Laat jij anderen jouw vuurwerk afsteken?

Ik vind het helemaal prima. Als het maar de lucht in gaat en ik vind het zelf ook leuker vanaf een afstandje.
helemaal herkenbaar ,heb verleden jaar alleen maar continu staan door te stoken ,de ene box aangestoken en ondertussen de volgende voorbereiden ,flappen eraf en zo en dan mis je zelf toch een hoop van het vuurwerk uiteindelijk ,toeschouwers genieten ervan zo zonder tussenpauzes maar je mist zelf een hoop ,vooral aan plezier en genot.

dus dit jaar lekker box voor box op het gemak ,en zelf ook gewoon volop genieten :d (als ik mijn enthousiasme kan onderdrukken iig ):thumbsup::bonk:

Ben daar steeds makkelijker in geworden. Afgelopen jaar veel boxen aan de buurjongen van 16 gegeven zodat hij ze af kon steken. Ik op een mooie afstand genieten en hij mooie filmpjes voor tiktok. Win win!!

Ik heb afgelopen jaar mijn zoons eigenlijk alles laten afsteken. Heb zelf misschien wat fonteinen en een compound aangestoken. En moet zeggen dat dat heel goed bevallen is.

Vind het altijd wel lekker als iemand anders een keer wat afsteekt. Dan kan ik ook rustig van een wat grotere afstand kijken. Heb er zelfs wel eens aan gedacht om sommige dozen met lont te verlengen zodat ik de tijd heb om een stuk verder er vanaf te staan. Ook weleens schietkistjes geprobeerd. Maar dat was niet zo,n succes. Ging de helft maar af.

Vind het altijd wel lekker als iemand anders een keer wat afsteekt. Dan kan ik ook rustig van een wat grotere afstand kijken. Heb er zelfs wel eens aan gedacht om sommige dozen met lont te verlengen zodat ik de tijd heb om een stuk verder er vanaf te staan. Ook weleens schietkistjes geprobeerd. Maar dat was niet zo,n succes. Ging de helft maar af.

Een makkelijke oplossing wellicht: knoop een CAT.1 knetterlint aan je lont en je hebt zo een paar seconden erbij.
In de meeste gevallen is dit prima om genoeg afstand te nemen.

En je kan er altijd 2 of meer knopen. :thumbsup:

Klein spul mag rustig door anderen worden afgestoken, haal altijd wat in huis voor de kinderen, buurtkinderen, vrouwlief etc. Stookspul.
Potjes soms ook wel, maar alleen als ik deze zelf, of samen met diegene heb vastgezet.
Merl dan toch altijd een verantwoordelijkheidsgevoel. Het is 'mijn' vuurwerk, dus mijn verantwoordelijkheid dat het veilig afgestoken wordt. Klapt zo'n ding uit elkaar geven sommige mensen je al graag de schuld, omvallen valt in elk geval nog te voorkomen.

Maakt mij ook echt geen klap uit. Ik vind het altijd wel relaxed als mensen ze sjouwen en aansteken. Kan ik lekker rustig bij de rest van de toeschouwers staan. De volgorde bepaal ik wel.

Sommige zelf, sommige door de kids en weer sommige andere door vrienden. Mooie combineren en tijd om zelf te filmen

Echt een goed geschreven bericht van Pietje Pyro, raakt echt de juiste emotie! Moet zeggen dat ik onbekenden nog nooit wat heb laten afsteken, maar ik laat m'n vrienden/familie altijd wel wat aansteken als ze dat willen. Mooi om toch dat vonkje enthousiasme te zien, ook bij de mensen die er alleen 20 minuten per jaar naar kijken.

Back
Bovenaan