Laadschaamte of juist niet?

Vroeger vond ik het geweldig, tot een paar jaar geleden laadde ik met veel plezier mijn auto of destijds die van mijn ouders vol, om hem met nog meer plezier tegenover alle buren dan weer uit te pakken. De voorbijgangers welke langs kwamen zwaaide en maakte mooie opmerkingen.

Dit jaar was mijn vraag aan mijn vader, of hij de auto bij de poort kon verplaatsen, zodat mijn auto daar kon staan en alles gelijk naar binnen gewandeld kon worden.

Schaamte? Nee totaal niet. Angst voor een toevallige anti vuurwerkbuur of voorbijganger welke een anoniem tipje doet? Ja zeker..

Niet te veel bombarie maken! Bij grotere afnames, of nachtverkoop, of heeel vroeg, of wanneer de schemer invalt of 's avonds natuurlijk! Als je gewoon een beetje goed oplet, dan is er niets aan de hand! Ikea tassen zijn ook zeer effecient voor het betere camoufleer werk!
Ja maar om nou elk jaar klok slag 28 december 28 tassen ikea het huis in sjouwen gaat ook opvallen... :bonk:

Totaal geen schaamte maar wel ontzettend voorzichtig met het uitladen van de auto, en dat soms meerdere keren. Vaak laad ik de auto niet in een keer uit, maar laat bewust wat dozen staan om die wat later er uit te halen. Het is toch van de gekke eigenlijk dat ik me als een crimineel voel en moet gedragen om legaal vuurwerk mijn huis binnen te dragen.
Laatste 5 a 6 jaar wacht ik ook met het bouwen van mijn muurtje tot de 31e en dan ook nog zo laat mogelijk op de dag.
Eigenlijk schaam ik me wel dat ik zo met mijn hobby moet omgaan. Lang leve Nederland :mad:

Zoals velen hier voor mij ook al zeggen, geen schaamte maar wel voorzichtig.
Gelukkig kan ik bij mij thuis gewoon de auto achteruit onder de carport rijden en dan alles rechtstreeks door de deur de schuur in tillen. Dan alles in huis mooi klaarzetten in een muurtje. Daar maak ik een paar foto's van en dan zet ik alles weer compact en handig neer (producten voor projecten bovenaan) en meest uit het zicht.
Dan op oudjaarsdag moet het geheel naar mijn ouders toe waar ik Oud en Nieuw vier, dus alles weer in de auto laden. Dan vervolgens bij mijn ouders moet het wel wat verder gesjouwd worden, maar daar krijg ik sowieso hulp bij, plus gebruiken we de steekkar. Dan is alles ook zo weer in huis. :)

Eddy.

De enige schaamte die ik voel is voor degenen die zonder enige kennis maar aannemen dat de hele woonwijk a la enschede explodeert omdat ze me met een doosje met 1.4 erop zien lopen..

Het is te treurig voor woorden dat je je tegenwoordig crimineel voelt omdat anderen iets niet snappen en/of een hekel aan hebben.

De verrader slaapt nooit!

Daarom een x aantal buren die maar al te graag wat opbergruimte aanbieden voor mijn vuurwerk. De gehele straat financiert mee met het vuurwerk. Dus mocht ik bezoek krijgen, wees welkom en succes met zoeken !

Totaal geen schaamte maar wel ontzettend voorzichtig met het uitladen van de auto, en dat soms meerdere keren. Vaak laad ik de auto niet in een keer uit, maar laat bewust wat dozen staan om die wat later er uit te halen. Het is toch van de gekke eigenlijk dat ik me als een crimineel voel en moet gedragen om legaal vuurwerk mijn huis binnen te dragen.
Laatste 5 a 6 jaar wacht ik ook met het bouwen van mijn muurtje tot de 31e en dan ook nog zo laat mogelijk op de dag.
Eigenlijk schaam ik me wel dat ik zo met mijn hobby moet omgaan. Lang leve Nederland :mad:

Hier hetzelfde gedaan... Auto neerzetten, eerste even rustig kopje thee drinken en dan pas 30 minuten laten een blokje uitladen. Weer even wachten, en nog een blokje.

Ja maar om nou elk jaar klok slag 28 december 28 tassen ikea het huis in sjouwen gaat ook opvallen... :bonk:
Fijn dan dat dit jaar de verkoop op de 29e start :angel:.

Absoluut geen laad schaamte, tussen alle diehards vallen mij bestellingen in het niets. Maar de voorzichtigheid met uitladen herken ik volledig.
Merk ook dat dit enigszins invloed heeft op de lol die ik altijd heb gehad in het ophalen van de collectie. En die is in het verleden toch echt serieus groter geweest.

De verrader slaapt nooit!

Daarom een x aantal buren die maar al te graag wat opbergruimte aanbieden voor mijn vuurwerk. De gehele straat financiert mee met het vuurwerk. Dus mocht ik bezoek krijgen, wees welkom en succes met zoeken !
Dat hebben jullie dan top geregeld! Geen buren die moeilijk doen en een aantal komen altijd wel kijken. Maar meebetalen is een brug te ver.

Volle auto met opgehaalde bestelling? Bovenop ff paar verhuisdozen zetten, dan valt het niet op.

ik zorg er altijd voor dat ik me grootste bestelling vroeg ophaal (eerste slot wat er is) en dan thuis gelijk uitladen zodat het rustig is op straat. maar schaamte niet zo als meer zeggen gewoon wel voorzichtigheid met "buren"

Back
Bovenaan