Kamer tegen inperken verkoopdagen vuurwerk

Oke, de 2e kamer is dus akkoord gegaan met de nieuwe afsteek tijden 18:00/2:00
Maar de eerste kamer moet hier toch nog mee instemmen? Of ben ik gek?

Zoniet, is het heel jammer, maar het valt denk ik toch niet te handhaven, ik ga overdag wel lekker de straat op met cat 1 vuurwerk, en tussendoor een knalpotje ;-)

Je hebt zeker gelijk over de Eerste Kamer. Dat gaat dan alleen nog over de afsteektijden omdat het erop lijkt dat het voorstel om de Verkoopdagen in te perken het niet gaat halen. Dat wordt dan zowieso niet doorgestuurd naar de Eerste Kamer omdat dat deel niet wordt aangepast en er dus niets te stemmen valt. Over het aanpassen van de Afsteektijden lijkt het erop dat dit voldoende breed gedragen wordt in de Tweede Kamer en daardoor naar alle waarschijnlijkheid ook in de Eerste Kamer. Dat lijkt dan een formaliteit. Maar eerst vanavond nog even afwachten!

Men denk dat door de afsteektijden te verkorten de overlast minder zal worden.
Dit is natuurlijk wel zo.
Echter zal het geen invloed hebben op het te vroeg afsteken of het gebruik van illegaal vuurwerk.
Mensen die overlast ondervinden op 31dec bij hun reguliere dagtaken zoals boodschappen doen of even een kopje koffie gaan drinken bij een kennis zullen gebaad zij bij het inperken van de afsteektijden.
Zij hoeven nu namelijk niet meer bang te zijn dat de babypijltjes en singleshots ze om de oren vliegen.
Kanttekening is wel dat het gewoonweg niet te handhaven is.

Je hebt zeker gelijk over de Eerste Kamer. Dat gaat dan alleen nog over de afsteektijden omdat het erop lijkt dat het voorstel om de Verkoopdagen in te perken het niet gaat halen. Dat wordt dan zowieso niet doorgestuurd naar de Eerste Kamer omdat dat deel niet wordt aangepast en er dus niets te stemmen valt. Over het aanpassen van de Afsteektijden lijkt het erop dat dit voldoende breed gedragen wordt in de Tweede Kamer en daardoor naar alle waarschijnlijkheid ook in de Eerste Kamer. Dat lijkt dan een formaliteit. Maar eerst vanavond nog even afwachten!

wat is er vanavond?

Ik denk dat de regels die nu zijn zoals Gizmo ze in zijn post heeft staan, averechts gaan werken. De verkoopdagen op 3 houden geeft naar mijn mening meer overlast dan wanneer het wordt verkort tot 2. Een dag eerder je vuurwerk halen, betekend de mogelijkheid om het ook een dag eerder af te schieten. Dit veroorzaakt overlast tijdens de laatste dagen van het jaar. Dit komt het doel (verkleinen van de overlast door vuurwerk) niet ten goede, of wel soms?
Het inkorten van de afsteektijden zorgt voor nog meer overlast, in mijn opinie. Wanneer de regel is dat er pas vanaf 18:00 uur mag worden afgestoken, stelt iedereen zich daar op in. Mensen slapen uit, laten honden later wegbrengen e.d., maar er zullen mensen zijn die deze regel niet accepteren en toch vanaf 10 uur, of iig eerder dan 18:00 uur, gaan afsteken. Dit veroorzaakt toch meer overlast? Niet meer overlast dan voorgaande jaren maar wel omdat mensen zich op 18:00 uur instellen lijkt mij.

Ik snap dat de 3 verkoopdagen beter zijn voor het bedrijfsleven, maar de freaks worden er niet echt meegeholpen, omdat die als doel hebben vuurwerk AFSTEKEN. En de tijd die daaraan besteed kan worden wordt ingeperkt..

ik heb het opgegeven want ze willen maar niet begrijpen dat het inkorten van de afsteektijden niets veranderd aan de situatie....illegaal vuurwerk mag zoiezo nooit afgestoken worden dus de logica is ver te zoeken.....

is daar nog een stream van?

Dit zijn rondes gaat snel erdoor. Alleen stemmen. En verder geen discussie en zo werken ze meerdere onderwerpen die behandeld worden

Kijk, de fractie van D66 is voor bijvoorbeeld maar als die fractie bestaat uit 40 leden dan betekent niet dat die allemaal voor stemmen of tegen. Kan best 35 voor en 5 tegen.

75 moeten er voor stemmen om het door te krijgen dus hopelijk worden het minder dan 75. VVD en PVDA waren tegen als die tegen blijven in zijn volledige aantal heb je al gewonnen. Maar daar zullen altijd een aantal zijn die voor stemmen.

Maar dit zijn natuurlijk kleine "problemen" maar feit is dat de minderheid het voor het zeggen heeft in dit land. Vandaag ook bekend geworden dat Zwarte Piet een racist is. Gaat helemaal verkeerd in Europa belachelijk.

Het is helaas niet anders. Om 18:00 beginnen en om 02:00 stoppen. Ik heb dat nog meegemaakt vroegah ergens in een ver verleden volgens mij. Oh ja toen mocht je pas om 22:00 beginnen en om 02:00 eindigen.
We lopen hier dan wel allemaal te zeuren dat de afsteektijden zijn ingekort maar het is altijd nog beter dan helemaal niets afsteken. Wel ben ik een beetje huiverig dat er om 18:00 wat illegaal betreft de pleuris uitbreekt. Het is dan al donker dus ga die overlast maar eens oplossen. Daar zijn niet genoeg mensen voor ben ik bang.:rolleyes:

ik vind het jammer dat de stook tijd ingekort is naar 18.00 .
dat zal behoorlijk wennen worden ben ik bang .:rolleyes:
maar goed dat betekend wel dat ik dan geen concessies meer doe met de buurt .
dat betekend ook dat er straks anders word in gekocht .
rotjes, baby pijltjes , etc etc raken de winkels aan de straat stenen niet meer kwijt .
verder ben ik wel blij dat de drie verkoop dagen behouden blijven .
ook zeer verstandig dat ze dat zo laten .

Ik heb de stream al de hele tijd aan, maar er is nog geen stemming geweest volgens mij. Meestal doen ze heel veel moties in één keer, dus de kans dat ik het gemist heb is klein. Ze zijn in ieder geval flink aan het haasten in de Kamer.

ik vind het jammer dat de stook tijd ingekort is naar 18.00 .
dat zal behoorlijk wennen worden ben ik bang .:rolleyes:
maar goed dat betekend wel dat ik dan geen concessies meer doe met de buurt .
dat betekend ook dat er straks anders word in gekocht .
rotjes, baby pijltjes , etc etc raken de winkels aan de straat stenen niet meer kwijt .
verder ben ik wel blij dat de drie verkoop dagen behouden blijven .
ook zeer verstandig dat ze dat zo laten .

Het inperken van de aansteektijden is nog geen definitief besluit, of is dat al besloten?

http://www.dichtbij.nl/rotterdam-ce...maatregelen-nemen-tegen-vuurwerkoverlast.aspx

Vuurwerkbranche
Naast de beperking van de verkoopdagen wilde het kabinet ook de afsteektijden aanpakken. Nu mag dat vanaf Oudejaarsdag om 10.00 uur in de ochtend. Dat zou 18.00 uur worden. Een kamermeerderheid van VVD, PvdA en CDA stemden hier echter tegen. 'Die partijen lijken gezwicht voor de lobby van de vuurwerkbranche', aldus Bonte. 'Het commerciële belang van de vuurwerkhandelaren weegt klaarblijkelijk zwaarder dan de veiligheid en gezondheid van mensen.'

de 25 kilo grens blijft ook bestaan las ik op fpm, dit word dus niet terug geschroefd naar 10 kilo

Back
Bovenaan