Kamer tegen inperken verkoopdagen vuurwerk

Korte samenvatting Eerste Termijn Minister en Staatssecretaris:

De insteek van het Ministerie en de beantwoording van de gestelde vragen liggen in lijn met de eerder gecommuniceerde punten. Beiden onderbouwen/verdedigen de Voorgenomen Maatregelen maar geven tegelijkertijd ook aan dat ze bereid zijn deze aan te passen nu ze begrijpen dat dit onvoldoende gedragen wordt binnen de Kamer. Hierbij gaat het voornamelijk om de Verkoopdagen. De Afsteektijden komen nogmaals aan de orde maar dan vooral omdat de VNG had voorgesteld om van 22.00 tot 01.00u af te mogen steken. Hierop wordt aangegeven dat er met de VNG gesproken is en zij nu het voorstel steunen om de Afsteektijden aan te passen naar 18.00 tot 02.00u. Het lijkt er dus voorzichtig gezegd op dat we inderdaad 3 Verkoopdagen gaan houden en de Afsteektijden naar 18.00 tot 02.00u gaan.

Wordt vervolgd....

hmmzzz,

Het lijkt erop alsof de afsteektijd om 1800 uur zetten een soort compromis gaat worden.
Dat vind ik jammer. Ik vind de argumenten niet heel sterk om het op 1800 uur te zetten.
greetzzz

Zo mevrouw Faber zegt voor het eerst ook iets nuttig ;-) gratis vuurwerkbrillen....

Dit heb ik vanaf minuut 1 al gedacht Albert.
Ik heb heel snel al gezegt hier volgens mij gaan ze die afsteektijd gebruiken om de drie dagen te laten blijven

Samenvatting Tweede Termijn van zowel de Fracties, de Minister als de Staatssecretaris:
- 3 dagen verkoop lijkt te blijven, wel meer en beter monitoren zodat er meer feiten zijn
- Actievere aanpak illegaal vuurwerk, zwaardere (gevangenis)straffen toepassen
- Gemeenten mogen zelf lokale problemen oplossen bijv. met Vuurwerkvrije zones maar niet compleet verbieden in de hele gemeente
- De toepassing van Vuurwerkvrije Zones zal worden geëvalueerd
- Er lijkt voldoende steun voor het inperken van de Afsteektijd naar 18.00 - 02.00u
- Samen met Branche gesprek aangaan over gevaarlijk vuurwerk zoals babypijlen en romeinse kaarsen
- Er zal nog meer worden ingezet op het gebruik van vuurwerkbrillen
- Volgend jaar zal er weer worden gekeken of er wat moet veranderen
- Vanavond is de stemming en dan pas weten we zeker wat wel of niet doorgaat

Stemming wordt vanavond verwacht tussen 20.00 - 20.30u maar de laatste dag voor het zomerreces loopt elk jaar uit...

De Vergadering wordt gesloten.

Samenvatting Tweede Termijn van zowel de Fracties, de Minister als de Staatssecretaris:
- 3 dagen verkoop lijkt te blijven, wel meer en beter monitoren zodat er meer feiten zijn
- Gemeenten mogen zelf lokale problemen oplossen bijv. met Vuurwerkvrije zones maar niet compleet verbieden
- Er lijkt voldoende steun voor het inperken van de Afsteektijd naar 18.00 - 02.00u
- Samen met Branche gesprek aangaan over gevaarlijk vuurwerk zoals babypijlen en romeinse kaarsen

Stemmin vanavond verwacht tussen 20.00 - 20.30u plaatsvinden maar de laatste dag voor het zomerreces loopt elk jaar uit...

Kortom er is nog niets zeker door

Kortom er is nog niets zeker door

Mijn samenvatting geeft de algemene tendens weer. Dus nee, officieel is er op dit moment nog niets door maar vanavond wordt er waarschijnlijk ingestemd met de in mijn samenvatting genoemde punten. En dan is het definitief.

Kan hier wel om lachen, nog zwaardere gevangenisstraffen.

Stel je dit is voor in de bajes:

Waarvoor zit jij vast? Ik heb iemand vermoord omdat die me raar aankeek en jij? Ja ik verkocht een beetje vuurwerk dus zit ik vast.

Komop zeg wat een land hebben wij, straffen helpt niet. Dan zoeken ze wel wat anders wat makkelijk te verhandelen is.

- Gemeenten mogen zelf lokale problemen oplossen bijv. met Vuurwerkvrije zones maar niet compleet verbieden in de hele gemeente

Stemming wordt vanavond verwacht tussen 20.00 - 20.30u maar de laatste dag voor het zomerreces loopt elk jaar uit...

dus dit zijn de regeltjes die aankomend oud & nieuw gelden???

nog steeds zwaar *****, en wat een tering streek om de straffen nog hoger te doen...
vuile*********

het wordt er niet beter op :frusty:

dus dit zijn de regeltjes die aankomend oud & nieuw gelden???

nog steeds zwaar *****, en wat een tering streek om de straffen nog hoger te doen...
vuile*********

het wordt er niet beter op :frusty:

waar maak jij je in vredesnaam druk om?
Daarbij denk ik dat de manier waarop je je nu uitdrukt niet handig is. Daar creëer je meer onrust mee dan dat je daadwerkelijk iets toevoegt aan de discussie.
En als je met illegaal vuurwerk niet inlaat heb je ook geen last van de gevangenisstraffen. :p
greetzz

leg je nou maar bij neer dat de tijden 18:00 tot 02:00 worden....ik vind het ook belachelijk maar het is nou eenmaal zo.....

Tuurlijk, ineens begin ik te beseffen dat we als blijkbare liefhebbers ook schuldig zijn aan een eventueel verbod oid. Met deze instelling kom je er wel in het leven.

geef is een reden waarom je je aan die regeltjes zou houden?? enige die daar beter van wordt zijn hun omdat ze dan weer een slaafje erbij hebben die naar hun luistert... :bye:

Oke, de 2e kamer is dus akkoord gegaan met de nieuwe afsteek tijden 18:00/2:00
Maar de eerste kamer moet hier toch nog mee instemmen? Of ben ik gek?

Zoniet, is het heel jammer, maar het valt denk ik toch niet te handhaven, ik ga overdag wel lekker de straat op met cat 1 vuurwerk, en tussendoor een knalpotje ;-)

geef is een reden waarom je je aan die regeltjes zou houden?? enige die daar beter van wordt zijn hun omdat ze dan weer een slaafje erbij hebben die naar hun luistert... :bye:

ALs je op die manier gaat redeneren dan kan ik ook net zo goed gaan stelen, verkrachten, moorden, te hard rijden etc. Want dan hebben ze een slaafje minder die naar hun luistert.

In mijn ogen zit er een verschil tussen morele en overheids regels.
Een persoon met een goed hart verkracht en moord niet.
Te hard rijden en toch vuurwerk afknallen valt daar in mijn ogen niet onder.

Zie er niet veel nut in om de afsteek tijd te verkorten... Je gaat mij niet vertellen dat er daardoor minder overlast is (die dag). Zelf steek ik vrij weinig meer af overdag omdat ik vaak alleen maar sier heb, maar voor de mensen die de hele dag over straat lopen te struinen is het zonde. En ik denk dat er maar weinig mensen zich in zullen houden tot 18:00... Ben benieuwd hoe dit gaat lopen!

Back
Bovenaan