Kat mishandeld met vuurwerk op oudejaarsdag

nee ik niet, maar ben er toe in staat.
die 6200 euro komt van een koffieshopeigenaar in Groningen en particulieren uit t hele land. Hele goede zaak natuurlijk, maar het zou niet nodig moeten zijn, zo'n beloning.

ik zou er zo nog 100 euro bij gooien want vind dit echt een zieke actie

niks taakstraf of andere shit gewoon laten lijden zonder eten of drinken
laat ze maar een langzame dood sterven vieze smeerlappen
hoe ziek kan je zijn gatver...

Ik zou er geen beloning voor hoeven te hebben als ik wist welke gek(ken) dit gedaan had/hebben.Middeleeuwse strafmethoden als radbraken en vierendelen zijn eigenlijk nog te goed voor de dader(s),maar het komt in de buurt van wat ik hem/hun aan zou kunnen doen.Walgelijk gewoon dit.Hoe kun je het doen???

Het is dat schelden op dit forum verboden is anders had ik toch even een potje lopen schelden. Je gaat toch niet zo met een kat om. Ze mogen hard gepakt worden! :angry:

Ik zeg het niet graag, maar ik vind een dier op zo'n mannier toetakelen vele malen erger dan je buurman aangeven via "M" om een beetje vuurwerk.

Degenen die klikken zijn bij lange na nog niet zo erg als deze "beesten".
Met klikken mishandel of maak je geen dieren mee dood.
Ik ben er een paar dagen misselijk van geweest toen ik dat stuk las, zo'n weerloos dier.
HOE DURVEN ZE!!!

Vuurwerk niet de oorzaak van dood poes

Klazienaveen - De dood van de poes Muppie, die oudejaarsdag zwaargewond is aangetroffen op het parkeerterrein van de Praxis in Klazienaveen, is niet veroorzaakt door vuurwerk. Uit het sectierapport is niet gebleken of er al dan niet sprake is geweest van boze opzet. Wel is gebleken dat het vuurwerk schroei- en brandwonden heeft veroorzaakt, maar niet in verband kan worden gebracht met de inwendige verwondingen.

Oudejaarsdag trof een medewerkster van de Praxis de zwaargewonde poes aan op het parkeerterrein. Het dier overleed even later in haar armen.

“Door de brand- en schroeiplekken is abusievelijk aangenomen dat de poes hieraan is overleden. Vermoedelijk is Muppie, nadat zij gewond is geraakt door een vuurpijl, in paniek de straat op gerend waarna zij waarschijnlijk is overreden door een auto. Door omstandigheden heeft het even geduurd voordat de sectie kon worden verricht, waardoor zich een verkeerd beeld heeft gevormd. Wij betreuren dit ten zeerste. Wel zijn we heel blij dat gebleken is dat de eerste angst met betrekking tot de doodsoorzaak geen waarheid gebleken is aldus een woordvoeder van de dierenbescherming.

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/109188/Vuurwerk_niet_de_oorzaak_van_dood_poes.html

Dat hadden ze dan wel eerder mogen uitzoeken, ook de media had wel mogen wachten. Natuurlijk stond het vuurwerk in het kwade daglicht, gelukkig is het niet door vuurwerk gebeurd.

Wel heel erg zielig voor het beestje zelf natuurlijk!

Blijft zielig voor de poes, maar schandelijk dat meteen vuurwerk als doodsoorzaak richting pers is gecommuniceerd. Makkelijk scoren.

Zo zie je maar weer dat wij weer op een verkeerde mannier worden geïnformeerd door die "rot" vuurwerkhatende media. Natuurlijk het is weer vuurwerk geweest, dus laten we vuurwerk maar weer de schuld geven, zodat de verbodsaanbidders weer aan hun trekken kunnen komen.
Ik ben blij dat het niet door vuurwerk is gebeurd, maar dat neemt niet weg dat dit gewoon een trieste samenloop van omstandigheden betreft.
Voor die poes vind ik het allerergste, dat even voorop. Maar het is ook weer vervelend dat de meesten nu door de media op verkeerde gedachten is gezet.

Kan me heel goed voorstellen dat het dier is geschrokken van een vuurpijl en helemaal als het ook een fluitpijl was, die het dier heeft geraakt, doordat de fles omviel, of doordat zo'n pijl over de weg is afgeschoten en dat zo'n dier dan vervolgens in paniek de weg is opgerend.
Dat geeft maar weer eens aan dat het geen overbodige luxe is om huisdieren rond oud&nieuw binnenshuis te houden.

wat raar is dat ik verder nix meer in de media heb vernomen dat het om een misverstand ging!
op dat ene berichtje na wat hier gplaatst is!

Back
Bovenaan