Kamer tegen inperken verkoopdagen vuurwerk

het moet lijkt mij nog eerst door de 1e kamer (afsteektijden)
maar nu komt het, in de 1e kamer heeft de vvd en pvda geen meerderheid zoals in de 2e kamer.
in de 1e kamer zijn ze 9 van de 10x afhankelijk van het cda om een meerderheid te vormen met wetten.
kweet niet hoe het cda tegen vuurwerk aankijkt?

In de Eerste Kamer zitten ook de zeikpartijen GroenLinks, PvdD, 50plus en SGP. Die samen met PvdA en VVD hebben 40 zetels. De wet komt er dus zo door als ze het willen.

men zal nooit een plan naar de eerste kamer sturen als dat niet zal worden aangenomen...dan wordt het al in de tweede kamer afgeschoten of aangepast.

In de Eerste Kamer zitten ook de zeikpartijen GroenLinks, PvdD, 50plus en SGP. Die samen met PvdA en VVD hebben 40 zetels. De wet komt er dus zo door als ze het willen.

het moet lijkt mij nog eerst door de 1e kamer (afsteektijden)
maar nu komt het, in de 1e kamer heeft de vvd en pvda geen meerderheid zoals in de 2e kamer.
in de 1e kamer zijn ze 9 van de 10x afhankelijk van het cda om een meerderheid te vormen met wetten.
kweet niet hoe het cda tegen vuurwerk aankijkt?

CDA was eerst tegen omdat het teveel geld zou kosten voor de ondernemers. En dat is toch een belangrijk punt om het niet door te voeren. Velen banen gaan verloren door deze maatregel.

En wat stast er tegen over? Overlast? Gewonden? Die laatste is een groot deel door illegaal vuurwerk en moet overlast dan vele gezinnen raken met werkloosheid en ontslagen. Gevolg uitkeringen verstrekken en de belasting betaler kan daar voor op draaien!

men zal nooit een plan naar de eerste kamer sturen als dat niet zal worden aangenomen...dan wordt het al in de tweede kamer afgeschoten of aangepast.
Wetsvoorstel om ritueel slachten te verbieden van de partij voor de dieren
Kwam door de Tweede Kamer, werd afgeschoten door de Eerste Kamer.

Wetsvoorstel om ritueel slachten te verbieden van de partij voor de dieren
Kwam door de Tweede Kamer, werd afgeschoten door de Eerste Kamer.

Moslims... daar mag je niets over zeggen is racisme. Vuurwerk is een hollands ding. Meeste moslimpartijen zijn tegen dus verwacht dit nu maar niet

Ik sta ook buiten om 10uur?
maar Illegaal is het dan toch.
Dus knal ik liever een 100sh thunderstorm of een 36sh 2,5" salute blok ofzo de lucht in.
Want het mag toch niet..

Is het een idee om het even te laten rusten en er ongeveer 4 maanden over na te denken en dan een besluit te nemen om op de 31e om 10 uur te gaan stoken?
Als je al wilt dat er nog meer verboden gaat worden lijkt me dit niet handig namelijk. Er is maar een klein beetje voor nodig om het erger te laten worden, dus als wij nu eens verstandig gaan doen en gewoon braaf om 1800 gaan stoken...
Dan kan er met de kids om 10 uur lekker gestookt worden met categorie 1.
Ik hoop in ieder geval dat iedereen wel eerst nog even nadenkt voordat men helemaal los gaat om 10.00 uur.

greetzz

Is het een idee om het even te laten rusten en er ongeveer 4 maanden over na te denken en dan een besluit te nemen om op de 31e om 10 uur te gaan stoken?
Als je al wilt dat er nog meer verboden gaat worden lijkt me dit niet handig namelijk. Er is maar een klein beetje voor nodig om het erger te laten worden, dus als wij nu eens verstandig gaan doen en gewoon braaf om 1800 gaan stoken...
Dan kan er met de kids om 10 uur lekker gestookt worden met categorie 1.
Ik hoop in ieder geval dat iedereen wel eerst nog even nadenkt voordat men helemaal los gaat om 10.00 uur.

greetzz
Ja tjopper er is maar iets voor nodig en m het erger te laten worden.
Maar begrijp je ook als je je niet verzet of van je laat horen dat wij met zijn allen steeds meer de slaaf worden van de politie staat Nederland want dat is het gemak wel.
Nee nu zeg ik zeker niet dat we dit oud en nieuw met zen allen moeten gaan rellen.
Maar ons af laten slachten als kreupele lammen zeker niet.
Maat worden ons in Nederland als steeds meer vrijheden en rechten af genomen.
En je kent het spreek woord he geef ze een vinger en ze pakken je hele hand.

Laatst bewerkt:
ik denk juist dat ze in den haag stiekem hopen, dat er toch veel vuurwerk om 10.00 uur wordt afgestoken.
dat geeft de beleidsmakers dan het vrijbriefje, om vuurwerkverkoop en afsteken nog verder in te perken of zelfs helemaal te verbieden.
ook denk ik dat ze het cat.1 juist extra hebben versoepeld,hopede op veel klachten van buurtbewoners,overlast in winkelcentra etc.
kunnen ze dat lekker ook helmaal gaan verbieden.
gewoon tactiek dus!

Geloven jullie daar nu steeds in?! Als we braaf met ze alle om 1800 staan dan komt Groenlinks met milieu, geluidoverlast en dieren. Aub, hou toch op. Het is een verbod dat opgerekt wordt. Je kunt gaan wachten totdat het 23.00 / 0200 wordt of daarna helemaal niet meer.

de tactiek is dat je het niet in 1x kan verbieden. Teveel weer stand dus doen ze het zo. Nu van 1800 -0200 en zeggen ze "je mag nog blij zijn dat we van 1800 mogen" hierba gaan ze van 23/02 en weer gaan mensen zeggen. " nou... we mogen blij zijn dat"

Aub! Het is tijd voor aktie! Laat het kaas toch niet van je brood eten. Vuurwerk is slecht voor het milieu ja, er is geluidoverlast eb de beesten zijn bang. Dat hoort erbij en die zeikers horen dat maar te accepteren zo wij .oeten accepteren dat de kerkklokken om 8 uur luiden op zondagsmorgen!

ik kan niet snappem dat vele hier nog overtuigd zijn dat als wij ons allemaal aan de wet houden alles wel goed komt en Grienlinks ook met oud en nieuw een vuurwerkpakketje aansteekt. Nooit zal dit gebeuren

Dit vind ik trouwens helemaal geen goed nieuws. Ze willen de verkoopdagen alsnog inperken als blijkt dat de maatregelen van de tijden van het afsteken van vuurwerk niets geholpen hebben. Geloof mij nou maar dat het aanpassen van de tijd NIETS gaat helpen. Het is gewoon zo'n onzin. De overlast van vuurwerk was er toen we om 10.00 mochten beginnen met stoken ook al. Mensen die het gewoon niet kunnen laten om in de laatste dagen in December al stiekem even wat vuurwerk af te steken. Die mensen gaan nu echt niet ineens veranderen omdat we nu pas 's avonds mogen afsteken. De overlast wordt alleen nog maar meer, omdat de regels zijn aangescherpt maar er niets aan gedaan is om het (de overlast) terug te dringen.

Het is allemaal gewoon een grote poppenkast en diep en diep triest voor de mensen die wat geld proberen te verdienen met de handel in legaal vuurwerk, waar ze zich overigens super kneiter hard voor moeten inzetten. Zoals alle vuurwerkfreaks hier weten; de mensen die het spul verkopen werken 3 dagen bikkelhard! Om nog maar te zwijgen over alle dagen er voor om een selectie te maken van het mooiste vuurwerk en om de opslag in te ruimen. Daarom denk ik ook dat met al deze aanpassingen aan de regels er slechts verliezers zullen zijn. Erg jammer.

Arno had op twitter ook al aardig duidelijk gemaakt dat hij nogsteeds niet tevreden is met het besluit.

Sterker nog hij zat zelfs te schelden, laat hem dit maar wat stemmers kosten. :)

Back
Bovenaan