Laadschaamte of juist niet?

Apart, laadschaamte? Geen idee waarom je daar over na zou denken...
Ow, ik snap het wel hoor.. stel, je besteld 12 compounds, 15 cakes en 10 fonteinen.. je neemt dat allemaal onder de arm en gooit je auto vol. Mensen kunnen daar soms vreemd van op kijken.. dus ik vind het niet heel vreemd.

Uitladen is prima, hele buurt vind vuurwerk mooi! Daarnaast eigen oprit en direct de garage in, geen centje pijn.

Ik moet soms weleens bestellingen van een maatje meenemen en die koopt zulke troep dat ik mij wel een beetje schaam om dat mee te nemen onder het oog van alle mede freaks haha...gelukkig dit jaar niet

Laatst bewerkt:
Geen schaamte, maar ik ben wel alert met uitladen, een paar flinke tassen ziet er beter uit dan stapels karton met 1.4G erop

Het kopen/ophalen van vuurwerk blijft een van de meest mooie dagen van het jaar maar kennen jullie ook een soort van laadschaamte? Zoals bij een ander topic al besproken is het best spannend bij de verkooppunten als die te grote bestelling toch goed verdeeld moet worden of dat je toch net even meer dan 25kg inlaad.

Persoonlijk heb ik meer last van het weer uitladen op de plaats van bestemming..

kijken de buren mee? Is er net iemand die langs fietst of loopt die lid is van de vuurwerkhatergroep en met alle liefde je verraadt bij de politie? Vaak zitten deze dingen meer in je eigen hoofd met het uitladen maar toch..

Ervaren jullie dit ook ? Of juist helemaal niet.
Heeft niemand last van Ben je van Editie nl ofzo ?

Leuke weder vraag i.d.d. 😂

Maar nee,ik heb er geen last van.
Gewoon zorgen dat je zonder controles van het ophaalpunt bij je bestemming komt,en daar niet alles vol in het zicht op klaarlichte dag naar binnen sleurt.
Dat voorkomt het wakker worden van slapende honden,etc etc.
Verders gewon lkkr je ding doen :thumbup:

Had vorig jaar wel stress bij het uitladen en uitstallen van de collectie. Er hoeft maar 1 zenuwachtige voorbijganger het oranje symbooltje te zien en de politie te bellen… maar misschien ben ik een beetje paranoïde haha

Had vorig jaar wel stress bij het uitladen en uitstallen van de collectie. Er hoeft maar 1 zenuwachtige voorbijganger het oranje symbooltje te zien en de politie te bellen… maar misschien ben ik een beetje paranoïde haha
Dat is wat je zou moeten denken in een land met een normale samenleving, maar er lopen in nederland enorm veel mensen rond die zich niet met hun eigen zaken kunnen bemoeien ook al weten ze niks van de regels af. Ik weet niet meer van wie dat verhaal was, maar iemand had ooit is de politie op zijn dak gekregen omdat hij werd gespot met een kartonnen doos waar 1.4g op stond, terwijl er alleen maar cat 1 vuurwerk in zat.

Dat is wat je zou moeten denken in een land met een normale samenleving, maar er lopen in nederland enorm veel mensen rond die zich niet met hun eigen zaken kunnen bemoeien ook al weten ze niks van de regels af. Ik weet niet meer van wie dat verhaal was, maar iemand had ooit is de politie op zijn dak gekregen omdat hij werd gespot met een kartonnen doos waar 1.4g op stond, terwijl er alleen maar cat 1 vuurwerk in zat.
Precies dat bedoel ik dus. De gemiddelde burger heeft nul verstand van vuurwerk. Die ziet een bruine doos met een oranje ruit en denkt gelijk dat het illegaal is, of dat het Enschede 2.0 zal worden. Daarom kan je dus maar beter voorzichtig zijn...

Daar zou ik toch nog is een keer over nadenken over die uitspraak.
Als onwetende mensen,oom agent bellen,dan is de reactie bijna 100% van de tijd dat ze uitgaan van het ergste,en daar handelen ze dan ook vaak naar.
En hoewel je geen terrorist bent,maar liefhebber,zal oom agent bij binnenkomst van je huis en gevolgd door een iemand die de regels wel weet,je een hoop narigheid bezorgen.
Ondanks dat het meestal gewoon legaal vuurwerk is.
Vandaar dat ik ook typte,beter geen slapende honden wakker maken.
Of in simpel nederlands,beter voorkomen dan genezen ;)

Ik zorg vaak dat ik vroeg in de ochtend of als het donker wordt mijn bestellingen ophaal. Klein beetje stress is altijd wel aanwezig. Blij als alles weer binnen is.

Met het inladen bij de winkels totaal geen probleem maar zodra ik thuis ben kijk ik continu om mij heen wat het eigenlijk nog opvallender maakt.
Enkele jaren geleden deed ik altijd mijn bestellingen in de nacht ophalen maar dat doe ik ook niet meer, je zal maar in een controle rijden pff.

als er veel mensen lopen denk ik soms echt van heb ik zoveel dat ze je allemaal nakijken? maar dan kom ik erachter dat ik een poepvlekje in de broek heb zitten :P nee zonder dollen.. ik denk dan echt wel eens van heb ik zoveel dan?
maar met het uitladen is het wel erg ben dan beetje paranoïde :p de kliklijnbellers kijken zelfs door de gordijnen heen hahaha maar daar heb ik vorig jaar al iets moois op bedacht :D

Ik heb daar best wel last van.
In 2015 is er een inval geweest na anonieme tip en had ik een paar 1.3 blokken liggen. Tot die tijd helemaal geen schaamte/stress gehad.. nadien alleen nog Nederlands vuurwerk daar het verschil met bijvoorbeeld een triplex blok is zo klein en er zijn tegenwoordig veelal mooiere producten op de NL markt dan op de illegale markt en me het risico niet waard is om gepakt te worden.
Maar nu met Nederlands vuurwerk heb ik meer stress dan voorheen ook al voldoe ik aan de 25kg grens en is het alleen Nederlands vuurwerk

Daar heb ik normaal ook geen last van. Maar…. Nieuwe buurt en je weet het niet. Ik zit er dit jaar ook over na te denken om een gedeelte in de auto te laten.

Ja veel naaiers hier in het dorp die niks met vuurwerk hebben. We laden het al achterthuis uit omdat er in die straat meer vuurwerk wordt afgestoken.

Heb het ook wel een beetje. Maar waar het vroeger alleen maar was wanneer men voor het raam stond te loeren is het nu eigenlijk altijd. Iedereen heeft wel een camera of deurbel die opneemt. Willen ze je verraden hebben ze ook nog eens gelijk bewijs. Maar het is niet anders en je doet er toch niks aan.

Back
Bovenaan