(Kleine) Singleshots per 2018 eruit.

Ondanks dat de items niet meer verkocht worden is het niet bij wet verboden en is het een afspraak tussen importeurs,

Nieuw voer voor handelaren haha

Precies dat ja! Is iets (nog) niet verboden, ga je er vervolgens gewoon aan mee werken door de anti-lobby tegemoet te komen!

En maar janken straks als het te laat is en GroenLinks/CU/SGP/50plus/PVdD een grote partij meekrijgen en in de kamer de trekker overhalen in de zin van een totaalverbod op consumentenvuurwerk.

Bovendien zullen straks die figuren van een de Faber/Broertjes/Bonte weer opduiken! :angry:

Veel mensen geloven het niet, maar gezien het gemak waarmee de 18.00 uur regel er doorheen kwam ben ik ervan overtuigd dat het in ieder geval een keer verboden gaat worden, op welke termijn vindt ik lastig te voorspellen.

Vandaar dat ik er nog goed van geniet nu! :D

Idd erg zonde, dit jaar zcker nog ff een paar boxen inslaan, maar voor die gene die het kunnen opbrengen om naar duitsland kunnen rijden daar zijn ze nog wel verkrijgbaar:) wel es waar in een kleinere variant, die worden daar in pakjes van 10 verkocht voor 2/3euro ofzo weet de prijs niet meer precies en heb ze vorig jaar gehad en de knal is net zo hard als de gene die je in NL kan kopen.

Idd erg zonde, dit jaar zcker nog ff een paar boxen inslaan, maar voor die gene die het kunnen opbrengen om naar duitsland kunnen rijden daar zijn ze nog wel verkrijgbaar:) wel es waar in een kleinere variant, die worden daar in pakjes van 10 verkocht voor 2/3euro ofzo weet de prijs niet meer precies en heb ze vorig jaar gehad en de knal is net zo hard als de gene die je in NL kan kopen.

Weco flash bang is 2.99 per 10. Is duurder dan in nl, maar je moet wat. dit jaar haal ik er minstens 500 in nl nu het nog kan

Dit, ja dit gaat extreem veel meer illegale handel opleveren. De romeinse kaarsen en babypijltjes waren wel dingen om er altijd bij te voor de jeugd maar weinig mensen halen ze speciaal illegaal om ze nog te hebben. Maar singleshots behoeden veel jongeren er van om nitraten te kopen omdat veel singleshots toch nog best een goede knal geven. Dus als je die gaat verbieden gaat die groep die op het randje zat en die vooral goed wil knallen over op illegaal. Wanneer halen die wegkijkers nou eens hun kop uit het zand en gaan ze logisch denken wat de gevolgen zouden kunnen zijn van deze idiote daad?

Weco flash bang is 2.99 per 10. Is duurder dan in nl, maar je moet wat. dit jaar haal ik er minstens 500 in nl nu het nog kan

Ja klopt die idd, ze zijn idd duurder als in NL, maar na het verbieden van de NL singleshots ben ik toch wel weer blij met die duitsers:p

Wat ik begreep is dat tijdens de onderhandelingen de compound moest worden toegestaan wanneer de Thunderking eruit ging. Een begrijpelijke eis vanuit de importeurs en de detailhandel gezien. Voor de consument is het echter een ander verhaal.

Ik had het persoonlijk gewaardeerd als wij in plaats van Thunderkings bijv. flashknallers tot 0,5 gram kruit mochten verkopen. Helaas is de waarheid anders en moeten wij het doen met XXL Thunderkings de komende jaren.

Bpn is er niet voor de liefhebbers maar voor de branche. De branche vind de verkoop van de cakeboxen natuurlijk prima, helemaal in compound vorm. Die thunderkings boeit ze minder.

Je hebt helemaal gelijk Nederlandsvuurwerk, zeker gezien het feit dat ze nu voor 20/25mm compound bijna hetzelfde vragen als 30mm bakken.

Volgens mij is er over dit onderwerp nog niets helemaal zeker. Binnen de BPN is er iig het voorstel om de kleine single shots (de actieknallers) in de ban te gaan doen. Dit is echter nog een voorstel binnen de BPN. Daarbij zit de overheid hier ook niet echt op te wachten denk ik, maar goed...de tijd zal het uitwijzen....

Volgens mij is er over dit onderwerp nog niets helemaal zeker. Binnen de BPN is er iig het voorstel om de kleine single shots (de actieknallers) in de ban te gaan doen. Dit is echter nog een voorstel binnen de BPN. Daarbij zit de overheid hier ook niet echt op te wachten denk ik, maar goed...de tijd zal het uitwijzen....

Wat ik vorige week van leo groeneveld had begrepen tijdens een importeurdemo is dat ze er definitief uitgaan in 2018

Je hebt helemaal gelijk Nederlandsvuurwerk, zeker gezien het feit dat ze nu voor 20/25mm compound bijna hetzelfde vragen als 30mm bakken.

Compound is duurder om te maken.
De producten moeten sowieso 2 keer gekeurd worden (2 x ook CE), er moet een plaat onder en het moet doorverbonden worden en elke verbinding moet afgeplakt worden. De Chinezen gaan dat echt niet uit eigen zak betalen en ik heb het vermoeden dat ook de importeur dit niet gaat betalen :bonk:

Het is jammer dat ze eruit gaan een hoop lol van gehad, maar het is wel vuurwerk wat een hoop slachtoffers maakt! Hoop dat ze nu met de grotere singelshots de prijs hoog houden, maar er wel goede kwaliteit tegen over zetten!

Die zijn er niet nederlandsvuurwerk.....het jaar dat de fluitpijlen eruit gingen was er slechts 1 slachtoffer (is er alsnog 1 teveel btw).

Dat wordt een stuk of 1000 singleshots voor mij inslaan en daarna koop ik ze wel in Duitsland zoals ik nu al doe met de babypijlen en de Romeinse Kaarsen waarvan ik beide ook nog een grote Nederlandse voorraad van heb. Mijn mening is dat dit was te verwachten de bulksingleshots zijn namelijk zo goedkoop en zitten met zoveel in een pak dat, ze na een tijd gaan vervelen men gaat ze gooien/ scheef schieten enzovoort. Heb dit allemaal zien gebeuren vorig Oud&Nieuw en deed het zelf ook op een groot open grasveld waar het veilig kan.

Maar 2 jochies gooide met singleshots en die knalde dus een meter van mij en een vriend af met als resultaat dat ik de rest van de dag een piep in me oor had. Dat was kut maar het had veel erger kunnen aflopen. Dat is ook de reden dat ik het besluit enigszins begrijp, maar wat mijn echt boos maak is dat de importeurs het zelf veroorzaakt hebben, zei verkochten ze voor bijna niks in bulk waardoor dit alles is gebeurd. Het draait uiteraard allemaal om waarmee ze het meeste geld kunnen verdienen en dat zijn cakes en cakeboxen iets wat ik veelal te duur vind en wat ik grotendeels in Duitsland koop waar de prijzen veel beter zijn voor een bulkstoker als mezelf.
Als laatste met een ban op de verkoop van singleshots los je niks op, want jongeren en veel medefanaten willen gewoon lekker knallen en als dat niet legaal kan dan maar illegaal.
Want met die max van 2,5 gram buskruit in rotjes kun je niet extreem veel mee en die xxl illegale look rotjes zijn ook nog eens extreem duur voor een beetje buskruit en een kilo aan kleistoppen.

Dus de illegale handel gaat extreem groeien en wordt ook extreem lucratief en met de open grenzen ook niet te stoppen voor de politie hoe hard zei ook hun best doen. Dat alles lijdt tot een verbod dat is zeker, binnen een jaar of 5 schat ik. Alleen dat lost het probleem natuurlijk ook niet op want men kan vuurwerk ook over de grens halen en stoken met Oud&Nieuw want er zijn nooit genoeg agenten om miljoenen Nederlanders op heterdaad te betrappen met het afsteken van het Duivelse Vuurwerk.

Waarom, ooh waarom kijkt men niet naar omliggende landen waar men betere grondknallers heeft en betere knalcakes voor normale prijzen, en dan bedoel ik niet cat 3 knallers maar de Cat 2 6 grams buskruit en 0,5 grams flash knallers die alle echt niet verkeerd knallen. En de knalcakes zonder sterren of met ti-effect die men kan vinden in België en Duitsland. Met dat soort producten kun je al behoorlijk veel mensen tevreden maken met wat ze legaal kunnen kopen.

Behalve dan diegene die alsmaar harder willen, die kunnen gelukkig naar Oost-Europa voor het echte spul, waar men er niet moeilijk over doet en men het juist raar vindt dat wij legaal wiet mogen hebben maar hun vuurwerk hier zwaar illegaal is terwijl het maar onschuldig vuurwerk is.
Dus Vuurwerkhaters van Nederland je houdt ons nooit tegen eenmaal een pyro altijd een pyro. Een verbod maakt het alleen maar erger, wees daar bewust van en wil je de problemen echt aanpakken dan moet je Oost-Europa zover krijgen om beter te controleren op de verkoop van zwaar vuurwerk aan consumenten maar jammer voor jullie hebben ze daar gewoon schijt aan en wel betere dingen te doen en jullie ook toch Bonte en Co.

Back
Bovenaan