Kerstmarkten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vorige week woensdag even bliksembezoek gebracht aan Intratuin Duiven. Was er goed druk, lekker beetje rondgesnuffeld maar niks bijzonders tegen gekomen voor ons. Leuk om keer geweest te zijn maar niet iets wat jaarlijks terug gaat komen.

Binnenkort ook maar eens de Intratuin in Duiven gaan bezoeken. Om de hoek, maar altijd toch de moeite waard langs te gaan. Liefste ook op een koude zaterdagochtend, doet het voor het gevoel toch ff wat sfeerverhogender aan.

Hier inmiddels 2 keer naar een kerst show geweest. Wat blijft het mooi om daar rond te lopen. Maar het is iedere keer wel best wat geld. Uiteraard doe je dat zelf, maar er is zo veel moois te koop. Ook mijn vrouw is gek van kerst, dus dan gooi je gezamenlijk net wat sneller weer wat spullen in het karretje.

Ik ben van de week in Duiven geweest voor de kerstshow, voor de eerste keer. Echt een enorme intratuin ( zeker wel 2 / 3 keer zo groot dan andere Intratuins ) in een soort modern 'winkelcentrum' maar meer woon/bouw winkels zeg maar. Ook echt enorm veel parkeerplaatsen ( 1000+ totaal? ).

Ik ben speciaal door de weeks gegaan omdat ik allemaal verhalen las dat het in het weekend zo extreem druk was, dat het niet meer leuk was. Dus zo gezegd in de ochtend door de weeks en zelfs toen was het behoorlijk druk. Je merkt dat er allemaal mensen vanuit het hele land er naar toe gaan, terwijl bij de andere kerstshows bij de Intratuin elders in het land eigenlijk alleen mensen uit de omgeving komen. Ik vond daardoor de sfeer wat de mensen meebrengen iets minder leuk, het zijn vooral bezichtigers puur voor de show en amper mensen die ook echt voor bijvoorbeeld de planten komen nu. Dat idee had ik niet bij Zevenhuizen. De kerstshow zelf is trouwens wel leuk en alle kerstspullen zijn erg groots opgesteld, al had ik het idee dat er op veel plekken dezelfde spullen weer lagen. Ik vond eerlijk gezegd de sfeer in Zevenhuizen veel leuker. Dus grappig om het een keer mee te hebben gemaakt, maar ik hoef er niet nog een keer zo ver voor te rijden.

Geen idee of dit onder de noemer kerstmarkt valt, eerder kerst evenement denk ik. Hoe dan ook, prima topic hiervoor.

Afgelopen zaterdag de Winter Efteling bezocht om al het nieuwste winter entertainment te bekijken, de limited edition winter Efteling pin te kopen en natuurlijk me overgeven aan de sfeer op de Warme Winter Weide. Werkelijk waar een fantastische dag waar ik zelfs het slechte nieuws van de dag ervoor kon vergeten. Een knap staaltje escapisme wat de Efteling neergezet heeft dus. Natuurlijk was mijn camera ook mee en heb ik wat plaatjes geschoten.

VWC-winter-efteling (1 van 4).jpg

VWC-winter-efteling (4 van 4).jpg

VWC-winter-efteling (2 van 4).jpg

VWC-winter-efteling (3 van 4).jpg

Afgelopen zaterdag naar Ter Aar geweest, echt magisch :)

Bron: RFGFotografie

1.
21-11-20-Bezoek-aan-Intratuin-Ter-Aar-beste-2.jpg

2.
21-11-20-Bezoek-aan-Intratuin-Ter-Aar-beste-3.jpg

3.
21-11-20-Bezoek-aan-Intratuin-Ter-Aar-beste-4.jpg

4.
21-11-20-Bezoek-aan-Intratuin-Ter-Aar-beste-5.jpg

5.
21-11-20-Bezoek-aan-Intratuin-Ter-Aar-beste-15.jpg

Een paar weken geleden ben ik naar de Intratuin in Halsteren geweest. Ik hoorde dat die echt groot is en eens een keer een kerstshow van een ander tuincentrum bezoeken was ook wel interessant. Net na openingstijd kwamen we het parkeerterrein oprijden, dit om de drukte te vermijden. Bij binnenkomst hadden we al meteen door dat dit een totaal andere beleving zou worden. In plaats van de ontvangsthal van een tuincentrum dacht ik even dat ik in de Efteling was aangekomen. Ook waren er diverse eetstandjes gevestigd, waar je onder andere wafels, churros, burgers en friet kon krijgen. Echt heel erg gaaf gedaan en eenmaal de poortjes voorbij kon het genieten echt beginnen. Alles was echt overtreffende trap. Van de hoeveelheid stijlvol gedecoreerde studio's die bomvol stonden tot aan de enorme kerstdorpen met een hoeveelheid huisjes waar je U tegen zegt. Echt enorm veel en groots opgezet. Wat ook leuk was, is dat ze een dorp hebben gebouwd per merk. Hierdoor kon je heel goed het verschil zien in uitstraling en sfeer. Ze hadden er zelfs een Halloween dorp van Lemax. Eenmaal verder bleven we van de ene in de andere verbazing vallen. Onderweg kwamen we nog langs een paar standjes, waar je normaal gesproken warme chocomel en andere lekkernijen kan kopen, maar gezien het tijdstip was dit nog niet mogelijk. Eenmaal in het tuincentrum kwamen we erachter dat ze onder het mom van Santa's Hightea ook verschillende shifts hebben in een sfeervol gedecoreerde eetzaal. Ontbijt, lunch en afternoon tea. De ruimte zag er echt gezellig uit en volgend jaar gaan we dit zeker in de gaten houden om zo vooraf al een plekje te boeken. Het bezoekje aan Halsteren was echt enorm geslaagd en volgend jaar komen we hier zeker terug. Net voor het tuincentrum staat een klein winkeltje van Rudolph van Veen (Meester Patissier) met de naam Rudolph's Bakkery. Ik heb weleens zijn gelijknamige programma gekeken dus een bezoekje aan zijn winkel kon niet ontbreken. Met een Brownie en Brabantse worstenbroodjes op zak konden we vervolgens weer terug naar huis. Rond lunchtijd kwamen we weer thuis en toen nog maar even besloten om het tripje af te sluiten met een gebakken visje. Kortom, ben je in de gelegenheid dan is Halsteren echt de moeite waard.

Screenshot_20211118-193153_Gallery.jpg

Screenshot_20211118-193241_Gallery.jpg

Screenshot_20211118-193249_Gallery.jpg

Screenshot_20211118-193300_Gallery.jpg

Screenshot_20211118-193307_Gallery.jpg

Screenshot_20211118-193314_Gallery.jpg

Screenshot_20211118-193320_Gallery.jpg

Screenshot_20211118-193627_Gallery.jpg

Screenshot_20211118-193705_Gallery.jpg

Screenshot_20211118-193712_Gallery.jpg

Ben nu samen met Mattenfreak en de vrouwen 2 dagen in Düsseldorf voor de kerstmarkten. Man, wat een sfeer. Het is vrij rustig, maar we genieten ontzettend hier. Hebben al behoorlijk wat lekkere dingen gegeten, ontzettend veel kraampjes gezien, overal kerstmuziek, schaatsbaan. Kan iedereen aanradende eens heen te gaan.

51CAD772-1C9C-4A06-A13F-4E52EF14191D.jpg

F04C7B3A-73A0-4A1A-AA24-20AAEA64FD6D.jpg

80D64376-CC75-4604-A29C-6AEC3B8603CB.jpg

14F36865-50CD-4623-8796-8E94301824AF.jpg

1CAA30C5-319F-4DE3-8135-67654AA9F901.jpg

8F879EF2-9976-4E7E-B18D-8316E05D3431.jpg

Ben nu samen met Mattenfreak en de vrouwen 2 dagen in Düsseldorf voor de kerstmarkten. Man, wat een sfeer. Het is vrij rustig, maar we genieten ontzettend hier. Hebben al behoorlijk wat lekkere dingen gegeten, ontzettend veel kraampjes gezien, overal kerstmuziek, schaatsbaan. Kan iedereen aanradende eens heen te gaan.

Bekijk bijlage 64233

Bekijk bijlage 64234

Bekijk bijlage 64235

Bekijk bijlage 64236

Bekijk bijlage 64237

Bekijk bijlage 64238

Ziet er smakelijk uit!
Ben daar elk jaar een lang weekend, voor mij een van de leukste kerstmarkten in de buurt van Nederland.
Dit jaar echter toch besloten te skippen, zag er op de webcams toch minder groot uit dan normaal, en stuk rustiger.
Hopelijk volgend jaar weer.

Na mijn Winter Efteling post was het deze maand ook tijd voor een tweede pretpark bezoek met een winter evenement / kerstmarkt. Dit maal bezochten we het Duitse Phantasialand voor hun welbekende Wintertraum. Een totaal andere beleving dan de Efteling. Het park is versierd met miljoenen (!) lampjes, echte sneeuw, kerstballen nog groter dan jezelf, schaatsbaan, héél véél eetkraampjes en bovenal gezelligheid.

naamloos (1 van 8).jpg

naamloos (3 van 8).jpg

naamloos (4 van 8).jpg

naamloos (5 van 8).jpg

naamloos (6 van 8).jpg

naamloos (7 van 8).jpg

naamloos (8 van 8).jpg

Ziet er smakelijk uit!
Ben daar elk jaar een lang weekend, voor mij een van de leukste kerstmarkten in de buurt van Nederland.
Dit jaar echter toch besloten te skippen, zag er op de webcams toch minder groot uit dan normaal, en stuk rustiger.
Hopelijk volgend jaar weer.

Heb geen referenties, maar dan moeten we dus zeker nog een keer gaan! :D

PXL_20211206_190536692.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan