Kamer blijft twijfelen over vuurwerkverbod, mogelijk toch uitzondering voor verenigingen

Ik heb dit soort topics lang gemeden omdat ik na al die jaren gezeur over een verbod helemaal zat was. Ik ontkom er echter niet aan en lees nu wel veel mee, maar ook weer niet alles. Maar wanneer wordt er nu uiteindelijk een besluit genomen?
Ik zou het niet af gaan wachten als ik jou was. Zorg goed voor jezelf als je snapt wat ik bedoel.

Vraag die mij trouwens te binnen schiet is hoe zou het allemaal kunnen gaan aflopen voor dit forum als dat vuurwerkverbod is afgevaardigd. Zijn we dan ineens een (criminele organisatie !? )
verscheidenen zullen er misschien om lachen misschien maar je weet het maar nooit tegenwoordig wat ze allemaal wel niet verzinnen .

Ik zou het niet af gaan wachten als ik jou was. Zorg goed voor jezelf als je snapt wat ik bedoel.

Vraag die mij trouwens te binnen schiet is hoe zou het allemaal kunnen gaan aflopen voor dit forum als dat vuurwerkverbod is afgevaardigd. Zijn we dan ineens een (criminele organisatie !? )
verscheidenen zullen er misschien om lachen misschien maar je weet het maar nooit tegenwoordig wat ze allemaal wel niet verzinnen .
Dan gaan we allemaal verder op het Darkweb en alle remmen los 🤣

Nee goede vraag, heb hem zelf ook al een keer gesteld maar ik denk dat het nog te vroeg is om daar een antwoord op te krijgen. Zolang er forum over drugs en andere obscure shit is maak ik me hier geen zorgen om, dat is meer afhankelijk van de eigenaren. 🙂

Dan gaan we allemaal verder op het Darkweb en alle remmen los 🤣

Nee goede vraag, heb hem zelf ook al een keer gesteld maar ik denk dat het nog te vroeg is om daar een antwoord op te krijgen. Zolang er forum over drugs en andere obscure shit is maak ik me hier geen zorgen om, dat is meer afhankelijk van de eigenaren. 🙂
Ik denk dat een forum over drugs onder voorlichting wordt geschaard. Maar ja wie ben ik

Ik vraag me iets af. Leden Klaver/Ouwehand willen van het vuurwerk af. Maar heb het amendement doorgenomen. Verbod geld niet als er een ontheffing is verleend op verkoopdagen 29, 30, 31 december. Prima F2 blijft dan toch bestaan volgens het amendement. Mijn vraag is dan ook, hoe is dit te verklaren? Met ontheffing mag ik in NL kopen en in verenigingsverband met rompslomp afschieten. Is het überhaupt wel uit te leggen naar de bevolking? want ook hier ontstaat verwarring over tijdens de verkoop met ontheffingsverlening. Vrees dat burgemeesters het heel druk gaan hebben en mensen vooralsnog hun vuurwerk voor de deur afsteken. Een verwarrend maar ook een verrassend amendement wel. Gezien de foto een stukje amendement is dit toch wel zeer verwarrend en lijkt het mij ook niet te handhaven als ik aan iemand met een vergunning vraag neem is wat vuurwerk mee.

Bijlagen

• Screenshot_20250222_004327_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20250222_004327_Samsung Internet.jpg
    65,1 KB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
Maar waar zal het vuurwerk te koop zijn dan?Denk niet dat de grote importeurs na de compensatie voor een kleine groep blijft bestaan.En ik denk dat dit voor alles wat je moet regelen van vergunning tot verzekering niet haalbaar en betaalbaar is.

Ik blijf het herhalen: er is geen meerderheid voor het amendement alleen al omdat het jaren duurt voordat alle onderliggende wet- en regelgeving is aangepast en ingericht. Daarnaast is het onpraktisch en kost de uitvoering ervan veel geld.

Meerdere partijen hebben ook al bevestigd dat ze het amendement "charmant" vinden, maar onwerkbaar. Dat is politieke taal voor: "Bedankt voor het lachen, maar dit wordt niks. Hier doen wij niet aan mee."

@gizmo75 dank voor het antwoord en de rest van de heren ook. Ik weet dat het amendement niet haalbaar is en ook een aangepast oudje. Maar ik probeerde het zelf vorm te geven om een conclusie en lering eruit te trekken om vorm te geven. Was niet politiek bedoeld want het amendement is van 2020/2021 die koers. En ook toen kreeg ik het niet geplaatst.

Maar dank voor het antwoord allen kan het waarderen.

Ik blijf het herhalen: er is geen meerderheid voor het amendement alleen al omdat het jaren duurt voordat alle onderliggende wet- en regelgeving is aangepast en ingericht. Daarnaast is het onpraktisch en kost de uitvoering ervan veel geld.

Meerdere partijen hebben ook al bevestigd dat ze het amendement "charmant" vinden, maar onwerkbaar. Dat is politieke taal voor: "Bedankt voor het lachen, maar dit wordt niks. Hier doen wij niet aan mee."
Klopt, het is ook niet haalbaar en niet uitvoerbaar. Voor diverse partijen is het wel belangrijk om een wat dan te hebben.. Als we het verbieden, wat dan.. Alternatieven. Als die er niet zijn is er grotere kans dat ze tegen stemmen dus laat het maar lekker onuitvoerbaar zijn.

Net zo haalbaar als die centrale shows ala Sydney (uhuh) die beloofd werden (in elke gemeente), waarvan nu Rotterdam al aangeeft het niet meer te willen lappen.

Aantoonbaar onbetrouwbaar die lui, maar toch worden ze nog altijd serieus genomen. Waarom is me een raadsel.

Klopt, het is ook niet haalbaar en niet uitvoerbaar. Voor diverse partijen is het wel belangrijk om een wat dan te hebben.. Als we het verbieden, wat dan.. Alternatieven. Als die er niet zijn is er grotere kans dat ze tegen stemmen dus laat het maar lekker onuitvoerbaar zijn.
Onuitvoerbaar betekent in deze niet per definitie dat het verbod niet doorgaat, maar dat je er niks voor terug krijgt. Zo van, jammer joh, we wilden wel, maar het lukt/kan/mag niet, sorry kunnen we ook niks aan doen.

Oh Gizmo, wat heb ik jouw bijdrage de laatste dagen gemist!! Dank (wederom) voor het delen van je kennis, inzichten en vooral jouw nuancerende boodschap! Op Feesboek is het doodstil, echt doodstil qua inhoudelijke reacties (ja er is tuurlijk wel zat gemopper, maar nergens een echte analyse), bizar gewoon... Dan maar weer eens terugkomen op good old VWC...

Ik las inderdaad terug in de opmerkingen van Staatssecretaris Jansen tijdens het debat dat wat betreft dekking van het voorstel de initiatiefnemers geen voorstel doen waar het bedrag vandaan moet komen (indicatief ingeschat tussen 150 en 450 miljoen EUR). Plus, zoals je ook al zegt, het tijdspad is 'bijzonder krap', of 'helemaal niet haalbaar', zoals Jansen het ook verwoordde.

Ik ben echt enorm verbaasd over meerdere punten rond dit initiatiefwetsvoorstel, maar o.a. ook dat ze in lijken te hebben ingezet om ook nog eens F1 totaal te verbieden. Begreep ik dat goed?! Ik meende trouwens vaker te hebben gelezen dat F1 verbod niet eens zou kunnen. Maar daar kon ik niets van terugvinden (qua wettelijke teksten, bepalingen).

Ik zie dat op 12 mrt 2025 de Procedurevergadering vergadering staat. Heb jij enig idee wanneer de stemming zal gaan plaatsvinden?
EDIT: Er staat nu in Week 13; Verwacht in Week 13. [25 tm 29 mrt]

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan