Kolner Lichter 17-07-2010

Musikliste Kölner Lichter 2010
Moto: "Best of Kölner Lichter"

01 DOM Dicker Pitter
02 Günter Hässy Colonia ab urbe condita
03 Bill Whelan Reel arund the sun
04 Van Halen Intro 1984
05 Van Halen Jump
06 Louis Armstrong What a wonderful world
07 Robbie Wiliams Let me entertain you
08 John Miles Music
09 Edith Piaf Hymne á l'amour
10 Günter Hässy Ouverture Canadienne
11 DOM Dicker Pitter

http://www.koelner-lichter.de/

TomTom informatie
Auenweg / Rheinparkweg

Google Maps link

rsy1iq.jpg

Mooi kaartje 3307.
Maar ik denk niet dat je moet proberen zo dichtbij te komen, je kan beter wat verder weg gaan staan met je auto, des te beter kom je snachts de stad uit.

Hehe, het zal waarschijnlijk niet eens lukken om zo dichtbij te parkeren wanneer je net als ik pas in de avond arriveert. het is ook slechts bedoelt als aanknopingspunt.

Maar goed, over parkeren gesproken. Misschien kunnen we een overzicht maken van parkeer locaties in de omgeving? Mijn ervaring bij het bezoeken van shows in Duitsland is dat er ook vaak verborgen parkeer gelegenheden zijn.

Ja dat is altijd weer afzien of we meteen een pakeer plaats vinden,
of dat we eerst 30 min rond moeten rijden voor dat we een paarkeer plaats hebben gevonden.
We zien het wel nu Zaterdag als we richting Kolner Lichter show gaan :wink:

De Duitse zender WDR Fernsehen zendt a.s. zaterdag van 20.15 - 0.15 uur live vanuit Köln.
Omstreeks 23.30 uur is de vuurwerkshow live te volgen.

Livestream
Ook WDR heeft een livestream waarop je de registratie kunt volgen.
Klik hier voor de stream. Je kunt kiezen uit verschillende afspeelopties.

Bron: website WDR

De Duitse zender WDR Fernsehen zendt a.s. zaterdag van 20.15 - 0.15 uur live vanuit Köln.
Omstreeks 23.30 uur is de vuurwerkshow live te volgen.

Livestream
Ook WDR heeft een livestream waarop je de registratie kunt volgen.
Klik hier voor de stream. Je kunt kiezen uit verschillende afspeelopties.

Bron: website WDR

De live tv show van het Kolner festival is nu reeds te volgen via de tv zender WDR. Show volgt natuurlijk later op de avond, hopelijk fatsoenlijk in beeld gebracht...

Zo weer thuis.Was eigenlijk helemaal niet de bedoeling om hier heen te gaan.Verveelde me en bedacht rond 19.00uur om toch hier heen te gaan.Wat mensen gebeld en er gingen er 2 mee.19.45uur weg gereden en waren en rond 21.45uur.Ideaal geregeld qua parkeren,midden in het centrum voor 5 euro.Heb een leuke show gezien,hoop afwisseling en leuke bommen.Finale had wel wat uitbundiger gemogen,maar dat mog de pret niet drukken.Mooie avond gehad en was de 500km wel waard :D

Ik vond het vuurwerk minder dan andere edities die ik heb gezien. Dit was mijn vierde keer maar had niet het idee dat dit een 10-jarig jubileum was.
Ik vond het bij vlagen gewoon slecht... en kaal.. weinig vuurwerk. Soms leek het wel een blokken parade met af en toe een bommetje er boven.

Die finale was erg kort en te weinig spektakel er kwam dan ook geen applaus van het publiek. Iedereen had een beetje het idee van "was dit het nou??".
Misschien is show op muziek gewoon niets voor mij... er zijn betere duitse shows!

Ik heb het vuurwerk eens lekker op tv bekeken.
Echt een muziek synchroon vuurwerk kon ik het niet noemen.
Wat me tijdens de show opviel is dat op de linkerpost vuurwerk is blijven staan.
Dit werd aan het eind van de uitzending ook bevestigd door de eindverantwoordelijke van het vuurwerk.
De finale vond ik persoonlijk zeer slecht waar ik ook de 200 mm THOR meerslag bom in miste.
Tevens werden er veel te veel flowerbeds geschoten het leek wel schoonmaken van de bunkers.
Wat mij opviel in het filmpje van de opbouw is dat het vuurwerk in het ruim van een schip stond.
Wel lekker makkelijk maar des te gevaarlijker, kan me nl een ongeluk herinnneren in Austalie waar dat juist misging en zelf doden aan boord zijn gevallen van een bekende vuurwerkfamilie.
Wat er nl gebeurt is dat de warmte tijdens het schieten in het ruim blijft hangen en deze is zo warm dat er spontane ontbranding veroorzaakt kan worden en de hele boel in een keer gaat.
Al in al een matig vuurwerk vuurwerk voor een 10 jarig bestaan.

Zo ook weer terug, was de eerste keer Keulen en gelijk ook de laatste keer. Wat een slechte show, heb paar leuke bommen gezien en dat was gelijk ook het hoogtepunt van de show. Had hier veel meer van verwacht.

The Best Off...............
is voor mij................

THE LAST OFF...............RUCK show

In vergelijk met Bonn en andere shows dit jaar van WECO, het was net of de bommen op waren....het leek wel een blokken demo.
Ik heb wel een leuke dag gehad maar niet dankzij het weergaloze vuurwerk...tsssss!

manne bedankt voor de leuke dag..!!

Harm

Laatst bewerkt:
Ik heb een stukje van de show op de TV gezien via WDR. Ik heb gekeken vanaf 23:35 tot het einde, ca. 0:00 uur. Ik had me niet ingelezen, dus ik had er ook totaal geen verwachtingspatroon bij. Maar ik heb me zeer zeker vermaakt voor de buis! De muziek was afwisselend; soms goed, de andere keer mager. Maar het vuurwerk was ook zeer divers van wat ik ervan heb gezien. Toffe rode girondola's, mooie steppers, parachuutjes, tourbillions...nee, mij hoor je niet klagen :) Of het het waard zou zijn geweest om er een eind voor te rijden weet ik niet. Maar zo voor de buis heb ik genoten van show, waar ik zeker wel interessante bommen voorbij zag komen. Veel blokken heb ik niet kunnen ontdekken, maar ik heb ook slechts een half uurtje gekeken.

Ook ik ben naar Keulen afgereisd. Om 17:30 was ik op de locatie, en dan maar wachten tot het grote moment. Het bleef maar vollopen met mensen als één groot mierennest. Toch wel indrukwekkend om dat te zien vanaf een afstand. Ik meen begrepen te hebben dat er op een moment wel 500.000 (1/2 miljoen) mensen aan de rivier de Rhein stonden. Om 22:30 was er een gezamenlijk moment waarop al die mensen met zijn allen tegelijk sterretjes aan staken. Een machtig gezicht om 500.000 sterretjes te zien branden tussen de aangeschoten menigte met eten en glazen bier in hun hand. Uiteraard zijn die sterretjes een keer uitgebrand, en tja waar laat je dan zoiets? Een massale rode gloed van afkoelende sterretjes viel naar de grond. Op zich niet iets wat een veilig gevoel heeft gegeven. Terwijl werd er tijdens dat moment de 1e show van Weco afgeschoten. Wel een hoop mooie kleuren, maar showtechnisch niet echt sterk over nagedacht. Na de 1e show ben ik terug gegaan naar de auto om weer terug te keren naar huis. Waarom ik niet gewacht heb op de 2e show? Als het voorgerecht in een restaurant me niet smaakt, hoef ik ook niet veel te verwachten van het hoofdgerecht. Ik ga er van uit dat het niet de show is geworden, waar Weco zelf op hoopte.

Maar het was niet allemaal zo slecht. Zo was er was voldoende drank en eten, want dat kunnen ze ook. Ik geloof ook dat de massale menigte het naar hun zin hadden. Zelf heb ik wat souvenirs gekocht bij de Weco-stand. Volgend jaar nog maar eens kijken en hopen dat ze dan terugkomen met een overweldigende show.

Back
Bovenaan