Leeuwarden 13-12-2008 (DEMO)

Hyves van MegaVuurwerk in top 50 van Nederland

Persbericht.

- Hyvessite van Mega Vuurwerk met 60.000 leden in top 50 van Nederland

- Veronica DJ Patrick Kicken verleent medewerking aan vuurwerkshow

Mega Vuurwerk uit Leeuwarden geeft daarom op zaterdag 13 december een grote vuurwerkshow bij de vestiging aan de Troelstraweg, nabij de vliegbasis Leeuwarden. De show begint ’s avonds om acht uur, is gratis toegankelijk voor iedereen en tijdens de show wordt een groot deel van de collectie getoond. Aan de vuurwerkshow wordt medewerking verleend door de populaire Veronica DJ Patrick Kicken.

De DJ krijgt blijkbaar ook van vuurwerk een kick en is o.a. ‘vriend’ van de speciale hyvessite van Mega Vuurwerk (http://www.megavuurwerk.hyves.nl) waarop diverse bekende Nederlanders staan en die inmiddels zo’n 60.000 leden telt! ,,Daarmee staan we in de Top 50’’, vertelt eigenaar Gerrit Hoekstra van Mega Vuurwerk vol trots. ,,Dat is natuurlijk super, als je bedenkt dat er alleen in Nederland ruim 8 miljoen hyvessites zijn!’’

Waarom zo’n vuurwerkshow? ,,We willen laten zien wat we in huis hebben. Van veel vuurwerk weet je van tevoren niet hoe het lijkt als het de lucht in gaat, vandaar deze show’’, zo geeft Hoekstra aan.

Mega Vuurwerk pretendeert de grootste van Noord-Nederland te zijn en alle werkzaamheden worden volgens de geldende veiligheidsvoorschriften uitgevoerd. Om de inwoners van de gemeente Leeuwarden dit daadwerkelijk te laten zien, houdt Mega Vuurwerk op zondag 21 en 28 december ook een Open Huis. Gerrit Hoekstra: ,,Tussen 11.00 en 17.00 uur is iedereen van harte welkom voor een rondleiding door het bedrijf en een kijkje in de bunkers waar al het vuurwerk opgeslagen ligt. Vooral kinderen vinden dat prachtig om te zien. En over kinderen gesproken, die dag is het ook een speciale familiedag. Er zijn hapjes en drankjes en diverse kinderattracties. Wie vast vuurwerk wil bestellen, kan dat op die dag ook doen.’’
Datum: Woensdag, 10 December 2008

http://www.liwwadders.nl/data/nieuws/items/EkklApVkZZUaebZFHG.php

Denk dat ik zondag de 21e een dagje kom kijken om een verslag te maken voor VWC en AVP.

schietlijst van de finale

schietlijst van de finale

voor de liefhebbers de plattegrond van de finale van de mega vuurwerkshow:

Laatst bewerkt:
Ik kom net terug van een lange treinreis uit Leeuwarden
En ik heb absoluut geen spijt van deze reis
Zoals bekend mocht ik deze demo presenteren samen met Patrick Kicken van Veronica
Aan de reacties van de mensen achteraf was te merken dat iedereen tevreden was over mijn presentatie. Dat doet mij goed en geeft mij de mogelijkheid dit vaker te doen want het is erg leuk om te doen.

Er was een grote opkomst vanavond,blijkt dat deze demo erg in trek is.

Over de demo zelf:
Gerrit Hoekstra van Mega Vuurwerk is een vuurwerkliefhebber in hart en nieren en dat is aan de demo te zien geweest. Ik heb niet een slecht product gezien vanavond
Voornamelijk cakes uit de Hardix stal en een aantal cakes van Katan,s Profivuurwerk
Tijdens de demo werden de cake,s per 2 geschoten, in de halve finale per 4, en in de finale ging het er heftig op los. Zie ook de schietlijst van Rob boven.

Verder: een prachtige winkel van Mega Vuurwerk met veel loop en kijkruimte, alles mooi uitgestald, voor de kinderen is er een speelhoek, en er werken daar super aardige mensen allemaal. Gastvrijheid is troef daar.

Toppers van de avond:

Schockwave (finale)
X-Calibur (finale)
Phantom (finale)
Dominator (finale)
7 Steps (finale)
Cyclone (finale)
General (finale)
Outblast (finale)

Ik vond het duo Patrick Kicken / Fred van Bruchem echt ideaal. Echt hier zijn we met zn allen zo ontzettend blij mee geweest, wat vullen deze mannen elkaar perfect aan. Fred met zn vuurwerk kennis van hier tot Tokyo, Kicken met zn fantastische manier van sfeer brengen, Top!

en de show kan (mag) ik eigenlijk zelf weinig over zeggen. Ik heb de show geschreven tot de halve finale. de finale was werk van mij samen met een kennis uit de vuurwerk wereld.

Ik heb getracht een opbouw te realiseren van steeds heftiger vuurwerk, tevens opbouw in prijsklasse. als vernieuwend iets, wilde ik er een soort van WK-gevoel bij maken, door in het begin "de poules" de producten goed te laten zien door ze per 2 te laten schieten. Vervolgens een korte pauze met daarin een goed verzorgd deel door patrick & fred waarin ze vuurwerk(bon)prijzen weggaven. daarna een halve finale waarin de cakes per 4 werden geschoten, waarna weer een korte pauze met leuk gevuld geheel door patrick & fred waarin ze opnieuw prijzen weggaven en tot slot het pronkstukje DE FINALE. waarin als enige "minpuntje" de missile triangles een minuut langer door bleven schieten dan de rest. als positieve kan ik hieruit halen: wie een cake wil hebben die echt lang door gaat weet wat ie moet kopen haha.

verder een opkomst waar je u tegen kon zeggen. ik vond het super gezellige avond en hoop dat iedereen hiervan genoten heeft.

Wat ik trouwens top vond: Gerwin was bij de show aanwezig, samen met een andere jongen waarvan ik de naam even niet meer weet. Erg leuk dat hij een uur wilde reizen om hierbij aanwezig te zijn en het geheel op film vast te leggen.

Ik ben erg benieuwd naar je filmwerk Gerwin.

Laatst bewerkt:
Wel leuk om nu al iets terug te kunnen zijn van de show. maar inderdaad jammer genoeg meer vastzittende auto's gezien dan vuurwerk op dit filmpje. niet best trouwens, mensen dachten allemaal dat de grond keihard bevroren zou zijn, maar dit bleek niet zo te zijn, waardoor echt veel mensen muurvast zaten. heb je trouwens snel gevonden dat filmpje fred.

Mooie show gister. Mijn complimenten aan de heren die dit georganiseerd hebben en natuurlijk aan het presentatieduo.

Ik heb alleen de laatste minuten van de finale van een afstandje bekeken, omdat er wel erg veel auto's stonden en ik nu nog in één keer weg kon rijden (stond gelukkig niet vast).

Wat ik wel jammer vond was dat in de halve finale alle producten per 4 werden geschoten, dit gaf een mooi spektakel, maar je ziet zo niet goed wat de producten afzonderlijk doen.

even een stukje background info over de finale:

in het begin zie je de shockwaves, daarna volgen de lucht vullende W-Shape schoten van de X-Calibur, daarna het goud effect van de Dessert Eagles, daarna zie je de 7 schoten (gekleurd met crackling) naast elkaar van de tracer, waarna er ff een "rust" stukje komt met de phantoms, die steeds sneller gaan en overgaan in de dominators met hun gouden kleur, dan komen de dooms (die je herkend aan het rode blinking effect in het goud, daarna komen boven deze schoten, nog hogere schoten eveneens in het goud en opbouwend in aantal: de 7 steps. welke per 5 stuks worden geschoten...plotseling zie je blauw door het goud effect heen komen, dan beginnen de outblasts.....waarna de rest allemaal tegelijk wordt aangestoken: 4 aftershock thunders, 3 missile triangles, 3 dynamites en 2 generals ...helaas gaan die missile triangles nog anderhalve minuut door hahahaha

Fred, ik heb de finale ook al tien keer bekeken, zit hele mooie opbouw in....dat rust momentje met de phantoms vind ik zelf ook best wel geslaagd....mooie 2-delen finale

Back
Bovenaan