiddag) een groots vuurwerk afgestoken dat wordt uitgezonden via de radiozenders in de staat West Australia. Duizenden kijken ademloos toe, langs de oevers van de Swan River. De Lelystadse opzet stond eerder model voor een vuurwerkspektakel in de Franse stad Clermont- Ferrand. De muziek wordt vanaf 23.00 uur rechtstreeks uitgezonden via Radio Lelystad. Ditmaal is gekozen voor muziek van de vermaarde Britse rockgroep ‘Queen', omdat 40 jaar geleden de band werd opgericht en 20 jaar geleden leadzanger Freddy Mercury overleed.
En als de stilte het wint, de nacht zijn territorium verlegt, de toeschouwers huiswaarts zijn gekeerd, heeft Lelystad een opwindend hoogtepunt van het Zomerfestival achter de rug. Een hoogtepunt dat ieder jaar meer belangstelling krijgt. Een hoogtepunt dat diepe indruk maakt op ieder die het heeft aanschouwd. De toegang is gratis.

volgens mij moet je hier maar niets over zeggen. Want dit slaat nergens op.
Wat de knaller zei kan ik me voorstellen. Ze hebben niet alles afgeschoten.
Want de show die bijna een half uur duurde was het niet. Of we moeten het bengaalse vuur meerekenen.
De geluiden die ik om mij heen hoorde waren ook niet echt positief van de menigte. Dat was meer negatief dan positief.
Ik vond dit echt onder de maat.
greetzz

Ik was er ook nog samen met jeffo. Vond het ook een tegenvallende show, natuurlijk wel wat leuke dingen voorbij zien komen maar qua opbouw was het niet goed.

Hierbij alvast wat foto's, meer foto's en de film komen binnenkort.

DSC05811.jpg

DSC05826.jpg

DSC05836.jpg

DSC05844.jpg

DSC05850.jpg

DSC05851.jpg

DSC05870.jpg

DSC05925.jpg

DSC05927.jpg

DSC05935.jpg

Hier is mijn korte verslag van deze "geweldige" show.

Bagger,super slecht,waardeloos,prutsers.

Dit was echt de aller slechte show die ik ooit gezien heb.

Hier is mijn korte verslag van deze "geweldige" show.

Bagger,super slecht,waardeloos,prutsers.

Dit was echt de aller slechte show die ik ooit gezien heb.

En waarom zijn ze prutsers? Het heeft ook een flink gedeelte met de regen te maken. Als je die niet had waren de effecten in ieder geval al een stuk beter te zien. En waren ze beter uitgekomen.

En waarom zijn ze prutsers? Het heeft ook een flink gedeelte met de regen te maken. Als je die niet had waren de effecten in ieder geval al een stuk beter te zien. En waren ze beter uitgekomen.

Maar dan nog, de gaten in de show, de combinaties 'op' de muziek. Het sloeg gewoon allemaal nergens op! En hier kun je lang en breed over discussiëren, maar dit was gewoon een baggershow, met of zonder regen. Heb wel weer lekker kunnen kruitsnuiven, dat dan weer wel.

Morgen zal ik de 25 minuten lange film uploaden, kheb ineens weer internet! Ondanks de regen staat hij er helemaal op, wel af en toe nogal last van de rook.

Back
Bovenaan