Kamer blijft twijfelen over vuurwerkverbod, mogelijk toch uitzondering voor verenigingen

Oké 1 verkoop is verboden maar hoe komt men aan vuurwerk is het dan opeens niet meer illegaal? Zo een vereniging kan niet vorm gegeven worden want burgervadertjes willen ook een verbod. Denk dat de NSC en VVD een loopje met ze neemt en een spel spelen. Professionele shows is ook maar tijdelijk zijn ze ook een verdienmodel of niets.

Al met al ben niet veel wijzer geworden en moet nog afwachten pfff ik durf nu echt niet te zeggen word geen verbod want nu weet ik het zo net even niet.

Ik denk dat de VVD al lang al weet dat ze voor een vuurwerkverbod gaan stemmen, geen kritische vragen over het vuurwerkverbod en teveel aandacht voor het handhaven van het vuurwerkverbod in geval er weerstand onder de bevolking optreed en het compenseren van de vuurwerkbranche.

Ik denk dat de VVD al lang al weet dat ze voor een vuurwerkverbod gaan stemmen, geen kritische vragen over het vuurwerkverbod en teveel aandacht voor het handhaven van het vuurwerkverbod in geval er weerstand onder de bevolking optreed en het compenseren van de vuurwerkbranche.
Absoluut, die zijn allang om!

Oké 1 verkoop is verboden maar hoe komt men aan vuurwerk is het dan opeens niet meer illegaal? Zo een vereniging kan niet vorm gegeven worden want burgervadertjes willen ook een verbod. Denk dat de NSC en VVD een loopje met ze neemt en een spel spelen. Professionele shows is ook maar tijdelijk zijn ze ook een verdienmodel of niets.

Al met al ben niet veel wijzer geworden en moet nog afwachten pfff ik durf nu echt niet te zeggen word geen verbod want nu weet ik het zo net even niet.

Die vuurwerkshows is alleen maar een manier om mensen te paaien voor een vuurwerkverbod. Te weinig pyrotechnici beschikbaar en teveel gemeenten die er gebruik van moeten maken en die ook nog eens krap bij kas zitten. Mensen die niets met vuurwerk hebben willen er niet via gemeentelijke belastingen aan meebetalen dus het zal of niet van de grond komen of snel de nek om gedraaid worden. De lijn die duidelijk uitgezet word is dat het vuurwerk door "schone" licht- en droneshows vervangen gaat worden, wat in mijn ogen niets met oud&nieuw te maken heeft, alles waar mensen plezier aan beleven moet wijken voor het milieu en klimaat.

Laatst bewerkt:
Die vuurwerkshows is alleen maar een manier om mensen over de streep te paaien voor een vuurwerkverbod. Te weinig pyrotechnici beschikbaar en teveel gemeenten die er gebruik van moeten maken en die ook nog eens krap bij kas zitten. Mensen die niets met vuurwerk hebben willen er niet via belastingen aan meebetalen dus het zal of niet van de grond komen of snel de nek om gedraaid worden. De lijn die duidelijk uitgezet word is dat het vuurwerk door "schone" licht- en droneshows vervangen gaat worden, wat in mijn ogen niets met oud&nieuw te maken heeft, alles waar mensen plezier aan beleven moet wijken voor het milieu en klimaat.
Sluit me erbij aan bij het verhaal, de show is een zoethoudertje inderdaad. Over jou verhaal kan ik kort en krachtig zijn, ben het er helemaal mee eens.

DIt is een tussenstap inbouwen om via een rebound alsnog het verbod erin te rammen. Ze weten allemaal best dat de dorpen het vuurwerktoerisme niet kunnen dragen en organiseren. Oftewel ze zijn bezig met een doodbloed principe.

Ik heb voor het eerst het gevoel dat het verbod er daadwerkelijk gaat komen. En als het voor de lente geregeld is, hebben ze ook niet te dealen met nieuw geleverde voorraad. Het gaat me iets te makkelijk nu.
Het zou erg dom van de VVD zijn als ze zich voor het karretje van Groen Links en Partij Voor De Dieren zouden laten spannen, dan had ik ze toch hoger ingeschat. Van andere partijen als D66, VOLT, CDA kan je zoiets doms verwachten.

Het zou erg dom van de VVD zijn als ze zich voor het karretje van Groen Links en Partij Voor De Dieren zouden laten spannen, dan had ik ze toch hoger ingeschat. Van andere partijen als D66, VOLT, CDA kan je zoiets doms verwachten.
Eens maar politiek is handje klap en dealtjes sluiten,..... het is een soort kwartetten, jij dit dan krijg jij deze van mij. Dan kan je veel over USA zeggen hoe Trump het momenteel doet maar dat gaat een stuk sneller.

Beetje rekken en er bij blijven zoals het lijkt.
De Corona tijd heeft me een hoop geleerd .
Nou kunnen ze wel uitzonderingen op regels gaan verzinnen maar ik zie nu al dat die maatregel niet gaat werken.
Want die gene die het vuurwerk afsteekt moet wel deskundig zijn. Maar zoveel deskundigen zijn er niet .

Beetje rekken en er bij blijven zoals het lijkt.
De Corona tijd heeft me een hoop geleerd .
Nou kunnen ze wel uitzonderingen op regels gaan verzinnen maar ik zie nu al dat die maatregel niet gaat werken.
Want die gene die het vuurwerk afsteekt moet wel deskundig zijn. Maar zoveel deskundigen zijn er niet .
Zo sta ik er ook in m.b.t corona heeft me ook veel bijgebracht.

Verder heb je ook helemaal gelijk over de uitzondering en deskundigen.

Heel simpel, als er niet veel vuurwerk verkocht wordt, doordat maar selectie mensen het mag kopen is de branche zo klaar. Dus is er in een paar jaar tijd geen vuurwerk meer, of onbetaalbaar.

Toen de cobra 6 net z'n intrede deed zei ik al tegen vrienden dit gaat het verbod sneller laten komen, ondanks dat dit absoluut niks gaat helpen met de rad draaiers, want die krijg je er nog veel meer bij de komende jaren.

Tis heel simpel, steeds meer regels steeds minder geld voor de mensen, steeds meer spanningen in de maatschappij, steeds meer geweld, tis allemaal zo simpel op te lossen, maar dan moeten er mensen in de politiek zitten die oprecht zijn en goed voor de mede mens.

Maar goed de agenda gaat door, dit is echt nog niet het laatste.....

Ik heb dit soort topics lang gemeden omdat ik na al die jaren gezeur over een verbod helemaal zat was. Ik ontkom er echter niet aan en lees nu wel veel mee, maar ook weer niet alles. Maar wanneer wordt er nu uiteindelijk een besluit genomen?

Ik heb dit soort topics lang gemeden omdat ik na al die jaren gezeur over een verbod helemaal zat was. Ik ontkom er echter niet aan en lees nu wel veel mee, maar ook weer niet alles. Maar wanneer wordt er nu uiteindelijk een besluit genomen?

Gaat nog wel een aantal weken duren ik hoorde iets van na 20 maart pas maar weet het niet zeker.

Back
Bovenaan