Kamer behandelt vuurwerkverbod niet

Eindelijk is die lampendanser uit ze wereld met waanideen geslagen.. voorlopig dan.
Mag hopen dat die 2 zich nu weer braaf gaan bezig houden met problemen als waarom ik af en toe een half uur met een blikje loop zonder dat ik een prullebak tegenkom.
Mag hopen dat de trend zicht voortzet na de iets betere sfeer van afgelopen jaar.

De Rotterdamse fatsoensrakker van GroenLinks Arno Bonte (raar hoofd!) staat in zijn hemd. Die wilde ons allen het pleziertje van wat vuurwerk ontnemen en startte een burgerinitiatief op. Meer dan zestigduizend andere zeurende rakkers tekenden zijn petitie om vuurwerk te verbieden. En met die handtekeningen toog onze Arno naar de Tweede Kamer.

Hij kreeg nul op zijn rekest. De commissie die de verzoekschriften van burgers beoordeelt keurde de boel af. De Tweede Kamer neemt namelijk pas een burgerinitiatief in behandeling als het daar in de laatste twee jaar geen besluit over heeft genomen. Minister Ter Horst weigerde begin 2008 om maatregelen te nemen en dat geldt gewoon als besluit.

Arno Bonte kan niet anders dan de achterdeur nemen en vertrekken. Bovendien is het een eigenwijze fatsoensrakker en dat zijn de slechtste. Begin dit jaar was namelijk al bekend dat de boel niet in behandeling werd genomen. Kijkt u straks wel uit dat u het vuurwerk niet afsteekt zoals de jongen op de video? Schijnt slecht voor het haar te zijn.
http://www.endandit.nl/regionaal/150412217/tweede-kamer-torpedeert-burgerinitiatief-vuurwerkverbod

Vuurwerk afsteken - Zo moet het dus NIET!
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

haha.. wat een idioot zeg!
Arno Bonte en die gast op t filmpje :p

Heeft die vriendelijke meneer zoveel tijd erin gestoken en levert het niks op.. sneu ! :devil:

Rietveld ziet er trouwens wel uit alsof ie moet kakken op zn site :p

Laatst bewerkt:
Volgens Bonte is de discussie nog lang niet afgelopen:

Kamer helpt burgerinitiatief om zeep'
15.04.09 • 0 reacties

‘De Kamer helpt haar eigen instrument om zeep’. Dat concludeert Groen Links-raadslid Arno Bonte, nu de Tweede Kamer het burgerinititief dat pleit voor een vuurwerkverbod niet in behandeling neemt.
Reden
Samen met zijn Haagse collega David Rietveld verzamelde hij daartoe meer dan 65.000 handtekeningen. VVD-Kamerlid Johan Remkes, voorzitter van de commissie burgerinitiatieven, voerde als reden voor het niet in behandeling nemen aan dat minister Ter Horst (Binnenlandse Zaken) vorig jaar in een debat al eens had gezegd dat zij niets zag in een vuurwerkverbod.

Digitale handtekeningen
Burgerinitiatieven zijn in Nederland mogelijk sinds mei 2006, en vereisen 40.000 handtekeningen. Sinds januari dit jaar tellen ook digitale steunbetuigingen. Onderwerpen worden alleen behandeld als de Kamer het onderwerp de afgelopen twee jaar niet heeft besproken. ‘In dat reglement hadden we ons natuurlijk al verdiept, en toen kwamen we tot de conclusie dat er geen besluit over het onderwerp genomen is’, aldus Bonte. ‘Tijdens de evaluatie van de jaarwisseling 2007-2008 zei ter Horst dat ze niet van plan was om met een verbod te komen. Omdat daar geen moties op volgden, interpreteert Remkes dat nu als impliciet besluit.’

Gezocht
Dat vindt Bonte een ‘gezochte redenering’. ‘Er is geen onderwerp te noemen dat nog niet eerder in een of andere bijzin aan de orde is geweest. De Kamer helpt hiermee haar eigen instrument om zeep.’ Bonte's verklaring luidt dat de Kamer haar vingers niet wil branden aan het politiek gevoelige onderwerp. ‘Het vuurwerkverbod deelt de samenleving in tweeën, en dat gaat dwars door partijlijnen heen. Als het initiatief was behandeld, hadden partijen een groep kiezers tegen de haren in moeten strijken.’

Agenda
Hij is evenwel blij dat het onderwerp op de publieke agenda staat. ‘Het zou me niets verbazen als we over vijf of tien jaar toch een politieke meerderheid hebben om vuurwerk aan banden af te leggen. De discussie is nog lang niet afgelopen’, aldus het strijdvaardige raadslid.

http://www.binnenlandsbestuur.nl/nieuws/2009/04/kamer-helpt-burgerinitiatief-om-zeep.112943.lynkx

Agenda
Hij is evenwel blij dat het onderwerp op de publieke agenda staat. ‘Het zou me niets verbazen als we over vijf of tien jaar toch een politieke meerderheid hebben om vuurwerk aan banden af te leggen. De discussie is nog lang niet afgelopen’, aldus het strijdvaardige raadslid.

http://www.binnenlandsbestuur.nl/nieuws/2009/04/kamer-helpt-burgerinitiatief-om-zeep.112943.lynkx

Der zullen idd eens de zoveel jaar publieks en aandacht liefhebbende politcussen naar voren worden geschoven.

Laatst bewerkt:
Ik kan alleen maar zeggen laten we dit jaar allemaal een extra sierpot kopen en allemaal afsteken om 12 uur smiddags, tijdens deze pot houden we ALLEMAAL 1 minuut stilte en denken we aan deze arme man en zijn vuurwerkverbod.

Kamer helpt burgerinitiatief om zeep'
15.04.09 • 0 reacties

‘De Kamer helpt haar eigen instrument om zeep’. Dat concludeert Groen Links-raadslid Arno Bonte, nu de Tweede Kamer het burgerinititief dat pleit voor een vuurwerkverbod niet in behandeling neemt.
Reden
Samen met zijn Haagse collega David Rietveld verzamelde hij daartoe meer dan 65.000 handtekeningen. VVD-Kamerlid Johan Remkes, voorzitter van de commissie burgerinitiatieven, voerde als reden voor het niet in behandeling nemen aan dat minister Ter Horst (Binnenlandse Zaken) vorig jaar in een debat al eens had gezegd dat zij niets zag in een vuurwerkverbod.

Digitale handtekeningen
Burgerinitiatieven zijn in Nederland mogelijk sinds mei 2006, en vereisen 40.000 handtekeningen. Sinds januari dit jaar tellen ook digitale steunbetuigingen. Onderwerpen worden alleen behandeld als de Kamer het onderwerp de afgelopen twee jaar niet heeft besproken. ‘In dat reglement hadden we ons natuurlijk al verdiept, en toen kwamen we tot de conclusie dat er geen besluit over het onderwerp genomen is’, aldus Bonte. ‘Tijdens de evaluatie van de jaarwisseling 2007-2008 zei ter Horst dat ze niet van plan was om met een verbod te komen. Omdat daar geen moties op volgden, interpreteert Remkes dat nu als impliciet besluit.’

Gezocht
Dat vindt Bonte een ‘gezochte redenering’. ‘Er is geen onderwerp te noemen dat nog niet eerder in een of andere bijzin aan de orde is geweest. De Kamer helpt hiermee haar eigen instrument om zeep.’ Bonte's verklaring luidt dat de Kamer haar vingers niet wil branden aan het politiek gevoelige onderwerp. ‘Het vuurwerkverbod deelt de samenleving in tweeën, en dat gaat dwars door partijlijnen heen. Als het initiatief was behandeld, hadden partijen een groep kiezers tegen de haren in moeten strijken.’

Agenda

http://www.binnenlandsbestuur.nl/ni...lpt- burgerinitiatief-om-zeep.112943.lynkx

[B]Het zou me niets verbazen als we over vijf of tien jaar toch een politieke meerderheid hebben om vuurwerk aan banden af te leggen. [/B]
nou ja sommige mensen leren het ook nooit .:frusty:
maar we hebben in elk geval weer tijd genoeg om ons in te dekken door middel van cijfer bij houden en fijten verzammelen om ons meening stevig te kunnen onder bouwen . :)

Ik denk dat wij ons vooral bezig moeten gaan houden met het verbeteren van het schimmige imago dat rond het onderwerp hangt. Een leek ziet geen verschil tussen een liefhebber en een vandaal of dronkelap. En ook al worden de problemen door een relatief bijzonder kleine groep veroorzaakt; het wordt ons allemaal aangerekend.

Een eerlijker imago bereik je onder andere door helder en volledig te berichten over de problemen, de omstandigheden en mogelijke maatregelen die genomen kunnen worden om de problemen in te dammen. Vuurwerkliefhebbers delen hun passie graag en zijn dikwijls bereid om zich in te spannen voor het maatschappelijk belang rond deze discussie.

Dus of deze Groene Rakkers nu wel of niet de aanval heropenen, over 5, 10 of desnoods 50 jaar, maakt in dat opzicht niet uit. Wat ik nog het allerbelangrijkste vind is dat het Nederlandse volk de kans krijgt eerlijk een mening te formeren over het onderwerp. Alle feiten open en eerlijk op tafel en geen modder gooien. Ook, wat ons betreft, geen "wij/zij" situatie, maar liever een gemeenschappelijke dialoog over de problemen en de mogelijke oplossingen.

Mocht het Nederlandse volk op enig moment, gefundeerd op eerlijke informatie, toch kiezen voor een vorm van een verbod (wat mij zou verbazen), dan hebben we dat te respecteren. Nederland is immers een democratie. De kans dat een goed geinformeerd publiek kiest voor een verbod acht ik, zoals gezegd, zeer klein tot nihil. Met vuurwerk zelf is immers niets mis. Ik ken geen vuurwerkshow waar mensen niet staan te genieten van "de kunst in de lucht", hoe gering of omvangrijk deze show ook mag zijn. Het is het gedrag van een beperkte groep individuen dat flink aangepakt moet worden, aangevuld met goede en heldere voorlichting aan consumenten. Als we hier aan werken weet ik zeker dat we nog generaties lang van ons avondje stoken kunnen genieten.

Nick

ja klopt dat is ook al vaker gezegt .
maar als je dat wil berijken zullen we wel moeten beginnen aan een groot schalige actie

over slechte verliezers gesproken...

sjonge jonge zeg! zielig bezig. Hun hebben wel grote dromen he?

maargoed,

ik ga me niet bezig houden met al deze zielepietjes. Ik ga me bezig houden met 2010!!!

want we gaan gewoon weer lekker stoken!

:applause:!LANG LEVE VUURWERK!:applause:

@ Cameo :

Hier moeten we zeker aan werken. Als je het mij vraagt zou ik beginnen met de straffen van slopen te verhogen. Verder moeten we mensen positief bewust maken van vuurwerk..:wink:

Laatst bewerkt:
ja klopt dat is ook al vaker gezegt .
maar als je dat wil berijken zullen we wel moeten beginnen aan een groot schalige actie
Goede opmerking hoor. Je hebt helemaal gelijk. Er is dan ook niet stilgezeten de afgelopen maanden. Ik beloof je dat het niet langer bij woorden blijft, maar dat we op zeer korte termijn overgaan tot daden. Voor nu kan ik hier nog niet teveel over vertellen, maar zeer binnenkort zal een en ander op VWC (en een aantal andere websites) helder worden uiteengezet.

Nick

Agenda

In 5 tot 10 jaar kan hij misschien wat geloofwaardigere leugens verzinnen over vuurwerk. En al komt er in zoveel jaar een politieke meerderheid (al denk ik dat het dan nog slechter gesteld is met de politiek dan nu al het geval is, gezien ze voor bonte en rietvelds leugens vallen), dan zal er ook nog wel écht onderzoek gedaan moeten worden, dan vallen bonte en rietveld alsnog hard door de mand.
Ze voeren gewoon een lastercampagne en liegen het Nederlandse volk voor, is dat ook niet strafbaar ofzo?
Komop zeg, het gaat maar om 16 uurtjes per jaar (en rietvelds gezeik/gejank duurt 365 dagen per jaar, laten ze daar maar een verbod op leggen). Laat ze hun energie maar eens in wat beters stoppen, zoals dierenmishandeling aanpakken ofzo, doen ze ook eens wat nuttigs.

Laatst bewerkt:
Goede opmerking hoor. Je hebt helemaal gelijk. Er is dan ook niet stilgezeten de afgelopen maanden. Ik beloof je dat het niet langer bij woorden blijft, maar dat we op zeer korte termijn overgaan tot daden. Voor nu kan ik hier nog niet teveel over vertellen, maar zeer binnenkort zal een en ander op VWC (en een aantal andere websites) helder worden uiteengezet.

Nick

Dat van plannen en VWC heb ik ook gehoord. Daar zijn ze achter de schermen mee bezig toch?

ik ben zeer benieuwd wat de exacte plannen zijn!
en als ik daar een steentje mee bij kan dragen ben ik daar zeer bereid toe!!
en ik denk dak ik namens veel freaks spreek!

Ik denk dat wij ons vooral bezig moeten gaan houden met het verbeteren van het schimmige imago dat rond het onderwerp hangt.
...(goed verhaal)...
Het is het gedrag van een beperkte groep individuen dat flink aangepakt moet worden
Goed gezegd, dat is exact zoals ik er ook over denk.
Alle goedbedoelende freaks kunnen hun steentje bijdragen door zo verantwoordelijk mogelijk met het vuurwerk om te (blijven) gaan, en dat tevens 'proberen' over te dragen aan de mensen die wat minder goed op de hoogte zijn. Dat begint al in het klein bij respect voor mens en dier tijdens het stoken, niets slopen, netjes je rotzooi opruimen na afloop, je (enigzins :wink:) aan de afsteektijden houden, en natuurlijk met stip op 1: veiligheid voor alles.

Hierbij gaat de sociale controle ook een rol spelen. Jij kan je immers wel aan de regels houden, maar doen anderen in je straat dat ook? Zo nee, spreek ze erop aan. Moet kunnen vind ik, zij brengen immers jou, je omgeving, ÈN onze hobby in gevaar! Natuurlijk ga je niet in je eentje een groep tuig effe de waarheid vertellen, maar jullie begrijpen wel wanneer het wel en niet kan. Als het echt onverantwoord is dan kan je altijd nog de anonieme tiplijn bellen. (Nee, geen nsb-praktijken in dit geval... ze zetten onze hobby op het spel!!). Als dan ook de overheid en de politie wat strenger gaan toezien op de slopers, dan komt het wel goed.

Daarnaast ben ik uiteraard zeer benieuwd naar het plan achter de schermen :)
Ik houd me warm aanbevolen om meer te horen, en te helpen waar nodig.
Hopelijk worden er ook partijen als verkopers, importeurs, pyro professionals en (locale) politici bij betrokken, want dat zijn de mensen die wat gewicht in de strijd kunnen gooien mocht het nodig zijn. Dat geeft een pro-vuurwerk groep wat meer 'body' :)

Goed gezegd, dat is exact zoals ik er ook over denk.
Alle goedbedoelende freaks kunnen hun steentje bijdragen door zo verantwoordelijk mogelijk met het vuurwerk om te (blijven) gaan, en dat tevens 'proberen' over te dragen aan de mensen die wat minder goed op de hoogte zijn. Dat begint al in het klein bij respect voor mens en dier tijdens het stoken, niets slopen, netjes je rotzooi opruimen na afloop, je (enigzins :wink:) aan de afsteektijden houden, en natuurlijk met stip op 1: veiligheid voor alles.

Hierbij gaat de sociale controle ook een rol spelen. Jij kan je immers wel aan de regels houden, maar doen anderen in je straat dat ook? Zo nee, spreek ze erop aan. Moet kunnen vind ik, zij brengen immers jou, je omgeving, ÈN onze hobby in gevaar! Natuurlijk ga je niet in je eentje een groep tuig effe de waarheid vertellen, maar jullie begrijpen wel wanneer het wel en niet kan. Als het echt onverantwoord is dan kan je altijd nog de anonieme tiplijn bellen. (Nee, geen nsb-praktijken in dit geval... ze zetten onze hobby op het spel!!). Als dan ook de overheid en de politie wat strenger gaan toezien op de slopers, dan komt het wel goed.

Daarnaast ben ik uiteraard zeer benieuwd naar het plan achter de schermen :)
Ik houd me warm aanbevolen om meer te horen, en te helpen waar nodig.
Hopelijk worden er ook partijen als verkopers, importeurs, pyro professionals en (locale) politici bij betrokken, want dat zijn de mensen die wat gewicht in de strijd kunnen gooien mocht het nodig zijn. Dat geeft een pro-vuurwerk groep wat meer 'body' :)

Amen!

Zeker hele goede ideeën. de politie mag van mij zeker harder optreden. Echter moet dit ook wel binnen de beperkingen blijven want anders krijg je weer het gedoe met ons imago.

Ik hoop trouwens dat het plan zo is gemaakt, dat wij ook allemaal een steentje bij kunnen dragen. Dan kunnen we ook gelijk laten zien dat er een grote groep vuurwerkliefhebbers is.

nou is het misschien onderling concurrentie.. de andere vuurwerk sites. Maar misschien is het toch een optie om FPM en AVP in het plan te betrekken?

Ik denk dat je dan al over een hele grote groep kan spreken. Samen kunnen we dan werken aan een goed imago..

Of is dat toch niet zo'n goed idee??

:bye:

Iedereen kan straks bijdragen. Denk niet in sites, maar in liefhebbers. Wat er achter de schermen gebeurd is dan ook geen aktie van 1 website. Het zal een signaal zijn van alle betrokken liefhebbers van de diverse sites bij elkaar.

Nog even geduld allemaal svp :)

Back
Bovenaan