Kerstsfeer

Zoals een aantal onder ons wel weten inmiddels, hang ik elk jaar een heel aantal lampjes aan de gevel van het huis.. zo ook dit jaar!
Hier de foto's;


13941752.b27a0908.560.jpg



13941753.b98d55a5.560.jpg



13941754.d483806a.560.jpg



13941755.eca22811.560.jpg
 
Zoals een aantal onder ons wel weten inmiddels, hang ik elk jaar een heel aantal lampjes aan de gevel van het huis.. zo ook dit jaar!
Hier de foto's;


13941752.b27a0908.560.jpg



13941753.b98d55a5.560.jpg



13941754.d483806a.560.jpg



13941755.eca22811.560.jpg

dat is pas sfeer kom al helemaal weer in de stemming bedankt voor het delen van die foto s :)
 
Niet alleen onze huizen worden tijdens de eindejaarsperiode wat meer opgesmukt, hetzelfde geldt voor onze gezichten. Uit een nieuwe enquête blijkt namelijk dat vrouwen tijdens de feestdagen ongeveer drie keer meer make-up dragen dan tijdens de rest van het jaar.

Concreet zouden vrouwen maar liefst 12 producten op hun gezicht smeren als ze uitgaan tijdens het kerstseizoen. Buiten deze periode houden we het op een avondje uit bij 8 producten, terwijl we er op een doordeweekse dag slechts 4 gebruiken.

Die vier basisitems zijn voor de gemiddelde vrouw mascara, foundation, blusher en lipgloss. Op een avondje uit komt daar eyeliner, lippenstift, oogschaduw en bronzer bij. Tijdens de feestdagen mag het nog wat meer zijn, want dan gebruiken we ook nog valse wimpers, glitters, een highlighter en een 'setting spray' om de make-up langer intact te houden.



Lees ook
Blondines hebben meer plezier... en meer make-up
Makkelijk stappenplan: de feestelijke make-uptrends
Zo voelen we ons sexy: met stiletto's en rode lippen
Geen pandaogen meer: feestmake-up die blijft zitten

Natuurlijk wil dat ook zeggen dat we in de eindejaarsperiode meer tijd doorbrengen voor de spiegel. Zo hebben we tegenwoordig maar liefst een uur nodig om de perfecte look te creëren voor een kerstfeestje of een avondje uit met vrienden. Ter vergelijking: voor een 'gewoon' avondje uit gaat het om 40 minuten, terwijl we op een doordeweekse morgen slechts 20 minuten nodig hebben om ons op te maken.

Bovendien zijn we niet alleen langer bezig om ons op te maken, we doen het ook vaker. In de maand december gaan vrouwen gemiddeld vier keer per week uit, waardoor we de tijdrovende opmaakroutine zo'n 16 keer per maand uitvoeren. "Tijdens de feestdagen willen we duidelijk ", besluit Sara Stern van Debenhams, die de enquête uitvoerde bij 1.450 shoppers.




Oftewel: koop een plamuurmes voor de vrouw met kerst! :D
 
Vanmorgen trok ik de gordijnen open alles wit!

Hup de auto in Sky radio aan, kerstmuziekje erbij en ben langs verschillende verlichte/versierde huizen gekomen. Heerlijk! :D
 
Vanavond even bij de "Kaarsjesavond" in Gouda geweest.

Bron: 112 Goverwelle

De kerstboom en stadhuis in hun volle verlichting:D
12-12-11KaarsjesavondGouda2012Canon74.jpg


Hulpdiensten waren ook volop aanwezig:)
12-12-11KaarsjesavondGouda2012Canon1.jpg
12-12-11KaarsjesavondGouda2012Canon4.jpg


Het was BEHOORLIJK druk:
12-12-11KaarsjesavondGouda2012Canon7.jpg
12-12-11KaarsjesavondGouda2012Canon11.jpg


Nog ff de Kerstboom?Stadhuis van n andere hoek:
12-12-11KaarsjesavondGouda2012Canon76.jpg


Je en meer foto's weet u bij de bron te vinden:)
 
Doutzen heeft haar looks gecombineerd met zang. Samen met haar collega's van het lingeriemerk Victoria's Secret zingt het topmodel de kerstklassieker Deck The Halls, waarbij het stel toepasselijk gehuld is in kittige kerstoutfits.

De beelden werden dinsdag door Victoria's Secret op YouTube gepost. Of Doutzen het helemaal eens is met het feit dat haar stem in de video is verwerkt is de vraag. 'Het is niet eerlijk om modellen te laten zingen', geeft ze in de laatste seconden toe.

Eerder dansten de lingeriemodellen op het nummer 'Beauty and a Beat' van Justin Bieber. Hier werd de zang echter achterwege gelaten.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.



bron
 
Hier heeft het heel de ochtend stevig gesneeuwd. Als je dan binnen op school zit met her en der al een kerst-versierinkje krijg je toch de kriebels... Nog een paar dagen en iedereen zit weer in de stemming. Met Serious Request op komst, waar onze school ook volop aan mee doet, kan het helemaal niet meer stuk.
 
Als je tijdens het shoppen voortdurend kerstmuziek hoort, is dat niet alleen om wat sfeer in de winkels te brengen. Het is ook een stiekeme truc om je meer geld te doen uitgeven zonder dat je het beseft, want een nieuw onderzoek toont aan dat kerstliedjes je daartoe aanzetten.

"De feestelijke liedjes worden opgedrongen aan de kerstshoppers om hen in de juiste sfeer te brengen, hun tijdsgevoel te veranderen en hun koopgedrag te beïnvloeden", weet dr. Alan Bradshaw, marketingexpert bij Royal Holloway. "Het is met andere woorden een manier om onze shopgewoonten te manipuleren, zonder dat iemand er zich bewust van wordt."

Beïnvloeden
Samen met professor Morris Holbrook van de Columbia University analyseerde hij de muziek die tijdens de eindejaarsperiode gespeeld werd in winkels in Londen en New York. Zij stelden vast dat liedjes zoals 'All I Want for Christmas' en 'Last Christmas' ons meer geld doen uitgeven.

Volgens de wetenschappers bewijst dit dat marketeers onze 'cultuur' gebruiken om ons te beïnvloeden. "Veel winkels maken de muziek 'simpeler' om de klanten op hun gemak te stellen, wat het makkelijker maakt om hun gedrag te beïnvloeden", zegt dr. Bradshaw.


Een populair trucje is het afspelen van de instrumentale versie van een populair liedje, dat in een tragere of snellere versie. Zo kan een trager tempo er bijvoorbeeld voor zorgen dat de klanten denken dat er minder tijd voorbijgaat, waardoor ze langer in de winkel blijven.

"Dat is niet alleen slecht voor de muzikanten en de waardigheid van hun werk, maar kan ook negatieve sociale gevolgen hebben", vindt dr. Bradshaw. "Het promoot bijvoorbeeld een niet-luisterende cultuur."

Geur
Eerder onderzoek toonde ook al aan dat winkels bepaalde geuren gebruiken om hun klanten meer te doen kopen. Sommige 'eenvoudige' geuren worden namelijk makkelijker opgenomen, waardoor ze zich beter kunnen focussen op de producten en hun aankopen.


bron
 
Gisteren een aantal uur op de kerstmarkt rondgelopen om al het spul in huis te halen, met een winkelkar vol waren we geslaagd, onderweg naar huis bij een kerstbomenboer een mooie boom uitgezocht en vandaag bezig geweest om het zo mooi mogelijk te maken.

Lekker sfeertje nu in huis, heerlijk! :D
 
Gister avond naar Truck By Night geweest in Reusel, is altijd goed voor het kerst gevoel. Persoonlijk vond ik het vorig jaar mooier.


En de video van vorig jaar:
 
Kerstmis is alweer voorbij en de meeste pakjes zijn geopend, vooral voor kinderen een groot feest. Maar of iedereen oprecht tevreden is met zijn/haar cadeau(s) is lang niet zeker. Sommigen lachen groen of vloeken binnensmonds, terwijl anderen er openlijk voor uitkomen dat hun cadeau onder de kerstboom dit jaar niet is wat ze hadden gewenst.

De Britse nieuwssite Daily Mail verzamelde verschillende tweets van verwende tieners die op het internet hun gal spuwden over de 'waardeloze' cadeaus die 'de Kerstman' hen deze keer bezorgde. Een overzicht.

Michael Trujillo is ontevreden omdat zijn zussen iPods kregen en hij slechts 100 dollar (ruim 75 euro). "Met dat geld kan ik niets kopen." Ook Gianna Rodriguez uitte haar ongenoegen op het net. "Ik kreeg enkel cadeaubonnen, pantoffels en parfum." "My mom sucks at giving presents", vindt de jongedame.

Voor Prince Effah Boateng lag dit jaar enkel deodorant onder de boom. Een ontgoocheling, want in 2011 bezorgde de kerstman hem nog een iPad, iPhone en een laptop. Vorig jaar misschien iets te diep in de geldbuidel getast?

Andere tieners wonden zich op omdat ze een goedkope gsm kregen, in plaats van de felbegeerde iPhone 5. Of ze moeten het met een Kindle Fire stellen, terwijl ze liever een iPad hadden gekregen. Een tiener tweette dat ze de hele dag zou huilen mocht er voor haar een iPhone 4S onder de kerstboom liggen. Niet van geluk, maar omdat ze liever het laatste Appletoestel zou bezitten.

En zelfs sommigen voor wie de Kerstman wél een iPhone 5 in petto had, konden het niet laten om op Twitter hun gal te spuwen. Zo tweette iemand dat hij liever een zwart toestel had gekregen, in plaats van een wit.

Met de uitdrukking 'het is het gebaar dat telt' moeten bovenstaande tieners duidelijk nog kennismaken...


overzicht op de site
 
Weinig kerst gevoel gehad dit jaar, een witte kerst is in NL ver te zoeken.
ook moesten verschillende familie leden werken, waardoor de menigte niet compleet was.
uiteraard wel lekker gegeten, en kriebels voor oud en nieuw aan het kweken.
alle kerstlichtjes geven voor mij nog het meeste sfeer, heerlijk om dat ook komende dagen nog te zien. zonder die lichtjes is het toch wel erg somber.
 
Zondag kwamen duizenden fans van Berlijn samen in hun stadion om er negentig minuten lang te zingen (en te drinken). Klinkt als een normale voetbalnamiddag maar deze keer was er geen bal te zien, letterlijk dan toch want het is momenteel winterstop in Duitsland. De fans vierden echter voor de tiende keer op een indrukwekkende manier samen kerstfeest.


De Duitse tweedeklasser FC Union Berlijn heeft een bijzonder unieke relatie met zijn trouwe fans. In 2008 werkten vrijwilligers zo'n 140.000 uur mee om het Stadion An der Alten Försterei te moderniseren en in 2004 verkochten ze zelfs hun eigen bloed om de schuldenberg van zo'n 1,5 miljoen euro mee te dekken en zo de professionele status te behouden.

Rond kerstmis houden ze nu al tien jaar lang hun eigen kerstmarkt in het stadion met liters Glühwein, duizenden kaarsen, vuurwerk en riem een combinatie van kerstmuziek en supportersgezangen.

bron


+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
 
Back
Bovenaan