Goed gezegd, dat is exact zoals ik er ook over denk.
Alle goedbedoelende freaks kunnen hun steentje bijdragen door zo verantwoordelijk mogelijk met het vuurwerk om te (blijven) gaan, en dat tevens 'proberen' over te dragen aan de mensen die wat minder goed op de hoogte zijn. Dat begint al in het klein bij respect voor mens en dier tijdens het stoken, niets slopen, netjes je rotzooi opruimen na afloop, je (enigzins

) aan de afsteektijden houden, en natuurlijk met stip op 1: veiligheid voor alles.
Hierbij gaat de sociale controle ook een rol spelen. Jij kan je immers wel aan de regels houden, maar doen anderen in je straat dat ook? Zo nee, spreek ze erop aan. Moet kunnen vind ik, zij brengen immers jou, je omgeving, ÈN onze hobby in gevaar! Natuurlijk ga je niet in je eentje een groep tuig effe de waarheid vertellen, maar jullie begrijpen wel wanneer het wel en niet kan. Als het echt onverantwoord is dan kan je altijd nog de anonieme tiplijn bellen. (Nee, geen nsb-praktijken in dit geval... ze zetten onze hobby op het spel!!). Als dan ook de overheid en de politie wat strenger gaan toezien op de slopers, dan komt het wel goed.
Daarnaast ben ik uiteraard zeer benieuwd naar het plan achter de schermen

Ik houd me warm aanbevolen om meer te horen, en te helpen waar nodig.
Hopelijk worden er ook partijen als verkopers, importeurs, pyro professionals en (locale) politici bij betrokken, want dat zijn de mensen die wat gewicht in de strijd kunnen gooien mocht het nodig zijn. Dat geeft een pro-vuurwerk groep wat meer 'body'