Kruitinhoud moet juist gecommuniceerd worden!

Bekijk bijlage 48522

Bij deze dealer kwam ik het dus tegen. Nogmaals om aan te geven, dit is toevallig dan vuurwerkmania. Het kan zomaar zijn dat er ook andere importeurs zijn waar dit voorkomt.

Maar dat is dus de eigen website van Vathorst, daar heeft Vuurwerkmania zelf helemaal niets mee van doen. Het is dus niet Vuurwerkmania die "het snel even heeft aangepast" wat sommigen door het plaatsen van die screenshots nu dachten en in dit topic hebben geschreven.

Maar dat is dus de eigen website van Vathorst, daar heeft Vuurwerkmania zelf helemaal niets mee van doen. Het is dus niet Vuurwerkmania die "het snel even heeft aangepast" wat sommigen door het plaatsen van die screenshots nu dachten en in dit topic hebben geschreven.

Ik heb er niet over gezegd dat ze dit snel hebben aangepast? Lees maar wat ik naar vwm heb gestuurd. Mij is het opgevallen dat het daar dus wel bekend is dat er minder grammen in de cakes zitten.

Ik heb er niet over gezegd dat ze dit snel hebben aangepast? Lees maar wat ik naar vwm heb gestuurd. Mij is het opgevallen dat het daar dus wel bekend is dat er minder grammen in de cakes zitten.

Ik schrijf "wat sommigen" en niet "wat jij"... Dus niet jij maar verschillende anderen reageren in dit topic alsof Mania het snel even heeft aangepast n.a.v. dit topic en de berichten die hierin staan. Maar dat is dus de website van Vathorst zelf en heeft Mania helemaal niet kunnen doen.

Ja bij vuurwerk vathorst staat het dus wel juist aangegeven, maar bij de rest wordt de consument ervan overtuigd dat er 6x400gram in zit. Dat is het hele punt, dat het aantal gram bekend is bij vwm, echter wordt er met een ander aantal geadverteerd.

Ja bij vuurwerk vathorst staat het dus wel juist aangegeven, maar bij de rest wordt de consument ervan overtuigd dat er 6x400gram in zit. Dat is het hele punt, dat het aantal gram bekend is bij vwm, echter wordt er met een ander aantal geadverteerd.

Nee, bij Vathorst hebben ze een foutje gemaakt bij het invoeren van het gewicht van de set van 6. Bij de losse en de set van 3 van deze cakes staat op diezelfde website namelijk wel het officieel door Mania aangegeven gewicht... :)

Maar laten we even rustig het antwoord van Mania afwachten. Ik heb trouwens deze set ook gewoon aangeschaft, aangezien de prestaties goed zijn dat staat hier los van.

Ik vraag me eigenlijk af wat de maximale kruitinhoud kan zijn voor 25mm tubes. Katan zegt 25 mm bevat vrijwel nooit meer dan 15 gram per tube. Ook in VWT prijsvraag 2 geeft VWT als richtlijn 13.5 gram per tube. Misschien dat een importeur hier antwoord op kan geven?

maar dat zou betekenen dat 30mm ook nooit 25 gram kan bevatten lijkt mij...

Dit is ook wel een mooie, de Transbomber XXL. Ik wist niet beter dan dat die 7000 gram kruit had. Zo staat het ook hier op VWC en op Vuurwerkbieb.

Kijk ik een video terug in het topic https://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?48421-Transbomber-XXL&highlight=transbomber+xxl en zie ik een opname van de labels. Je raadt het al, iets meer dan 4000 gram :bonk:
Bekijk bijlage 48530

Even voor de zekerheid: dit is dus de "oude" Transbomber XXL uit het winkelassortiment van Vuurwerkdiscount waar vervolgens kennelijk een omlabeling voor is uitgeleverd, de Megastorm, want daar is de video met de getoonde labels van. Dat er geen misverstanden ontstaan en dat men denkt dat het hier om de nieuwe Transbomber Champions Edition gaat die door veel Rubro-winkels de XXL-versie van de Transbomber wordt genoemd...

Weet ik niet dat was de vraag. Als ik namelijk simpel denk 15 in 25 dan zit er in 30mm max 18 gram.

Vandaar de vraag
Door een grotere diameter groeit het oppervlak aanzienlijk.

Oppervlakte = straal x straal x pi (3,14).
Straal is een halve diameter

25mm geeft 1962 mm2 oppervlakte
30mm geeft 2826 mm2 oppervlakte, dat is pak'm beet 50% meer oppervlakte.
Als de compactheid en vulhoogte gelijk blijft, kan er dus 50% meer kruit in.

Dat zou 15 gram in 25mm maken en 22,5 gram in 30mm.
Meestal gaat een deel naar de mine die los ligt, dus 25 gram in 30 mm is noet ondenkbaar

Ja dit klopt, die 25 gram is ook het totale NEM van de hele tube. Dus de stijglading, eventuele mine etc. Met 25 gram in een tube kan je rekenen op 6/7 gram voor de stiiglading en mine/tail en de rest in de bombette. Dan is ie echt royaal gevuld.

De meeste profblokken 100sh 30mm zonder mines en tails hebben vaak 1900/2000 gram NEM.

Even wat niet leven inblazen, want de kruitdampen lijken opgestegen te zijn... als ik het bovenstaande allemaal goed lees, kan bijvoorbeeld ook de Head Hunter van Magnum (en het broertje van Broekhof) ook op de 'lijst van misleidende cakes'?

500gr en 20sh, dat zou betekenen dat er 25gr in deze 25mm tubes moet zitten (wel met mine).

Back
Bovenaan