Laadschaamte of juist niet?

Het kopen/ophalen van vuurwerk blijft een van de meest mooie dagen van het jaar maar kennen jullie ook een soort van laadschaamte? Zoals bij een ander topic al besproken is het best spannend bij de verkooppunten als die te grote bestelling toch goed verdeeld moet worden of dat je toch net even meer dan 25kg inlaad.

Persoonlijk heb ik meer last van het weer uitladen op de plaats van bestemming..

kijken de buren mee? Is er net iemand die langs fietst of loopt die lid is van de vuurwerkhatergroep en met alle liefde je verraadt bij de politie? Vaak zitten deze dingen meer in je eigen hoofd met het uitladen maar toch..

Ervaren jullie dit ook ? Of juist helemaal niet.

Ik heb wel de afspraak met mijn zoon dat we niet praten bij uitladen thuis om zo min mogelijk aandacht te trekken ja

Laatst bewerkt:
Bij het uitladen vooral. Heb liever niet dat de buren zien hoeveel dozen er naar binnen worden gesjouwd

Vind de blikken van ongeloof bij anderen altijd wel lachen bij het afhalen. Bij het uitladen thuis altijd zo min mogelijk de aandacht trekken, al weet ik dat me buren er nooit zon probleem mee hebben.

Ik doe de grootste bestelling meestal ochtends vroeg. Dan liggen de meeste nog op 1 oor en kan ik rustig uitladen.

Om het plat uit te drukken heb ik er eerlijk gezegd schijt aan wat de mensen er van vinden. De grootste bestelling haal ik wel altijd s'nachts op, de rest is redelijk verdeeld.

Als ik toch bij iedere bestelling moet afwegen of ik niet teveel over de 25kg zit ben ik onderhand meer tijd kwijt met reizen. Bij het uitladen totaal geen stress want alle mensen weten inmiddels dat we ieder jaar voldoende vuurwerk hebben om een avondje door te komen😃

Het enige wat ik na 2019 heb aangepast is het feit dat de bestelling moet in een Skoda Fabia hatchback passen met de banken plat. In 2019 had ik zoveel op 1 adres besteld dat ik op de terugweg geen stom woord heb gewisseld met mijn stookmaat terwijl we normaal gesproken dan helemaal hyper zijn

De grootste bestellingen worden in de 'donkere' uren opgehaald om de buren niet te veel laten zien bij thuiskomst. Het uitladen gaat vliegensvlug zonder al te veel overleg. Geen schaamte gelukkig.

Ik pas mijn volledige collectie daar op aan, zodat alles omgepakt kan worden in sporttassen.
Bij terugkomst wordt er geparkeerd bij het plaatselijke winkelcentrum en rijden we met een boodschappenkar door de doolhof van poortjes tot we er zijn. Tassen droppen, karretje netjes terugbrengen.
Meteen op het fietske de tasjes wegbrengen naar de locaties, de beste en veiligste manier om door de wijk te transporteren ;)
Nooit niks in huis, geen gesleep met dozen en overal wat om af te steken.

Jaa op zich wel uitlaadstress. Nu heb ik vorig jaar voor het eerst hier gestookt en weten de directe buren nu wel dat ik aardig wat vuurwerk heb. Maar alsnog, ik voel me bij mij in de buurt nog niet op me gemak zoals bij me ouderlijk huis, waar ik rustig met voldoende dozen op straat kan lopen.

Ik doe eigenlijk alles zoveel mogelijk in grote shoppingtassen. Paar bestellingen leg ik vaak eerst bij me ouders of bij vrienden. En nadat ik alles opgehaald heb op de 2e ophaaldag, laat ik een groot deel in de auto tot de 31e. Scheelt weer uitlaadstress.

Jaa op zich wel uitlaadstress. Nu heb ik vorig jaar voor het eerst hier gestookt en weten de directe buren nu wel dat ik aardig wat vuurwerk heb. Maar alsnog, ik voel me bij mij in de buurt nog niet op me gemak zoals bij me ouderlijk huis, waar ik rustig met voldoende dozen op straat kan lopen.

Ik doe eigenlijk alles zoveel mogelijk in grote shoppingtassen. Paar bestellingen leg ik vaak eerst bij me ouders of bij vrienden. En nadat ik alles opgehaald heb op de 2e ophaaldag, laat ik een groot deel in de auto tot de 31e. Scheelt weer uitlaadstress.

In de auto ben ik ook groot fan van, de grootste blokken laat ik daar liggen een paar dagen. Hoef je ook niks uit te laden

Inlaadschaamte heb ik niet. Eindelijk je bestelling ophalen en inladen om mee te nemen. Uitlaadschaamte ook niet. Wel voorzichtig of de buren meekijken. Soms 1 of 2 dozen uit de auto en dan even pauze.

Back
Bovenaan