Kamer behandelt vuurwerkverbod niet

Amen!

Zeker hele goede ideeën. de politie mag van mij zeker harder optreden. Echter moet dit ook wel binnen de beperkingen blijven want anders krijg je weer het gedoe met ons imago.

:bye:

Daar ben ik het dan niet mee eens. De politie hoeft helemaal niet harder op te treden wat mij betreft, er is namelijk genoeg blauw op straat met oud en nieuw en agressief optreden van de politie kan juist voor escalatie zorgen. Niet de politie moet strenger optreden, maar JUSTITIE moet strenger optreden.

Villa VPRO vrijdag 8 mei 2009
Radio uitzending.

David Rietveld zag zijn burgerinitiatief voor het verbod op vuurwerk voor particulieren stranden, terwijl hij toch al 60.000 handtekeningen had verzameld. Waarom komt dat burgerinitiatief maar niet van de grond? We vragen het Rietveld en CDA Tweede Kamerlid Jan Schinkelshoek.

Je kunt het intervieuw beluisteren:
http://weblogs.vpro.nl/villavpro/2009/05/08/villa-vpro-vrijdag-8-mei-2009/

Op de website van de VPRO staat 1 reactie van een bezoeker en daar kan ik nu weer heel boos om worden:

Geschreven door: inge van beek

Met veel ergernis heb ik net geluisterd naar Jan Schinkelshoek. Deze meneer kletst uit zijn nek als hij zegt dat de burger haar/zijn volksvertegenwoordiger maar moet aanspreken over op de agenda te zetten onderwerpen.Begin januari j.l. heb ik alle tweede kamer fracties een uitgebreide email gestuurd. Daarin beschreef ik mijn (en die van anderen) ervaringen met Oud en Nieuw 2008/2009 en mijn heftige verlangen iets te doen aan de volledig uit de klauw gelopen gekte die de doorsnee karpatenkop in Nederland
“Traditie ” noemt.Het taalgebruik en de mentaliteit op sommige vuurwerk forums was een openbaring. Blijkbaar waren veel van deze vuurwerk fanaten meer bezig geweest met het in elkaar knutselen van hun vuurwerk bommen en minder met het leren van de Nederlandse taal.Hoe dan ook, het tot ontploffing brengen van je huisvlijt in abri’s, brievenbussen telefooncellen en tegen zorg verleners
is al gemeengoed. Maar ja, handen af van onze eeuwe ouwe tradisie!
Nu mijn punt, meneer Schinkelshoek.
De enige reactie die ik op mijn email heb gekregen was van de Partij van de Dieren.Op de rest wacht ik nog maar ik houd mijn adem niet in.
Mijn vermoeden? Politici die zeggen dat ze de burger dichter bij de politiek willen zien staan, liegen dat ze barsten, dat willen ze helemaal niet.
ook meneer Schinkelshoek niet.

de heer rietveld kwam moeilijk uit zijn woorden tijdens dit gesprek. Hij komt in de discussie alleen maar op de proppen met een vuurwerkshow ipv comsumenten vuurwerk. Hij kan geen enkel ander argument opnoemen om zijn standpunt te versterken. Dit geeft maar weer eens aan hoe kwetsbaar dit "initiatief" is.

Consumenten vuurwerk verbieden. Dus er komen shells in de schappen te liggen? :bonk: Hij zegt in zijn stuk niet dat consumenten geen vuurwerk meer mogen afsteken :p

Heb geprobeerd een stukje te posten maar het moet eerst nog worden beoordeeld.

Laatst bewerkt:
Villa VPRO vrijdag 8 mei 2009
Politici die zeggen dat ze de burger dichter bij de politiek willen zien staan, liegen dat ze barsten, dat willen ze helemaal niet.

Goh, zelf de boel bij elkaar liegen en dan gaan lopen zeuren op politici die (logischerwijs) geen zin hebben in zijn onzinverhalen...

Back
Bovenaan