Kamer tegen inperken verkoopdagen vuurwerk

Arno had op twitter ook al aardig duidelijk gemaakt dat hij nogsteeds niet tevreden is met het besluit.

Sterker nog hij zat zelfs te schelden, laat hem dit maar wat stemmers kosten. :)

Ik hoop dat hem dat stemmers gaat kosten!! Oprotten met die zeikerd, en by the way die regel van 6u gaat echt niets oplossen het is echt grote flauwekul en slaat helemaal nergens op. Maar goed we gaan het zien....

Vind het wel moeilijk worden! Weet zeker dat als de regel van 18:00 gaat gelden ik het niet kan maken hier in de buurt om 10:00 uur toch wat te doen.
Tegen het einde van het jaar is zelfs mijn tolerante buurt geherprogrammeerd naar verraders dankzij de media, die vanaf dag 1 van dit jaar al spuugt.
Ik kan hier zo slecht tegen. Het is een relatief kleine groep die het verknalt, maar het wordt zo opgeblazen. Ze maken van een muggenscheet een olifant:)
1 ding weet ik wel, dit hele media circus en alles eromheen gaat zeker 10x zoveel kosten als de ´schade´ van o&n!
Alleen dat ziet zeikend NL niet...

Vind het wel moeilijk worden! Weet zeker dat als de regel van 18:00 gaat gelden ik het niet kan maken hier in de buurt om 10:00 uur toch wat te doen.
Tegen het einde van het jaar is zelfs mijn tolerante buurt geherprogrammeerd naar verraders dankzij de media, die vanaf dag 1 van dit jaar al spuugt.
Ik kan hier zo slecht tegen. Het is een relatief kleine groep die het verknalt, maar het wordt zo opgeblazen. Ze maken van een muggenscheet een olifant:)
1 ding weet ik wel, dit hele media circus en alles eromheen gaat zeker 10x zoveel kosten als de ´schade´ van o&n!
Alleen dat ziet zeikend NL niet...

Waarom je eigen buurt? Sowieso niet handig, een buurt verderop kennen ze je niet

Waarom je eigen buurt? Sowieso niet handig, een buurt verderop kennen ze je niet

Niet handig als ik om 10:00 uur wil stoken nee (als dat verboden wordt), voor de rest wel:)
In een andere buurt waar ze me niet kennen zitten misschien echte klagers, gaan ze me signalement doorgeven, hebben we dat weer.
Nee, laat me maar lekker in me eigen buurtje stoken.
Pas me wel aan, maar zal zeker iets origineels bedenken wat wel mag:)

ik zie een hoop dingen gezegd worden en een hoop dingen door elkaar
somige gaan er al vanuit dat het 18:00 blijft andere hebben het over als.

wat is er nu concrete afgesproken en wat of wie moet daar nog over beslissen en warneer

Haha, ach scheelt weer een vrije dag :thumbup:

Voor sommige mannen betekent werken dat ze vrijheid ervaren. Zegt genoeg over de stand van zaken thuis.

Niet handig als ik om 10:00 uur wil stoken nee (als dat verboden wordt), voor de rest wel:)
In een andere buurt waar ze me niet kennen zitten misschien echte klagers, gaan ze me signalement doorgeven, hebben we dat weer.

Misschien kan je overwegen je die dag te verkleden als Zwarte Piet. Als je op wordt gepakt, dan doe je gewoon aangifte van discriminatie.

Achja, ik rij gewoon een paar honderd meter over de grens om 10 uur en dan ga ik daar volle bak stoken. Daar zijn ze tenminste niet zo moeilijk. Wel gevoelsmatig belachelijk dat je gewoon je eigen land uit moet om ook maar iets te kunnen stoken. :bonk:
Maar de hele ochtend en middag met de zenuwen in je lijf van 'straks komt de politie en dan?' schiet ook geen centimeter op.

met Cat 1 spul kun je ook een hoop kabaal maken hoor...... :wink:
maar Martijn......ik wil geen knal horen om 10.00 uur hoor, anders ga ik meteen klagen en weet waar je ongeveer woont....ik wil RUST op oudjaarsdag :p :p

Als ik kijk naar jaren terug mocht je ook niet om 10:00 uur stoken maar dat gebeurde ook gewoon.
Denk dat het wel los zal lopen op een gegeven moment denk je toch fuck regels knallen.
We rijden ook allemaal wel eens te hard en dat mag ook niet.
En afschaften zit er echt niet in hoor zitten te veel centen aan vast maar op deze manier wil men iedereen een beetje tevreden stellen.

Met deze maatregel zal sowieso al 40% minder gestookt worden om 10.00 uur en is het dus rustiger, want het valt extra op als jij dan staat te stoken. ook zullen winkelgebieden rustiger blijven de de rust keert terug, dat is wat men betoogd en op het oog heeft...niet alleen maar alles klakkeloos verbieden..

Als ik kijk naar jaren terug mocht je ook niet om 10:00 uur stoken maar dat gebeurde ook gewoon.
Denk dat het wel los zal lopen op een gegeven moment denk je toch fuck regels knallen.
We rijden ook allemaal wel eens te hard en dat mag ook niet.
En afschaften zit er echt niet in hoor zitten te veel centen aan vast maar op deze manier wil men iedereen een beetje tevreden stellen.

is nog niet volledig officieel trouwens.....er is een wetswijziging ingediend hiervoor, deze moet echter na het zomerreces door de kamers (iig de eerste kamer en volgens mij ook de tweede nog).

Inmiddels staan ook de exacte voor- en tegen-stemmen vermeld bij de moties. Opvallend vind ik die voor het instellen van een gemeentelijk vuurwerkverbod waarbij de PVV vóór stemde. Maar dan nog haalde de motie het bij lange na niet. Het resultaat:

Tegen:
VVD 41 stemmen
PvdA 38 stemmen
SP 15 stemmen
CDA 13 stemmen
D66 12 stemmen
Totaal 119 stemmen tegen

Voor:
PVV 12 stemmen
CU 5 stemmen
GL 4 stemmen
SGP 3 stemmen
PvdD 2 stemmen
Van Vliet 1 stemmen
50PLUS/Klein 1 stemmen
50PLUS/Baay-Timmerman 1 stemmen
Totaal 29 stemmen voor

De andere moties hadden een nog lager aantal stemmen voor en waren dus meer dan kansloos... :)

Bron: http://tweedekamer.nl/kamerstukken/stemmingsuitslagen/detail.jsp?id=2014P11264

Het gaat hier om een motie en niet om het hele voorstel. Wel goed om het onderscheidt te maken tussen moties er Het voorstel zelf.

Greetzz

Ik dacht dat de pvv voor tradities was, valt dat ff tegen:frusty:
Dat is inderdaad jammer. Er werd bij de stemming wat geaarzeld door de PVV'ers kan ik me herinneren, dus dat neem ik in overweging mee. Feit blijft dat er voor de motie is gestemd en dat telt. Ik overweeg steeds meer om de PVV te verlaten voor de libertarische partij. Die partij pakt de problemen waar de PVV het over heeft, plus die problemen die de PVV gewoon vergeet, aan waar ze beginnen: de bemoeizuchtige overheid.

het enige wat we kunnen doen is afwachten hoe het lopen gaat .
tijdens het WK word er behoorlijk wat vuurwerk afgestoken als Nederland gewonnen heeft .
op meerdere plekken in het land zijn er mensen aangehouden omdat ze vuurwek afstaken .
ik hoop dat de politiek dat wel in hun achterhoofd houd .
het is nou wel geen oud en nieuw, maar als het nu al uit de hand loopt , is het dan wel zo verstandig om een beperkte stook tijd te gaan handhaven ? .
ik ben bang van niet .
met andere woorden beter handhaven van de huidige regels is beter .

Back
Bovenaan