Kat mishandeld met vuurwerk op oudejaarsdag

Kat dood door rotje in achterwerk

KLAZIENAVEEN - De Dierenbescherming Zuidoost-Drenthe doet woensdag aangifte van dierenmishandeling in het Drentse Klazienaveen. Een kat stierf daar op oudejaarsdag, nadat er een rotje in het achterwerk was gestopt.
Ook elders op het lichaam zaten brandplekken. Dat heeft een woordvoerster van de Dierenbescherming dinsdag gemeld.

Het dier overleed kort nadat een vrouw uit Emmen het had gevonden. Van wie de kat was, is niet bekend.

''Zoiets hebben we nog nooit meegemaakt. Dit is echt verschrikkelijk'', aldus de woordvoerster van de Dierenbescherming. De organisatie is op zoek naar getuigen van het misdrijf.

Tip

Dinsdagochtend meldde een inwoner van Arnhem zich bij de Dierenbescherming. Hij looft belangeloos 5000 euro uit voor de tip die leidt tot aanhouding van de dader. Die riskeert volgens het Openbaar Ministerie in Assen een straf van maximaal drie jaar cel of een boete van 18.500 euro.

De straf opzich voor deze walgelijke daad is niet verkeerd, hiermee komt diegene er niet zo makkelijk vanaf zoals met een suffe werkstraf, 3 jaar cel voor dierenmishandeling heb ik nog nooit gehoord, meestal krijgen ze voor dierenmishandeling maar een boete van enkele 100-den euro's, echter ik persoonlijk vind de straf voor zo'n daad veel te laag in verhouding. De straf hiervoor is zo'n een vreselijk laten lijden zoals in de films van SAW.

Maar het is wel goed dat de straffen voor dierenmishandeling tegenwoordig steeds hoger worden en het bijna net zo wordt behandeld als wanneer je je medemens mishandeld.
Maar echt waar het is gewoon te ziek voor worden, ik ben er nog gewoon misselijk van.

Echter dit heeft helemaal niets met vuurwerk te maken, het vuurwerk op zich kan er niets aan doen. Er worden ook dieren mishandeld zonder dat er sprake is van vuurwerk, ook hier ken ik jammer genoeg veel voorbeelden van, die ik beslist NIET wil opnoemen, want er lopen een hoop gekken rond die van alles bedenken met levende wezens.

Dat vuurwerk hierdoor in een kwaad daglicht komt te staan, ja dat zit er wel dik in bij sommigen, maar ik denk zelf dat dat wel mee zal vallen, want al zou er zoiets niet gebeuren dan heb je alsnog van die azijnpissers.
Ik heb zelf ook dieren en dan toevallig katten, maar ik vind vuurwerk nog steeds prachtig, omdat ik het op een normale manier gebruik zoals dat bedoeld is.
Een mes gebruik je toch ook waar het voor bedoeld is?
Ook messen worden soms voor heel andere dingen gebruikt, dus moeten daardoor ook alle messen maar verboden worden? Dat is alles over 1 kam scheren.

Maar dat neemt niet weg dat ik hoop dat die dader(s) gauw gepakt worden. Ik denk dat de medegevangenen wel raad weten met dit soort walgelijke figuren, althans dat hoop ik.

Stelletje barbaarse walgelijk zieke randebielen.:angry: Hoe halen ze het gvd in hun kop. Hier wordt ik echt ziedend van. Als ik ooit iemand dat met de kittens van mijn ouders zie doen,Berg je dan maar. Blij dat ze de nor in mogen,Dat soort tuig verdient niet beter.

Laatst bewerkt:
Beloning voor tip overleden kat
Een Arnhemmer heeft een beloning van 5000!!! eurouitgeloofd die leidt tot de aanhouding van de vandalen die op oudjaarsdag in Klazienaveen een kat hebben opgeblazen. Het dier kreeg een rotje in zijn achterwerk gestopt en overleed korte tijd later aan zijn verwondingen. De dader riskeert volgens het Openbaar Ministerie in Assen een straf van maximaal 3 jaar of een boete van 18500 euro.
Bron: SBS6 teletekst 103

Dit verhaal krijgt zeker een staartje. Er zijn weinig mensen die hun mond dicht houden voor 5000 euro. Voor eigen rechter spelen mag niet, maar soms krijg ik echt de nijging om het wel te doen. Zal wel weer een voorwaardelijke celstraf worden en een taakstraf van 30 uur omdat de dader alcohol gehad had en daarom niet meer wist wat hij deed.:rolleyes:

Ik hoop echt dat ze het groepje jongeren te pakken krijgen. Een kat hou je niet zomaar met 1 hand vast als hij iets niet wil.

Als ik wist wie dit hadden gedaan, dan had ik echt een bak zwavelzuur over hun gezichten gegoten....Laat ze gillen, lijden, schreeuwen, en vooral PIJNLIJK doodgaan :angry: Die persoon mag 10x levenslang krijgen en aan de schandpaal...Jammer dat dat niet meer mag, dan had ik hem toegetakeld dat hij over 10 jaar nog aan het blehren was! :angry:

Hier zijn geen woorden voor.

Wel een straf, die helaas niet uitgevoerd zal worden maar toch: Hangen ..

Echt schandalig dit. En idd, het wordt steeds erger. Wie is de volgende? Een hond? Een kind? Gaat echt te ver dit.

gadverdamme
wordt er gewoon ziek van:mad:
stelletje laffe t...leiers
een weerloos dier zo mishandelen
veel geluk dat ik dit niet gezien heb
anders konden deze "lefgozers" de rest van hun leven door een rietje eten:angry:

Ongelovelijk dat zo iets heeft kunnen en mogen gebeuren in Nederland. Is onbegrijpelijk dat iemand dit in zijn hoofd heeft kunnen halen en ook nog daadwerkelijk heeft kunnen doen. Van mij mogen ze de dader een paar jaar lang in de cel mogen opsluiten, TBS voor onbeperkte tijd, en daarna een paar jaar gedwongen kattenbakken schoonmaken als taakstraf. Het is gewoon misselijkmakend om zo iets te kunnen doen, dan moet er echt een steek los zitten.

Ja dit in Nederland kan echt niet gewoon dit is ook weer een reden waarom je consumenten vuurwerk zou kunnen afschaffen. De daders die mogen van mij appart hangen totaal geen medelijden met hun als dit gebeurt.

Hoe kun je het over je hart verkrijgen om dit te doen zeg:shocked:. Dan moet je toch wel heel ziek in hoofd zijn....:frusty:

ik hoop dat ik diegene ooit tegenkom geloof me die is zijn leven niet meer veilig
en ik zou hier ook graag een kleine gevangenistraf voor over hebben voor mezelf zoiets doe je gewoon niet met dieren ik heb totaal geen medelijden met diegene die dit gedaan heb

Wat een achterlijke, zieke idioot dit. Deze zieke gast moet uit zijn lijden verlost worden. Brandstapel lijkt me een mooie straf. Gadverdamme, te ziek voor woorden...

Hoe ziek in je kop moet je zijn om zoiets te kunnen? echt ondenkbaar dat er zulke debielen rondlopen in dit land, het word met de dag gekker!
Mochten de daders gepakt worden dan vind ik een straf uit het verre verleden wel op z'n plaats. De personen half ingraven en lekker met een grote groep stenen gooien vanaf een afstand, eerst kiezels en dan steeds groter:)

Waar gaat dit heen jongens:bonk:

Klazienaveen is btw maar een klein dorpje...:rolleyes:

Let maar op, als niemand ze te pakken krijgt en opruimt, worden dit later tbs patienten en/of moordenaars. Klaar voor de psychiater!

1 uurtje samen met die gasten in een afgesloten ruimte...
ik hoop dat god bestaat echt waar....

Ik ben daar 100% van overtuigd dat GOD bestaat, en geloof me die laat zo'n zieke daad echt niet door z'n vingers zien hoor. Als diegene hier niet wordt gestraft dan zorgt GOD daar wel voor en dat hoeft niet na diegene z'n dood te gebeuren, maar dat kan ook gebeuren als diegene nog in leven is.
Wie weet wat voor straffen diegene nog te wachten staan. Misschien krijgt diegene(n) wel een vreselijke ziekte bijv. met een afschuwelijke lijdensweg en dat zo'n 1 dan tot besef komt wat ie ooit heeft gedaan.

ongelofelijk dat iemand tot zoiets in staat kan zijn. Om ziek van te worden!
Zo'n onschuldig wezentje, wat niemand iets in de weg legt. Viezerikken. Wat hoop ik dat deze gasten hard gestraft worden. Zet ze maar met 10 negers in de douche. En woon ze maar helemaal uit. Vuile smeerlappen:mad:

Inmiddels 6200 euro uitgelooft voor de gouden tip, hopen dat t helpt. Ben er verdomme toe in staat om een lening voor af te sluiten,..........

meen je dat nou :shocked:
ik hoop dat het je lukken gaat

nee ik niet, maar ben er toe in staat.
die 6200 euro komt van een koffieshopeigenaar in Groningen en particulieren uit t hele land. Hele goede zaak natuurlijk, maar het zou niet nodig moeten zijn, zo'n beloning.

Back
Bovenaan