Kapellen - Pyromusical - 28-7-2008

Is inderdaad de moeite waard, ik zal eens kijken want heb nog steeds geen vervoer maar wil hier toch wel bij zijn.
Het is niet zo ver maar heb geen geld meer.

Is er in de buurt of daar overdag niks te doen dan kan ik me ouders overhalen? :rolleyes:

Het vuurwerk wordt ter gelegenheid van de kermis gehouden, Deze kermis vind plaats aan de Silvesterdreef, dat is een groot parkeerterrein. De kermis start vannaf 26 juli a.s.

De Silversterdreef ligt een paar honderd meter zuidwaarts achter het (sport)park waar het vuurwerk geschoten wordt.

Is dit de Athletiekbaan waar het vuurwerk vanavond word afgestoken?

kapellen.jpg

Net terug uit Kapellen, was een leuke show naar mijn mening. :)
Er werden best leuke bommen geschoten, ik vond de paarse crosettebommen
(EDIT; de ring to crosette waren inderdaad zeker ook) wel geslaagd.
En de finale was ook mooi, alleen miste ik de salutes weer.

Ik vond wel dat er niet genoeg op het ritme van de muziek werd geschoten maar al bij al toch echt een mooie show gezien.

Onderweg ook nog een show gespot vanop de autostrade trouwens.

Laatst bewerkt:
Was een mooie show ja, prachtig vuurwerk gezien waaronder zeer mooie single shots, maar ook een paar mooie bommen waarvan de ring to crossette mij het best bij is gebleven, subliem ding! :wink: Zaten overigens ook enorme bagger-shells tussen, soort gouden willow, maar het leek eerder of de shell uiteenspatte waarbij stukjes karton al smeulend naar beneden vielen, sloeg echt totaal nergens op...
Veel gebruik van hoog en laag, moeilijk te filmen daardoor gezien de afstand toch te dichtbij is daarvoor, maar ze hebben dat netjes gecombineerd. Ik ben een groot liefhebber van single shots en Z-shape, ik heb dan ook zeker een paar keer lekker kunnen genieten hoor. :D

Muziek was wel bar slecht, compleet niet zuiver, wel merkte je dat het een pyromusical was ook al kon het soms wat beter getimed. Je mag het natuurlijk niet vergelijken met Brno door het budget, maar je mist helaas wel wat om sommige stukken muziek zo, maarja, daar doe je dan niets aan.

Overigens een geweldige finale, enorm bont, was prachtig. Inderdaad, de salutes mis je dan wel een beetje, maar ergens was het ook wel af. Naar wat wij hoorden gingen er 2 afkondingssalutes af waarvan er slechts 1 knalde, hopelijk hoorden wij het verkeerd en is er geen dead shell in dat park gekomen...

Zo ik ben ook weer thuis.. Pfff na een flink hete nacht wel te verstaan.. De hitte wilde maar niet verdwijnen daar uit Antwerpen :angry:

Ik heb erg genoten van deze show. Mooie combinatie van laag en hoog vuurwerk. Helaas vond ik de geluidsinstallatie nogal slecht, dus de muziek kwam niet goed over en mistte zoals eerder genoemd op sommige punten het vuurwerk even het ritme van de muziek. Maar verder was het een zeer mooi opgebouwde show met mooie effekten.

Helaas had ik m'n audio setting van de camera nog op extern staan (en die was ik uiteraard vergeten mee te nemen :bonk:) waardoor het geluid veels te hard is opgenomen en het geluid vrijwel vernaggeld is helaas.

Als ik van iemand de autotrack mag gebruiken dan hoor ik het graag.

Zo ik ben ook weer thuis.. Pfff na een flink hete nacht wel te verstaan.. De hitte wilde maar niet verdwijnen daar uit Antwerpen :angry:

Ik heb erg genoten van deze show. Mooie combinatie van laag en hoog vuurwerk. Helaas vond ik de geluidsinstallatie nogal slecht, dus de muziek kwam niet goed over en mistte zoals eerder genoemd op sommige punten het vuurwerk even het ritme van de muziek. Maar verder was het een zeer mooi opgebouwde show met mooie effekten.

Helaas had ik m'n audio setting van de camera nog op extern staan (en die was ik uiteraard vergeten mee te nemen :bonk:) waardoor het geluid veels te hard is opgenomen en het geluid vrijwel vernaggeld is helaas.

Als ik van iemand de autotrack mag gebruiken dan hoor ik het graag.

Zonde van je geluid man, bestand van mijn audio is onderweg! :D

Was in mijn ogen gewoon een goede show inderdaad, soms wat kleine pauzes maar die waren niet heel storend.
Er werden prachtige bommen geschoten, zoals de al eerder genoemde ring to crossette.. maar er werden ook drama bommen geschoten, zoals rode en groene peonys en inderdaad de gouden ''willows''.

Ik heb fotos van deze show gemaakt en zal deze vanavond of morgen online zetten in ons album :)

Ik vond het de rit waard, en wij hebben op de terug weg inderdaad ook nog een show gespot langs de snelweg vlakbij de grens.. kwamen mooie bommen langs ook:) Altijd leuk...

:bye:

Gister ben ik ook naar Kapellen gereden voor de pyromusical.
Het was zeker een leuke show, het was af en toe niet helemaal op de muziek, maar het was zeker de moeite waard om er heen te rijden.

Hier een paar foto`s van de locatie.

IMG_0086.jpg

IMG_0083.jpg

IMG_0085.jpg

IMG_0084.jpg

De film kunnen jullie Hier bekijken. :)

Ik ben hier ook geweest samen met M.O.R.tier.
Ik vond het een leuke show al had het er wel wat meer in actie in mogen zitten.
Er zaten hele mooie bommen tussen maar ook echt slechte.
We stonden trouwens ook slecht want sommige shells gingen zo hoog dat we ze tussen de bladeren van de bomen moesten bekijken.
Op de terug weg naar huis hadden we echt mazzel.
We zagen net voor de grens bij Hazeldonk een show beginnen in het plaatsje Brecht.
En wat doet een freak dan die rijd er naar toe.
We kwamen aan en we hebben de eerste 10 min op afstand moeten bekijken.
Maar eenmaal aangekomen kwamen we erachter dat we op nog geen 30 meter afstand van de schietplek stonden.
Dit was zeer gek alleen de kracht van het lossen van de shells.
En wat nog gekker was dat we alle stukken papier en andere stukken van het vuurwerk over ons heen kregen omdat ze letterlijk bovenons ontplofte.
Ook hier werd er 6 inch geschoten en misschien aan het eind 2 8 inchen maar dat weten we niet zeker.
Ik heb begrepen van M.O.R.tier. dat deze show elk jaar geschoten word in de laatste week van jullie.
Dus ook deze kan in de agenda want het was een goede show.
Ik heb het laatste stukje gefilmd van ongeveer 9 min om het jullie niet te laten missen. Het is niet zo'n beste kwaliteit maar wel leuk om een idee te krijgen. Je hoord trouwens wel heel goed het lossen van de shells. Let niet op ons commentaar.

Gr Gerko en hier de link.

http://www.megaupload.com/?d=24FK5S9D

Ik was dit topic helemaal vergeten ...oeps.

anyways ik heb even de filmpjes van Patrick en Mike bekeken. Het zag er goed uit!. En heb ook gezien dat er tenopzichte van Brno wat foutjes uitgehaald zijn. Het was weer knap werk van Hendrickx Fireworks om weer zo een show weg te zetten. Ook de fotos van erik zagen er perefect uit, zoals we reeds gewend zijn intussen. :D

En zo te lezen aan degene die zijn geweesrt (ik kon zelf niet, had een show in Oostende, en moest daarna door naar Cannes) Was iedereen weer meer dan tevreden.

Oja, ik las zo hier en daar dat het geluid niet helemaal goed was daar ter plaatsen. Patrick & Mike. ik heb eventueel voor jullie de Originele Soundtrack van Brno. Zodat je deze er eventueel nog onder kunt monteren.

Back
Bovenaan