King of town

Vandaag van Plaggenmarsch begrepen dat deze nog dobbert en 20/21 december in de haven aankomt. Gaat waarschijnlijk dus niet geschoten worden op hun demo 20 december.

Dummy hiervan gezien. Zijn allemaal 30mm blokjes. Mocht hier nou een kooi om zitten wat zou inhouden dat de burst ook goed is dan kan het nog best wel wat zijn.

Dummy hiervan gezien. Zijn allemaal 30mm blokjes. Mocht hier nou een kooi om zitten wat zou inhouden dat de burst ook goed is dan kan het nog best wel wat zijn.

Moet zeggen dat boxen van zulk formaat nooit in een kooi zitten. Maar voor zo'n prijs mag je wel anders verwachten :p

Heel kritische noot misschien hoor, maar...
Compound mag toch max 2KG kruit bevatten? Hoe kan dit dan door de keuring komen?

Hmm, op de doos staat 1/3/6. Dat betekend 3 compounds van 6 cakes? En dus helemaal geen 9 kilo kruit maar 6 kilo (2000 gram per compound).. Ik wordt wantrouwig

Met 3 man ophalen in 3 verschillende auto's en opslaan in 3 verschillende huizen :bonk: En aangezien het 3 compounds zijn zal 9 kilo kruit ook niet kunnen. Offf cafferata heeft iets heel slims bedacht

Met 3 man ophalen in 3 verschillende auto's en opslaan in 3 verschillende huizen :bonk: En aangezien het 3 compounds zijn zal 9 kilo kruit ook niet kunnen. Offf cafferata heeft iets heel slims bedacht

Als ik de afbeelding zie en de tekst (zelf volgorde bepalen) denk ik nog eerder dat het helemaal geen compound is, maar 18 cakes die je in je eigen volgorde kan zetten. In de folder staat dat CC logo wel op de doos maar niet apart erbij vermeld. Bij de andere boxen wel.

De opzet van zon box is wel leuk. 30mm 450shots. alleen het slaat idd negens op dat het maar gewoon wat willekeurige potjes in een grote doos zijn. Als er mooie opbouwende salvo’s in zaten en een mooie finale was het beter geweest. Ook de winkelprijs van 600 is veel te duur. Ik las dat die wel verkrijgbaar was voor 250 dat is nog wel te doen.

Off-topic: weet iemand een andere grote 30mm i-shape box met leuke salvo’s en goede eind finale? Ik zag de 1.2 giga compound van vw-mania die zag er heel goed uit alleen niet verkrijgbaar helaas. Dan nog de Sodom en Gomorra of de Tournament box van geisha die zijn dan wel weer 25mm en niet max gevuld. The sensation valt helemaal af met de prut boeketten.

De opzet van zon box is wel leuk. 30mm 450shots. alleen het slaat idd negens op dat het maar gewoon wat willekeurige potjes in een grote doos zijn. Als er mooie opbouwende salvo’s in zaten en een mooie finale was het beter geweest. Ook de winkelprijs van 600 is veel te duur. Ik las dat die wel verkrijgbaar was voor 250 dat is nog wel te doen.

Off-topic: weet iemand een andere grote 30mm i-shape box met leuke salvo’s en goede eind finale? Ik zag de 1.2 giga compound van vw-mania die zag er heel goed uit alleen niet verkrijgbaar helaas. Dan nog de Sodom en Gomorra of de Tournament box van geisha die zijn dan wel weer 25mm en niet max gevuld. The sensation valt helemaal af met de prut boeketten.

Je zou de Atmosphere van Broekhoff kunnen proberen. 10 x 500 gram met 30mm, I-shape. Veelal in salvo's met dikke finale. Ik heb lang getwijfeld maar hem toch niet genomen.

Kan iemand mij in dummytaal uitleggen hoe ik een box als deze voor me moet zien? Ik heb met boxen van deze grootte geen ervaring en kan dus niet direct begrijpen hoe dit werkt.

Er staat 1x aansteken, eigen volgorde, 3 compounds, doorlussen enz.

Concreet is mijn vraag dus eigenlijk, stel je koopt deze box, wat moet er dan gebeuren om hem als een geheel de lucht in te krijgen?

Het is niet helemaal duidelijk hoe of wat met deze box.

1x aansteken gaat sowieso niet dus je moet echt zelf nog wat gaan doen.

Stel het zijn losse cakes, dan ben je wel een avondje zoet met het zelf doorverbinden hiervan.

Als het 3 losse compounds zijn, dan zit elke compound op een plaat gelijmd dus is makkelijk als zodanig te herkennen. Dan zou je dus deze 3 aan elkaar moeten maken (lont verbinden) om er 1 show van de maken met 1x aansteken.

Ik verwacht dat dit pakket bestaat uit 3 verschillende compound delen die per deel al met elkaar verbonden zijn. Wat hun bedoelen met een eigen opbouw van de show is denk ik dat je de 3 delen zelf in een volgorde kan zetten. Deze zullen dan 1) nog met een normale lont- reservelont verbonden moeten worden of 2) elkaar ontsteken zoals bij het systeem wat Rubro ook gebruikt met een bundeltje lonten (wat Funke nu ook gebruikt volgens mij).

Back
Bovenaan