Kerstmarkten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze week was dus in het nieuws dat de kerstdorpen in de tuincentra eerder open gingen om het publiek wat meer te kunnen spreiden....Dat mogen ze bij de kerstmarkten ook wel gaan doen :D

Buiten is het 30 graden, maar binnen is het al kerst

De-kerstmarkt-in-Duiven-wordt-weer-opgebouwd-Foto-Omroep-Gelderland.jpg

Terwijl het buiten 30 graden is, zijn ze bij de Intratuin in Duiven de grote kerstshow al aan het opbouwen. Het tuincentrum trekt alles uit de kast om de bezoekers in de kerstsfeer te brengen. Met de tropische hitte buiten is dat een bijzondere gewaarwording.
Meerdere jaren op rij won de Intratuin de prijs voor de beste kerstshow van Nederland. Ook dit jaar trekt het tuincentrum alles uit de kast om bezoekers al vroeg in de kerststemming te laten komen. Lijm en nietpistolen, decoupeer- en cirkelzagen: klein en groot geschut wordt gebruikt om maar liefst tienduizend vierkante meter tuincentrum om te toveren tot een grote kerstshow.

Grootste van Europa
De kerstshow in de Intratuin is naar eigen zeggen het grootste miniatuurdorp van Europa. Per dag werken ploegen van zeventig bouwers aan onder meer de miniatuur dorpen en de bekende kerst tafereeltjes. Het thema van de show is dit jaar 'verwonderland'.

De bouwers zitten nu op de helft van het werk. De totale klus neemt zes weken in beslag, daarna volgt de beloning voor de bouwers. Dat is volgens modelbouwer Van Kruiselbergen de glimlach op het gezicht van bezoekers, volwassenen en kinderen, bij het zien van de creaties.

Bonte kleuren kersttrend
De kersttrend is dit jaar vrolijke bonte vrolijke kleuren. Ook de kunstboom is nog steeds in trek, net als buitenverlichting, aldus kenners van de bloemen- en plantenwinkel.

Op 10 oktober gaat de kerstshow open voor publiek.

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2467030/Buiten-is-het-30-graden-maar-binnen-is-het-al-kerst

Gisteren even bij een lokale Intratuin geweest om te kijken hoe ver ze zijn met de kerstafdeling! :)Er moest nog veel opgebouwd worden maar her en der was er al wat kerst te vinden!

kerst.jpg

Het zit er wel echt aan te komen, op social media zie je er ook al redelijk wat berichten van voorbij komen. Kan voor mij niet snel genoeg klaar zijn.

Inderdaad. Vorige week bij de Hornbach waren ze ook al bezig met het opbouwen, veel kleinschaliger natuurlijk dan bij de meeste Intratuin vestigingen, maar toch, kerstsfeer blijft magisch om te zien!

Gister even in de intratuin gelopen en ze zijn al aardig aan het opbouwen. Ben benieuwd wanneer echt alles klaar is!

Heeft er iemand nog kerstmarkttips in Duitsland? Voor als het C virus voorbij is? Ik ben een aantal jaren geleden naar Munster geweest,

Volgens deze site moet dat heel mooi zijn.
https://www.kerstmarkten.net/kerstmarkt-munster/

Maar toen we er eenmaal waren, waren er lang geen 250 kraampjes, en de markt had weinig met kerst te maken. Het waren vooral heel veel Bulgaren met telefoonhoesjes en lampjes voor op je Nokia 3310. :bonk:

We hebben nog een aantal Nederlanders gevraagd of we wel goed zaten, maar dit was toch echt wel de kerstmarkt die uit 5 kleine delen bestond.

Vervolgens nog een Touringcar chauffeur gevraagd, maar ook die gaf aan, dat we wel goed zaten. Beetje mindere ervaring, ik had me er erg op verheugd namelijk.

Heeft er iemand nog kerstmarkttips in Duitsland? Voor als het C virus voorbij is? Ik ben een aantal jaren geleden naar Munster geweest,

Volgens deze site moet dat heel mooi zijn.
https://www.kerstmarkten.net/kerstmarkt-munster/

Maar toen we er eenmaal waren, waren er lang geen 250 kraampjes, en de markt had weinig met kerst te maken. Het waren vooral heel veel Bulgaren met telefoonhoesjes en lampjes voor op je Nokia 3310. :bonk:

We hebben nog een aantal Nederlanders gevraagd of we wel goed zaten, maar dit was toch echt wel de kerstmarkt die uit 5 kleine delen bestond.

Vervolgens nog een Touringcar chauffeur gevraagd, maar ook die gaf aan, dat we wel goed zaten. Beetje mindere ervaring, ik had me er erg op verheugd namelijk.

Hahah Bulgaren met hoesjes en lampjes voor de Nokia :bonk::D wat een deceptie haha!

Nee ik heb geen tips. Zelf 2x Oberhausen geweest maar die zal je zelf ook wel bezocht hebben.

Ik hoop binnenkort ook ff een intratuintje aan te doen

Vanmorgen naar de Intratuin in Duiven geweest, de bovenverdieping was nog in aanbouw maar beneden viel er al genoeg te genieten. Volgende week is ook de bovenverdieping open.

20201004_113651.jpg

20201004_114039.jpg

20201004_115149.jpg

20201004_120100.jpg

20201004_120415.jpg

20201004_120727.jpg

20201004_122137.jpg

Oeh, verse foto's van dit jaar. Thnx Thomas, heel fijn om te zien. We gaan echt de mooiste tijd van het jaar in jongens.

Heerlijke plaatjes zo Thomas, sfeervol. Zin om ook weer naar de Intratuin te gaan, wellicht volgende week al wel! :kerst:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan