Jij gaat door voor de koelkast!
In de koelkast zit vaak lekker eten en drinken dus wie weet...

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Jij gaat door voor de koelkast!
Ondanks dat ik het jammer vind en het zeer betuttelend is, denk ik dat het aantal slachtoffers (in verhouding!!) best wel hoog kan zijn. Ik weet dat het geen populaire mening is, maar als ik zie wat die jochies hier in de omgeving doen met die dingen...
Of dit dan de oplossing is valt te betwijfelen. Enerzijds zal de markt verschuiven, en zal de kick uit ander vuurwerk moeten komen. Anderzijds zal een groot deel van de 'kids' dat bereik niet hebben en werkelijk veiliger moeten afsteken.
Voor mij persoonlijk maakt het niet veel uit, ik kan ze wel missen.
In de koelkast zit vaak lekker eten en drinken dus wie weet...![]()
Ik begrijp de gedachtegang er achter wel. Door dit soort producten uit de handel te halen maakt de BPN het verschil tussen legaal en illegaal groter. Of de handel in illegaal nu wel of niet toeneemt, of dat er meer of minder letsel gaat komen is minder relevant.
Oorzaak letsel illegaal = probleem voor de overheid.
Oorzaak letsel legaal = probleem van de sector.
uiteindelijk verwacht ik dat er inderdaad enkel 500g blokjes en boxen overblijven.
Maar goed dat is puur mijn persoonlijke idee.
Moraal van mijn epos hierboven: als Overheid dien je een midden te vinden tussen veiligheid van de consument met vuurwerk en het tegengaan van illegale markten om escalaties en excessen in misbruik van (te) zwaar vuurwerk te voorkomen. Stug vasthouden aan achterhaald en betuttelend vuurwerkbeleid werkt averechts.
Dit zien wij al jaren en zal door het verbieden van de legale singleshots in stand worden gehouden of zelfs toenemen.
Genoeg freakacties waarbij je singleshots voor een prikkie kunt krijgen gelukkig.
Weer een leuk stuk vuurwerk wat het veld gaat ruimen....
Ik kan het deels begrijpen, omdat net als met romeinse kaarsen het geval was, de singleshots gebruikt worden op een manier waar ze niet voor bedoeld zijn. Jammer dat de goeden dan wederom onder de kwaden moeten leiden.
Laat er dan op zijn minst goede en ook redelijk betaalbare buskruitknallers voor terugkomen, maar dat zal wel ijdele hoop zijn.
Het wordt in elk geval singleshots hamsteren.....![]()
De Colpo Thunder van Vuurwerkmania kan ik je aanraden! Wat een toppers soow.