(Kleine) Singleshots per 2018 eruit.

Dit is weer een stap dichterbij het einde! Voor 2020 voorspel ik het einde van onze passie!

En we blijven het maar accepteren, we blijven maar niks doen...Gewoon onacceptabel dit!

En dat baseer jij op?
Er mag namelijk wettelijk maar 2gr inzitten en als er iets gecontroleerd word is het dit soort vuurwerk!!!

Ik denk dat hij doelt op totaal gewicht.
In Duitsland slechts 1.7gr
0.3 gr lift 0.4gr tail/comet (+fuse)
1gr flash.
In nl is dit vaak het zelfde en kom je met 2.7 a 3 gram totaal gewicht.
Met een kleine 2gr burst en rest voor tail lift mine enzv.

Laatst bewerkt:
Inderdaad ik baseer het op het totale kruitgewicht maar wat Rijswijk1968 al zegt, kruitgewicht betekent soms niet alles maar vaak wel.

De Meeste van ons zagen dit al aankomen ik ook, afgelopen oud en nieuw nog een singleshot afgegaan 2 meter naast me oor omdat er mee gegooid werd gevolg een extreme piep in me oor die gelukkig weg is gegaan. Dit alles omdat de jeugd en ik ook gewoon willen knallen en dat is niet mogelijk in ons kikkerlandje behalve dan de singleshots die dan gewoon als nitraten worden gegooid of op de kop worden aangestoken enz. Ik ben dan wel zo eerlijk om te zeggen dat ik me zelf ook niet altijd aan de regels houd ik leg de singleshots ook wel eens op z,n kop maar hou er wel altijd rekening mee of er andere mensen in de buurt zijn maar dat doet natuurlijk niet iedereen.

Voor de rest ben ik zelf gewoon een knalliefhebber en heb ik vrijwel niks met sier dus zijn dit soort verboden gewoon slechts nieuws voor mij en iedereen die van vuurwerk houdt want dit stopt natuurlijk niet hierbij. Ook al op dit moment is het nog geen zekerheid dat de singleshots eruit gaan maar daar ga ik wel al vanuit. Ik zie zelf een toekomst met alleen nog maar 500 grams cakes en cakeboxen die dan alleen nog maar rond middernacht mogen worden afgestoken.

En dit alles omdat Nederlanders oud en nieuw eigenlijk zien als een uitlaatklep om lekker hun frustraties eruit te feesten zonder te worden gecontroleerd door wie dan ook. Bij mij in de buurt bijvoorbeeld zie je overal vuurtjes met feestende mensen die ook nog eens aan de drank zijn en vaak ook harde muziek draaien die tot in de late uurtjes doorgaan. De politie zie je hier op oudejaarsdag niet, ja op de hoofdwegen en in het centrum zie je ze maar er zijn gewoon niet genoeg agenten om overal te controleren, en dat is niet erg want het is maar 1 dag in het jaar dat iedereen en werkelijk iedereen hier schijt aan de regels heeft en gewoon een gezellig straatfeest viert met of zonder vuurwerk en dat kan geen overheid of vuurwerkbranche verbieden. Dus waar hebben we het over mensen, in een wereld vol oorlog en ellende zeurt de media en andere in ons land de laatste paar maanden van het jaar over wat vuurwerk. Als ze daar al over zeuren, hoe goed hebben wij het dan wel niet in ons land.

Plus in landen om ons heen valt er genoeg leuk vuurwerk te halen en door de open grenzen kun je dat gewoon kopen en naar huis meenemen want de grenzen kunnen ze simpelweg gewoon niet dichtgooien dus eigenlijk helpen ze met een eventueel singleshotverbod en verder vuurwerkverbod alleen maar de vuurwerkwinkels in het buitenland en de illegale handel die de komende jaren alleen maar groter wordt dus het maakt uiteindelijk helemaal niks uit en ik en vele andere stoken gewoon lekker door.

Ondanks dat ik deze niet meer zo fanatiek afsteek als 10 jaar geleden vind ik ze wel bij O&N horen. Ik heb gelukkig nog wel een schoenendoosje vol. Elk jaar zal deze minder vol worden tot deze uiteindelijk leeg is. Zal over een paar jaar de lege schoenendoos symbolisch staan voor de afschaffing van dit soort klein vuurwerk?

Is dit topic nog steeds up to date. gaan ze er in 2018 er definitief uit?

Katan heeft dit jaar zelfs nog weer nieuwe laten maken. Waarom iets nieuws maken als het er toch uit gaat?

Volgens mij zijn die met het nieuwe label voorzien met zowel een Nederlands als Duits opschrift zodat ze makkelijker in Duitsland verkocht kunnen worden.

Is dit topic nog steeds up to date. gaan ze er in 2018 er definitief uit?

Katan heeft dit jaar zelfs nog weer nieuwe laten maken. Waarom iets nieuws maken als het er toch uit gaat?

Rubro heeft ze ook nog laten produceren dit jaar, daar het volgens mij nog helemaal niet zeker of definitief is. Het is geloof ik ook meer een afspraak/voorstel van bepaalde importeurs om dit te doen en niet wettelijk bepaald.

Het is ook echt weer een gefaalde poging om hun eigen hachje te redden en uiteindelijk juist het tegenovergestelde effect bereikt.

Laten we hopen dat ze nog even blijven maar heb er een hard hoofd in. Tis al snel te!! hier in Holland.
Hamsteren!!!!:D

ondanks dat ik ze al een jaar of 3/4 niet meer koop zou ik het wel jammer vinden.
Ik weet nog goed dat ik er ooit 12 had, 2 doosjes van 6 en dat ik een hele dag planning had gemaakt waarop ik ze aanstak. een aantal jaar later had ik er over de 250 van 5 verschillende winkels.
Dat waren nog eens tijden, ik mis de 10:00 traditie.

bij de demo van woensdag bij lesli vuurwerk is hier ook nog even over gesproken.
deze gaan er definitief uit. dus dit jaar voor het laatst.
of ze de oude voorraad nog mogen verkopen in 2018 weet ik niet,maar ga er maar niet van uit.

Wel komt er een grotere Singleshot voor terug,alleen is dit sier.

bij de demo van woensdag bij lesli vuurwerk is hier ook nog even over gesproken.
deze gaan er definitief uit. dus dit jaar voor het laatst.
of ze de oude voorraad nog mogen verkopen in 2018 weet ik niet,maar ga er maar niet van uit.

Wel komt er een grotere Singleshot voor terug,alleen is dit sier.

Laat dit niet waar zijn...:cry:

Is helaas toch echt zo....

We zeggen tegen de anti-lobby we komen jullie tegemoet door overlastgevende producten in de ban te doen bla bla bla..... :bonk:

Maar geef ze 1 vinger en ze pakken je hele hand....

Zo zie je maar: eerste de Romeinse kaarsen (waar ik weinig mee had) daarna babypijltjes (waren voor tussendoor wel leuk) en vervolgens de single shots wat voor een budget-stoker toch een belangrijk onderdeel van de collectie is. Hierdoor gaan tevens alleen maar meer illegale nitraten/vlinders afgestoken worden.

Met deze belachelijke houding van de vuurwerkbranche gok ik dat de vuurwerktraditie het met 5-10 jaar toch echt verleden tijd is. De branche geeft gewoon te weinig tegengas. Dat is toch echt hoe ik het zie.

Ontopic: Ik heb gelukkig al vele bulkpacks voor de komende jaren ingeslagen! :D

Sorry voor het gefrustreerde verhaal, maar dit is toch echt hoe ik er over denk

Is helaas toch echt zo....

We zeggen tegen de anti-lobby we komen jullie tegemoet door overlastgevende producten in de ban te doen bla bla bla..... :bonk:

Maar geef ze 1 vinger en ze pakken je hele hand....

Zo zie je maar: eerste de Romeinse kaarsen (waar ik weinig mee had) daarna babypijltjes (waren voor tussendoor wel leuk) en vervolgens de single shots wat voor een budget-stoker toch een belangrijk onderdeel van de collectie is. Hierdoor gaan tevens alleen maar meer illegale nitraten/vlinders afgestoken worden.

Met deze belachelijke houding van de vuurwerkbranche gok ik dat de vuurwerktraditie het met 5-10 jaar toch echt verleden tijd is. De branche geeft gewoon te weinig tegengas. Dat is toch echt hoe ik het zie.

Ontopic: Ik heb gelukkig al vele bulkpacks voor de komende jaren ingeslagen! :D

Sorry voor het gefrustreerde verhaal, maar dit is toch echt hoe ik er over denk
Voledig mee eens. Hier had je als branche één blok kunnen, en moeten vormen

Ben niet de enige die er zo over denkt dan gelukkig! Sommigen hier vinden het nog een goede zet van de branche ook. Ik respecteer een ieder zijn mening en er was ook veel jeugd die er mee zat te kl*ten dat geef ik toe maar het gaat me meer om het feit dat je straks geen enkel stuk vuurwerk over gaat houden.

Laatst bewerkt:
Ze hebben het er zelf naargemaakt door dubieuze kwaliteit op de markt te zetten en ze daardoor heel goedkoop te maken. Dan gaan mensen ermee rotzooien. geld ook voor de babypijltjes en romeinse kaarsen waarbij de babypijlen ik nog wel begrip heb omdat dit sowieso omvoorspelbare items waren.

Verder is het gewoon flauwekul van de bovenste plank om iers te verbieden als een kleine groep ergens niet normaal mee kan omgaan. Maar er is nog hoop voor de liefhebber!! Ondanks dat de items niet meer verkocht worden is het niet bij wet verboden en is het een afspraak tussen importeurs, dus sla je slag in belgie of duitsland en koop ze daar alsnog legaal.

Nieuw voer voor handelaren haha

Back
Bovenaan