Kolner Lichter 17-07-2010

Waardeloze show van Weco.
Belachelijk wat ze hier als 10 jarig jubileum hebben geschoten.
Mischien de bestellijsten verkeerd ingevuld en bommen en blokken door elkaar gehaald?
Zaten een paar leuke stukjes bij maar volgens mij gaan er in nijmegen met de vierdaagse nog meer bommetjes de lucht in.
Zeker vergeleken met andere jaren was dit 10x niks.
Gelukkig zijn we niet alleen voor t vuurwerk naar Keulen gegaan maar ook voor de gezelligheid, en die was er vollop.
Iedereen bedankt voor de leuke dag, en volgend jaar maar weer proberen en hopen op een betere show!

Ik heb de show gezien op TV, eindelijk werd deze show eens goed in beeld gebracht, maar de show zelf was rond uit ruk. Ik ben blij niet gegaan te zijn, wat een blokken parade was dat zo bij tijd en wijlen. Ook vond ik dat het niet echt lekker liep. En zaten er her en der toch wel wat gaten in de show.

Heb weinig toe te voegen aan de reacties hierboven, vond het zwaar tegenvallen.

Hoop bombarie van te voren, 10 jaar, best of, mooiste thema's van de laatste 10 shows etc.

Ik vond het echt een aanfluiting, leek wel een blokkenshow, muziek stukken waar de lucht helemaal vol gepompt moet worden en er vervolgens niks geschoten word, vuurwerk liep vaak niet gelijk met de muziek, af en toe eens een grote bom erboven, en dan ineens voor de ''finale'' de lucht helemaal volpompen....

Nee, Weco kan veel beter, als ik dit met Bonn vergelijk vind ik Bonn gewoon 10x zo goed als dit gebeuren, voor mij in ieder geval de laatste keer dat ik naar Koln lichter geweest ben.

Al met al wel een leuke dag gehad, hoop gelachen, en goed gegeten, was top mannen, hopsa!

De enorme hoeveelheid van effecten op laag niveau viel mij ook op. Normaal worden blokken bij dat soort shows gebruik om de shells daarboven te ondersteunen, nu was het eerder andersom. De shells zelf waren wel van goede kwaliteit, zaten zo nu en dan mooie bommen tussen. Ook hier en daar leuke beelden.

Nou is het goed of slecht vinden van deze show zo ontzettend relatief. Ik heb eerdere jaren van deze shows niet meegemaakt en ik had niet eens meegekregen dat het een speciale editie was, dus bepaalde verwachtingen waren er niet bij mij. Het enige jammeren is dat ik door het gebruik van voornamelijk blokken ik de show niet volledig heb mee kunnen krijgen omdat ik daarvoor op een ongunstige locatie stond.

Dus, al met al, het was leuk om te zien, maar ik kan niet zeggen dat het overweldigend was, of gigantisch ruk. Daarvoor heb ik te weinig meegekregen.

De kleine pre-show vooraf viel mij trouwens heel erg mee. Hij zou zo door kunnen gaan als een prof showtje tijdens Koninginnedag. Had daarvan in eerste instantie verwacht dat het niet zou voorstellen.

Ik heb de hoofdshow gefilmd. Tussen nu en vanavond dump ik 'm wel online.

Gister ook in Köln geweest, voor mij maar kleine 3 kwartier rijden:)

Smiddag's lekker wat gedronken en erna lekker gegeten met de groep en toen op naar de Rhein daar in de tussentijd wat liggen ouwehoe ren. Toen begon de 1e show of show eerder blokken parade heb wel 10+ keer het blok Fantasia zien voorbij komen:rolleyes: nouja dacht dat het te maken had met de afstand vanwege dat er ook boten langs kwamen op korte afstand.
3 kwartier later begon de echte show naar mijn mening ging er al iets mis in het begin met name toen ze begonnen af te tellen vertrokken bij de 5e of 6e seconde al 2 salutes en wat mines.
Toen heel veel singleshots en candles die ook niet altijd mooi tegelijk gingen naar mijn mening liep het vuurwerk ook niet synchroon met de muziek en dat is wel jammer, want dat kan Weco zeker wel.
Maar ook hoe meerdere al zeggen veel te weinig bommen, en als ze die al schoten dan schoten ze bijna karton weg van 1 kleur/effect, af en toe wat leuke europese bommetjes van Igual en Ipon/Pagano.
En de finale was ook zeer zwak de 200mm THOR studata met salutes was dan wel leuk.
Maargoed zoals gezegd was de show een afknapper Weco kan veel beter, maargoed zelfs de beste maken soms een fout toch?:)

Enkel terug naar huis was me toch een ramp, parkeren in de parkeergarage onder Dom was in eerste instantie een heel goed plan, maar terug naar huis bleek dit een verkeerde beslissing te zijn alhoewel ik al een uur had gewacht met wegrijden kwam ik alsnog in de drukte terecht en heb zowat een uur stapvoets door het centrum van Köln liggen rijden:sad:

Al bij al heb ik toch gister een leuke en gezellige dag gehad, en wil iedereen daar ook nog voor bedanken.

Zelf zal ik er volgend jaar wel weer bij zijn, en dan hoop ik dat Weco het goedmacht:thumbsup:

Dit jaar was IDD mager, Hopen dat het Annakirmesvuurwerk maar niet achteruitgaat T.o.v vorug jaar:)

Volgend jaar moet de top show gaan worden tot nu toe volgens mij.
De 11e editie, voor velen is dat gewoon een getal maar voor alle mensen in keulen is dat magisch, dan begint daar het carnavalsseizoen.
Als de show dan het zelfde wordt als de opening van het carnavals seizoen op de Heumarkt moet het een geweldige show gaan worden.
Hij zou ook iets temaken met de 11 dus carnaval.
Hopen dat mijn theorie gaat kloppen.:D

groeten, jordy

Back
Bovenaan