Kerstsfeer

In Moskou was het inmiddels 2 graden, waar het eerder deze week nog 11 graden was. De kou lijkt langzaamaan richting het westen te komen.

Ik was vandaag bij de Makro, en tot mijn verbazing stonden daar de kerstbomen al klaar, was er kerstversiering te koop en klonken op die afdeling de kerstliedjes uit van die aparaatjes... Dan begint het toch wel weer erg te kriebelen hoor :D Laat die leuke tijd maar komen :)

Laatst bewerkt:
toen ik vanavond op de fiets naar huis zat vanuit mijn werk had ik weer flink de kriebels! Koud, kraak helder, en een grote volle lage maan!

Consumenten moeten dit jaar meer betalen voor een kerstboom. De Buurte Kwekerijen uit Oene, de kerstbomenproducent die jaarlijks 90.000 bomen levert en daarmee de grootste van ons land is, zegt dat de prijs vijf tot tien procent stijgt.
'Er is een schaarste aan kerstbomen, vandaar de prijsverhoging,' zegt bedrijfsleider Gerrit Tessemaker vandaag in het AD.

'Een gemiddelde kerstboom kost nu 20 tot 25 euro.' De boomkweker is gisteren begonnen met het steken van de eerste kerstbomen op een perceel in Oene op de Veluwe.

bron

Om iedereen wat meer in de kerstsfeer te brengen bij deze wat fotos van onze kerstboom + versiering van 5 jaar terug. Afgelopen jaren hedden we het wat groters aangepakt. Zal kijken of ik daar ook fotos van kan vinden

Afbeelding040.jpg

Afbeelding041.jpg

Afbeelding039.jpg

Afbeelding038.jpg

Afbeelding037.jpg

Afbeelding036.jpg

Afbeelding035.jpg

Hoe kies je het perfecte kerstcadeau?
Het perfecte kerstcadeau. We willen het even graag geven als ontvangen! Maar in de praktijk zijn de ervaringen vaak minder rooskleurig. Dat, terwijl de grootste missers gemakkelijk te voorkomen zijn. Mag een kerstcadeau nuttig zijn? Wat is hét kenmerk van het perfecte kerstcadeau? En wat heeft de tijger op jacht te maken met het vinden van het perfecte kerstcadeau? Lees verder voor de ins en outs. En doe daarna de mini-quiz: ben ik de ideale kerstgeschenk-koper?

Het perfecte kerstcadeau. We willen er allemaal wel mee aan komen! Maar in de praktijk blijkt dat het kopen én ontvangen van kerstcadeaus nog weleens tot mindere ervaringen leidt. Voor gever zowel als ontvanger. Daarbij is er ook goed nieuws. De grootste missers kunnen vrij gemakkelijk voorkomen worden.

Basisregel: de tijger gaat op jacht
Eigenlijk is het vinden van het perfecte kerstcadeau te vergelijken met het op jacht gaan van de tijger. Die bestudeert allereerst de prooi. Hoe gedraagt die zich, wat zijn de kenmerken? Juist op dat punt gaan mensen vaak onverbiddelijk de mist in bij het kopen van een kerstcadeau. We gaan op jacht zonder te weten waarop! Door de persoon die je van een perfect cadeau wilt voorzien nauwkeurig 'in het wild' te observeren, kom je een eind. Draagt die persoon bijvoorbeeld graag handschoenen, maar loopt zij of hij rond met nogal afgekloven exemplaren? Mooi, dan is het alleen nog een kwestie van discreet te weten komen wat de juiste maat is voor een paar chique handschoenen. En als je met diegene afspreekt, wil het 'object van je aandacht' dan naar een restaurant, naar een bar of gaat zij of hij liever de keuken in om zelf te kokkerellen? Uit zo'n klein detail kun je bijvoorbeeld al opmaken of de ontvanger van het toekomstige cadeau blij zou zijn met luxe keukenhebbedingen.

Basisregel: loop niet achter de feiten aan
Als je de ander observeert, laat dan de huidige omstandigheden en voorkeuren meetellen. Wat iemand vijf jaar geleden wilde, deed of was, is niet per se actueel, dus blijf niet in de oude groef hangen. Voorbeeld: als interim-beautyredacteur bij een glossy magazine, nam ik Albert Heijntassen vol beautyspullen mee naar huis (ja, neem dat maar letterlijk). Maar terwijl op mijn overvolle toilettafel thuis van alles en nog wat prijkte inclusief een Chanel-kit van 600 euro, namen zelfs mijn geliefden nog evenals voorgaande jaren mascara's en lipsticks van een of ander mainstream merk mee als cadeau. Ik nam die dingen in liefde aan, zoals we elk geschenk moeten aannemen, maar in stilte dacht ik: hoe komt dit?

Basisregel: begin op tijd
De beste tijd om op jacht te gaan naar kerstcadeaus: volgens de statistieken is dat net voor kerst. Je waadt je een weg door een verbeten horde cadeauzoekers omdat... ja, waarom eigenlijk? De beste cadeau-shopper begint op tijd! En is op de kerst voorbereid. Er zijn zelfs mensen die cadeaus al een paar maanden tevoren kopen, omdat ze een gouden ingeving krijgen in een andere context. Iemand maakt een minuutje vrij voor een telefoongesprek met jou en klaagt dat zij of hij te druk is om eindelijk eens wat mooie nieuwe kousen te kopen, een sjaal, noem het maar op.. en de alerte toekomstige gever maakt een (mentale) notitie om dat eens te regelen. Door een luxe en kwalitatief hoogwaardig product te kopen in neutrale tinten, voorkom je dat de persoon in kwestie zegt: mooi, maar dat heb ik al. Want producten als kousen en sjaals zijn aan slijtage onderhevig en je hebt er nooit genoeg van.

Mag het nuttig zijn?
Hier ligt een enorm struikelblok. Mag een kerstcadeau nuttig zijn? Mag je bijvoorbeeld een boormachine cadeau doen, of een strijkijzer? Het grote geheim van het perfecte kerstcadeau komt hier om de hoek kijken. Een perfect kerstcadeau heeft bij uitstek nut. Die prullaria uit de cadeauwinkel zijn maar voor één ding goed: je hebt iets in je handen als je aankomt, én je kunt ze afstoffen. Nut ofwel gebruikswaarde is dus van groot belang. Maar het gaat hierom, dat je een bruikbaar c.q. nuttig geschenk koopt dat de ander niet snel voor zichzelf zou kopen. De slagroom op de cadeau-taart is juist, dat het net dat tikje onweerstaanbare luxe heeft dat we onszelf vaak zo weinig gunnen. Daarbij is de truc echter dat de grote gemene deler ofwel de hoofdassociatie bij jouw geschenk niet ligt op het nut. Dat moet je dan net weer niet hebben. Zelfs een stoomstrijkijzer dat moeiteloos twintig overhemden per uur wegstrijkt, is vóór alles nuttig. Dit terwijl luxe lederen handschoenen van een bijna decadent merk ontegenzeggelijk nuttig zijn, maar minstens zo sterk geassocieerd worden met hebberige vergeefse blikken in de etalage. Want zoiets koop je toch niet voor jezelf.... Samengevat: dé kans van de gulle gever is, dat te geven dat begeerd wordt, maar niet snel gekocht wordt!

Mag het nutteloos zijn?
Die opmerking over het geijkte cadeauwinkel-geschenk van zojuist geeft eigenlijk al antwoord op de vraag: mag een kerstgeschenk nutteloos zijn? Nee, dus. Het gaat niet om het geschenk, de focus van de beste koper van kerstgeschenken ligt eerst en vooral op de ontvanger. Wat ontbreekt daar? Wat wordt daar begeerd? Waarvoor blijft deze persoon bij etalages staan? En hoe ziet deze persoon eruit? Juist dat is bepalend voor de perfecte kerstcadeau-strategie.

Mini-quiz 'Het perfecte kerstcadeau?'
Om het hele verhaal er nog even op een leuke manier in te stampen, nog even een kleine quiz 'Het perfecte kerstcadeau (of niet)'.

1. Luxe manchetknopen: het perfecte kerstcadeau?
a. Vermoedelijk wel
b. Vermoedelijk niet

Goed antwoord: b. Draagt de ontvanger overhemden zonder knopen, en met manchetknopen? Zo ja, ga ervoor. Maar de kans is groter dat het antwoord nee is. De perfecte gever sluit aan bij de persoon en gewoontes en wensen van de ontvanger, en niet andersom.

2. Epileerapparaat de luxe: het perfecte kerstcadeau voor een dame?
a. Vermoedelijk wel
b. Vermoedelijk niet
c. Misschien

Goed antwoord: c. Er is één alles overheersende stelregel: als de ontvanger aangeeft iets watertandend graag te willen hebben, vervallen alle andere regels over nut en dergelijke. Echter, in het andere geval is de eerste associatie met een epileerapparaat het nut. En dan is het geen perfect kerstcadeau.

3. Luxe zijden kousen voor een kousendrager, uitgelezen nachtkleding voor de pyjama- of nachthemdjesgek, boterzacht leren handschoenen voor degene met een uitpuilende kast sjaals en handschoenen, een designer-handtas voor de vrouw met een kapstok vol innig geliefde handtassen: het perfecte kerstcadeau?
a. Vermoedelijk wel
b. Vermoedelijk niet

Goed antwoord: a, natuurlijk. Je hebt de ontvanger geobserveerd en kent diens smaak en gewoontes. Je kiest voor iets dat bewezen nut heeft voor de ontvanger én giet er een sausje van - liefst lichtjes decadente - luxe overheen. Ja en nog eens ja. Gefeliciteerd: jij bent de ideale kerstgeschenk-koper!

Ik ga morgen het kerstdorp alweer neerzetten! In verband met studie en werk heb ik anders geen tijd om het voor de kerstvakantie voor elkaar te krijgen, aangezien ik er toch wel een aantal uurtjes mee zoet ben.

Ik ga morgen het kerstdorp alweer neerzetten! In verband met studie en werk heb ik anders geen tijd om het voor de kerstvakantie voor elkaar te krijgen, aangezien ik er toch wel een aantal uurtjes mee zoet ben.

Haha geniaal, wel foto's plaatsen he zodra je klaar bent !

Bij ons in het drop staat ook al in alle bomen lichtjes is wel mooi maar mishien wel een beetje vroeg :0

Gr Wouter

Bij deze dan het kerstdorp. Veel huisjes doen het nog niet want daar moeten batterijen in:p, ff niet aan gedacht:bonk:. Ik zal kijken of ik nog een foto kan maken als het donker is en als alle huisjes het doen.

Foto-AGHTTTSU-D.jpg

Foto-4LJSFRPX-D.jpg

Foto-F7V7QMSV-D.jpg

Vet! Mij net nog te vroeg om al in huis te hebben, maar geef je groot gelijk als je er straks geen tijd voor kunt vinden haha! :D

Kersttijd: tips om er het beste uit te halen

Kersttijd: tips om er het beste uit te halen
Zalig kerstfeest? We willen het allemaal. Toch is de kerst voor velen een waar slagveld. Oude ruzies worden opgerakeld, nieuwe vetes gestart, en teleurstellingen gezaaid. Of anders zit je met het onvoldane gevoel dat je er gewoon méér van had verwacht. Hoe voorkom je teleurstelling en kweek je mooie kerstherinneringen? Door de 'psychologie van de kersttijd' te kennen, en wat tips en trucs toe te passen.

Als het gaat om de kersttijd, staan mensen zelden neutraal en ongeinteresseerd in de zijlijn. De één krijgt (kerst)lichtjes in de ogen. De ander toont juist onwil, of regelrechte afschuw. Dito voor onze herinneringen. Juist kerstherinneringen zijn beladen met grote verlangens, geluk of opperste narigheid. Hoe komt dat?

De familie-valkuil
Kerst is vanouds een familiefeest, al of niet aangevuld met dierbaren. Daar zit de kneep. Wie we ook zijn geworden in ons leven, binnen onze familie blijven we voor een deel degene die we altijd waren. Zelfs de meest geslaagde carrierevrouw kan zich een klein en onhandig meisje voelen in de familiekring.. net als vroeger. En omdat we in een soort mysterieus register terugvallen binnen familiekaders, komen zelfs pijnpunten die lang vergeten leken, maar al te gemakkelijk boven.

De favoriete kerstherinnering van.. Orlando Bloom
"... Ik kreeg een skelter van mijn ouders, toen ik nog klein was. Ik weet nog dat ik er zo blij mee was! Sindsdien heb ik altijd een liefde voor fietsen en auto's gehad."
(Bron: persbericht P&G Prestige / Hugo Boss Orange Man)

Wie ben ik?
Het is zaak om van tevoren te bedenken, in welk verband je je kerst gaat vieren. Welke geschiedenis deel je met deze mensen? Als je het ideaalbeeld van de gezellige, harmonieuze kerst even wegdenkt, wat is dan de realiteit die je in de relatie met deze familieleden c.q. dierbaren gewend bent? Vooral voor familie geldt, dat deze realistische bijstelling van verwachtingen een gouden tip kan zijn. De stelregel is nu eenmaal: wat was, zal zich mengen in wat is. Ja, je bent een individu. Maar je bent ook, de rest van je leven lang, deel van een familie-blauwdruk. Zoals de psychologie het mooi benoemt: je komt uit een systeem. Terugstappen in contact met de mensen uit dat systeem - zeker bij langdurige blootstelling zoals bij kerst gewoon is - brengt dat systeem weer in werking. Alleen al daarop bedacht zijn, brengt ruimte. Maar minstens even belangrijk is, die realistische visie actief en bewust in te zetten. Blijf dicht bij jezelf, raak niet verstrikt in de kleverige materie van opborrrelend ongenoegen of irritatie om welke reden ook. Beperk als het nodig is, subtiel het contact met mensen die je niet zo heel erg liggen. Hele volksstammen maken met kerst regelmatig een lange wandeling met de hond.. en verder niemand! Beperk ook en vooral je verwachtingen. Bewustzijn én autonoom functioneren binnen het geheel, dat is waar het om draait.

De favoriete kerstherinnering van.. Sienna Miller
"Mijn meest bijzondere kerst was aan het strand van Mexico, drie dagen voor mijn 21e verjaardag. Met mijn hele familie!"
(Bron: persinformatie P&G Prestige/ Hugo Boss Orange Woman)

Vrede op aarde?
Nog een punt is het grote, glanzende ideaal dat we uit de media kennen. De gelukkige familie, de blozend blije vriendengroep, noem ze maar op. Omdat maatschappelijke beelden je altijd ongemerkt beinvloeden, draag ook jij dit beeld in meer of mindere mate mee. En we willen ook zo graag die heerlijke kersttijd hebben! Juist door die lat zo hoog te leggen, zorg je eigenhandig voor het fundament van de onvrede, van de teleurgestelde verwachtingen. Voor je het weet zit je weer gefrustreerd in een hoekje de kerstkransen uit de boom te schransen van onvrede.. je had het je zo anders voorgesteld!

De favoriete kerstherinnering van... Ryan Reynolds
"Het mooiste kerstcadeau dat ik ooit heb gekregen, is een ingelijste foto van mij en mijn drie oudere broers.De foto is genomen toen ik nog een baby was. We waren van oud naar jong neergezet. We dragen allemaal van die vreselijke lichtblauwe pakjes, en die foto is zo kitch als wat.. maar toch is het een van mijn dierbaarste herinneringen."
Bron: persinformatie P&G Prestige / Boss Bottled

Kleine genoegens
De sleutel in een fijne kersttijd zit in openheid, en een blanco opstelling. Vergeet verwachtingen. Wees open voor kleine genoegens, en laat dat grootse ideaal maar even liggen. Wat we ons vaak herinneren van een goede kersttijd, is dat ene leuke gesprekje in de keuken met je tante. Of dat uurtje harmonie tijdens het kerstdiner, als de lawaaiige kinderen van je zus of broer lekker stil in bed liggen... Of het zien van een schitterend uitzicht van besneeuwde bomen tijdens een wandeling. Kortom: het is niet eens nodig om een glorieuze kerst te hebben. Wie zich opent voor die bescheiden momenten van schoonheid, saamhorigheid of vredigheid, neemt altijd wel een mooie herinnering mee uit de kerst. Hoe groter de verwachting, des te meer kans dat de realiteit je te klein is. Hoe kleiner je verwachtingen, des te meer kans dat de realiteit des te 'groter' is.

bron

Ik heb vandaag 1 huis gezien en daar versieren ze altijd heel mooi. Hij was er vandaag al mee begonnen. Heerlijk binnenkort maar eens kijken. :)

André Kuipers gaat 21 december de ruimte in. De Nederlandse astronaut twitterde dat de lancering gepland staat voor woensdag 21 december.
Kuipers vertrekt 21 december om 14.16 uur Nederlandse tijd vanuit Rusland met een Sojoezraket naar het internationale ruimtestation ISS. Hij blijft een kleine 6 maanden, tot 16 mei 2012, in een baan om de aarde.

'My launch date is fixed. Dec 21st 13:16 GMT. Soyuz TMA-3M (29S), expedition 30, ESA's PromISSe mission. Till May 16th 2012', aldus Kuipers via Twitter (@astro_andre).

De Russische raket met Kuipers zou aanvankelijk eind november worden gelanceerd, maar dat werd uitgesteld na een ongeluk met een onbemande raket eind augustus.

Kuipers zal tientallen wetenschappelijke experimenten uitvoeren. Het wordt zijn tweede ruimtereis. In 2004 was de astronaut uit Amsterdam-Oost anderhalve week in de ruimte.

De 52-jarige Kuipers is de tweede Nederlandse ruimtevaarder. Wubbo Ockels was in 1985 lid van de bemanning van de spaceshuttle Challenger.
(Redactie)

Lig nu sinds 2 dagen aan het raamkant van het ziekenhuis in breda op 4 hoog en kan zo op de hele woonwijk kijken af en toen eens een pijl die omhoog gaat, maar vooral de kerstverlichting die iedere avond aangaat doet me goed !
Blijf er heerlijk positief van heb ik wel gemerkt :)

IS het toch nog ergens goed voor haha.

De feestdagen voor nieuw samengestelde gezinnen

De feestdagen doorkomen is niet makkelijk, en zeker niet voor de ouders van nieuw samengestelde gezinnen. Elke ouder wil de kinderen dan bij hem/haar, om te zien hoe ze hun mooi ingepakte cadeaus van onder de kerstboom halen en openen. Als ouder wil je de glimlach op het gezicht van je kind dan zien. Maar na een scheiding ligt dit niet altijd even simpel. Welke ouder krijgt de kinderen op kerstavond, en welke ouder krijgt de kinderen op kerstdag zelf?

Wat is het eerlijkste?
Is het eerlijk dat de moeder de kinderen krijgt? Zij heeft ze in de meeste gevallen al het hele jaar door. Misschien is het dan wel eerlijker dat de vader ze krijgt, aangezien hij de kinderen vaak alleen in het weekend ziet. Hoe moeten ouders dit dus regelen?

Hoe is het voor de kinderen
Voor de kinderen zelf is de periode rond kerst zeker ook niet makkelijk, ze hebben hierbij vaak last van verschillende, tegenstrijdige gevoelens.

Kinderen kunnen onzeker zijn over bij welke ouder ze deze dagen zullen doorbrengen, vaak weten ze pas op het laatste waar ze zullen zijn. Ze durven het vaak ook niet aan hun ouders vragen omdat ze denken dat ze er niet over willen praten en wachten dan maar gewoon af wat er gebeurt.
Het gevoel om zich in twee te moeten splitsen is ook iets dat frequent voorkomt, kinderen willen niet dat ze tijdens een feest als kerst één ouder moeten missen, ze willen natuurlijk bij allebei zijn. Ofwel missen ze de vader, ofwel de moeder. Hoewel dit het hele jaar door zo is, is dit gevoel extra sterk tijdens de feestdagen.
Soms voelen kinderen ook opluchting, de feestdagen verlopen nu de ouders uit elkaar zijn misschien wel serener en rustiger dan toen de ouders nog bij elkaar waren. En natuurlijk is het nu ook twee keer feest, in plaats van één keer.

Oplossingen
Sommige ouders wisselen elk jaar af, het ene jaar krijgt de moeder ze, het jaar daarop zijn de kinderen bij de vader.
Andere ouders regelen het dan weer zo dat ze bij de ene ouder zijn op kerstavond, maar op kerstdag zelf zijn ze dan weer bij de ander.
Er zijn ook een paar uitzonderingen waar de ouders hun moeilijkheden één keer per jaar opzij zetten en met de feestdagen terug samenkomen als één grote familie, om zo allebei te kunnen genieten wanneer de kinderen hun pakjes openen. Dit is natuurlijk moeilijker wanneer één of beide ouders ondertussen een nieuwe partner heeft, die dan vaak ook nog kinderen heeft.

Goede afspraken maken goede vrienden is een gezegde dat hier zeker opgaat. Zorg dat zowel jij, je ex-partner en de kinderen ruime tijd op voorhand weten wie waar wanneer zal zijn. Zo kan iedereen alles goed op tijd plannen, en kunnen ook bezoeken aan grootouders of andere familieleden makkelijker ingepland worden.

Waar je het voor doet
Lid zijn van een gezin met gescheiden ouders is altijd moeilijk, maar rond de feestdagen wordt het altijd nog lastiger. Je wil het beste voor je kinderen, maar soms is het moeilijk om de moeilijkheden tussen de ex-partners opzij te zetten zodat de kinderen een fantastische kerst hebben. Want is het niet ontzettend veel waard om je kind te zien glunderen bij het openen van dat ene pakje waar het zo hard op hoopte?

Eender voor welke optie je kiest, onthou dat Kerstmis een tijd is van geven, een nieuw begin, plezier. Het is ook een tijd om vergiffenis te schenken voor wat er in het verleden is misgelopen, maar bovenal is Kerstmis een periode van liefde. Is het niet meer voor elkaar, dan wel voor de kinderen, want deze heb je gemeenschappelijk voor de rest van je leven.

bron

De feestdagen voor nieuw samengestelde gezinnen.....

mijn ouders zijn ook gescheiden en met de feestdagen is het soms toch best lastig. vaak doen we dan 1 kerst dag bij me moeder en de andere bij me vader. wat wel zo is, is dat we dan meestal wel meteen de hele familie bij elkaar hebben zeg maar, dus bij mijn moeder die kant van de familie allemaal bij elkaar en bij mijn vader ook.

het is alleen wel elk jaar weer even kijken wat het makkelijkst is 1e kerst dag mama en 2e papa of andersom :)

Hier in het winkelcentrum hangt sinds vorige week maandag ook alweer de verlichting... Wel gezellig :D Betekend dat je al echt weer richting het einde van het jaar gaat... Gaat ineens wel erg snel :P

Back
Bovenaan