Kruitstress

Torrr

VWC lid
Het begint natuurlijk allemaal steeds dichterbij te komen en over een aantal dagen is het dan al zover! Oud en Nieuw!
Hoe geweldig is dat gevoel! Die kriebels en alles er rond omheen!

Maar op deze ene prachtige dag moet natuurlijk wel alles goed gaan, dit levert de nodige kruitstress op!!

Waarin uit zich bij jou de kruitstress?
-Vaker naar de wc?
-Slechter slapen?
-Overdreven vrolijk zin?
-Of juist minder goede zin?

Roept u maar.. hoe uit zich deze stress bij jou ?

Het kan niet vroeg genoeg beginnen!

Deze dagen is het allemaal nog goed bij te houden. De nieuwe producten zijn ondertussen bij veel van de importeurs al bekend en bij het grote deel ook al geschoten bij een demonstratie. Dan begint het allemaal voor ons. Wat gaan we halen? Waar gaan we het halen? Voor hoeveel gaan we het halen? Waar krijgen we de meeste kortingen? Welke projecten ga ik maken? Heb ik genoeg tijd voor de voorbereidingen? Welke dag ga ik ophalen?

Allemaal vragen die pas laat in het jaar beslist worden waar menig fanatiekeling nu al mee zit. Ik hou der wel van die kruitstress die toeslaat zo vroeg in het jaar.

bij ieder foldertje wat binnenkomt weer een nacht slecht slapen,
de nacht na de bezochte demo's/ shows slecht slapen,
bij iedere knal weer in de hoogste alertheidsfase,
bij iedere knal 's nachts slecht slapen,
100x vwc refreshen en teleurgesteld zijn als er geen nieuwe reactie's zijn en daardoor slecht slapen,
ineens een geniaal idee krijgen voor een show en daardoor slecht slapen,
slecht eten door teveel met VW bezig zijn en daardoor slecht slapen,
onvoorspelbare vrolijke, maar ook drukke uitspattingen, waardoor mijn vriendin slecht slaapt.

zo ongeveer.

Al een paar weken val ik mijn collegas lastig door elke dag tegen iedereen te zeggen hoeveel dagen het nog duurt tot O&N

Kruitstress als mijn spullen op willen halen of af willen steken? Dat heb ik pas op het laatste moment. Het ligt er daarbij aan hoe ik spullen af moet halen. Daar zit de meeste stress in, dat goed regelen, want dat is soms net een logistieke planning.

Stress komt meestal de nacht voor de eerste verkoopdag echt goed op. De avond ervoor ben ik al drukker. Soms kan ik niet slapen van de spanning, dan sta ik er om 5:00 uur net zo goed naast. Doe ik een bakkie en dan moet ik wachten. Dat is het ergste moment van de dag. Verdomd vroeg wakker zijn en dan enkele uren moeten wachten in een vaak koude slaapkamer.

De stress van afsteken heb ik eigenlijk de eerste verkoopdag op het moment dat ik geconfronteerd wordt met flinke potten of pijlen. Dan storm ik het liefste naar buiten om ook iets af te steken. Dat zijn altijd lastige momenten. Vooral de laatste avond voor oudjaarsdag is de spanning te snijden. Ik moet dan echt iets te doen hebben en met iets bezig zijn, anders word het echt lastig om niet snel iets af te steken. Dit jaar valt de 30e op een zondag, dus dat is gunstig. Dan kan ik in de ochtend nog snel een uurtje gaan sporten. Dat biedt de eerste beste afleiding van de dag.

In de ochtend op de 31e heb ik alleen stress als ik aan de late kant ben. Dat gebeurt zelden, nou ja afgelopen jaar dan wel, omdat ik door de wekker heen ben geslapen. De slaapmedicatie werkte ook flink door dus dat was zwaar wakker worden. Het eerste moment van 10:00 uur stijgt de stress wel, dat hangt ook af van de reactie van omwonenden. Na 12:00 uur neemt de stress snel af.

Pff, kan echt niet wachten tot de webshops in de buurt online zijn... Heel oktober nog door tot er wat zekerheid begínt te komen over collecties, acties, prijzen en ik éindelijk realistisch kan gaan puzzelen! En dan mag ik blij zijn als begin november er een paar open gaan; vaak is het wachten tot begin december dat ze allemaal online zijn... Ik haat wachten!

Pff, kan echt niet wachten tot de webshops in de buurt online zijn... Heel oktober nog door tot er wat zekerheid begínt te komen over collecties, acties, prijzen en ik éindelijk realistisch kan gaan puzzelen! En dan mag ik blij zijn als begin november er een paar open gaan; vaak is het wachten tot begin december dat ze allemaal online zijn... Ik haat wachten!

Je hebt het wel flink te pakken dit jaar, hè? :)

helemaal in groningen, vorig jaar duurde het ook lang, en dan vooral wachten op de laatste shops om alles zeker te hebben dat was vorig jaar ook verschrikkelijk

Zelf heb ik er pas echt last van op de dag zelf. Tot die tijd weet ik me goed te vermaken waardoor ik er even niet aan denkt en dus geen stress krijgt. Maar op de dag zelf, gaat er van alles mis. Heel vaak plassen, niet leuk meer. Motivatie om te stoken neemt ineens raar genoeg extreem af. Slaap natuurlijk zeer slecht tot amper. Krijg het altijd koud. En het eerste stukje vuurwerk afsteken is vaak n hel aangezien ik zo gigantisch tril. Maar verder is alles OK. Gelukkig maar.

Vooral de nacht voor oud en nieuw slaap ik slecht , meer omdat ik een nachtritme heb. 10 uur eruit is best vroeg voor mij. Ik ben nu weer aan het trainen en me ritme dik aan het veranderen dus dat komt helemaal goed dit jaar , voor de rest geen stress dat heb ik al genoeg gehad door schulden. Puur genieten , heb ik iets niet .. dan heb ik lekker pech :)

Tja, het begint voor mij nu al echt man. Elke dag spitsen mijn oren zich bij een minimale knal, en dan ga ik snel weer wat videos kijken.
Nu, maar wachten tot die stomme Rubro prijzen eens komen en ik kan los gaan!

Ook op de nacht van 31 december slaap ik slecht. Dan helemaal denken aan al dat mooie vuurwerk, ben vorig jaar rond 3 uur eruit gegaan om even te gluren :p en toen weer snel terug waar mijn maat dacht dat ik gek was. Heheh

Ik heb er weer zin in! ( Zoals altijd :D )

Hier heeft iedereen last van.. Lijstjes controleren in de eeuwigheid, luisteren naar elke knal ookal is het een voetbal die ergens tegen aan schiet!
En natuurlijk de laatste 4 dagen NIET slapen...

Vanaf begin oktober worden mijn ouders en vrienden gek van m'n oneindige gepraat over vuurwerk.
Ik zit non-stop op de site van Loots, want daar ga ik binnenkort heen, als m'n pa een beetje meewerkt.
Ik ben non-stop bezig met m'n lijstjes met bestellingen die over 2 maanden pas geplaatst kunnen worden.
Als ik het in huis heb kan ik er écht niet vanaf blijven.
Kriebels in m'n buik en alles... je kan me autistisch noemen, maar ik kan er niks aan doen. :P
~Flipperkip97

Verdullemes, ik kan de webshops wel online stáren! Elke dag een rondje langs de sites van plaatselijk vwboeren, ook al weet ik dat bij sommigen staat dat 't assortiment pas 1 of 10 of 30 november online komt...

Back
Bovenaan